Настава у онлајн окружењу током пандемије COVID-19 у Републици Србији: мишљења родитеља
Teaching in an online environment during the COVID-19 pandemic in the Republic of Serbia: parents’ opinion
Апстракт
Родитељи су неминовно суочени са већим захтевима везаним за
процес савременог образовања своје деце, посебно у условима какви су
били креирани током пандемије COVID-19, што изискује и додатни ан-
гажман не само наставника, већ и школе и креатора образовне политике,
да би се остварили позитивни ефекти у образовању ученика. Циљ истра-
живања представљао је испитивање мишљење родитеља ученика гимна-
зија и средњих стручних школа о начинима и квалитету реализовања
наставе у онлајн окружењу током пандемије COVID-19 у Србији. Узор-
ком је обухваћено 275 родитеља ученика средњих школа, сва четири раз-
реда, са територије Републике Србије. Мишљење родитеља је испитано
помоћу Гугл упитника који је конципиран за потребе овог истраживања.
Добијени подаци обрађени су квантитативном (применом дескриптивне
статистике) и квалитативном анализом. Резултати указују на то да су го-
тово сви ученици имали адекватне ресурсе (техничке), да је готово поло-
вина родитеља понекад (једанпут до два... пута седмично) активно учест-
вовала у реализовању онлајн наставе свог детета, као и да више од две
трећине родитеља сматра да је онлајн настава лошија и недовољно свр-
сисходна у односу на традиционалну наставу. Родитељи сугеришу да су
школски предмети, који припадају природним наукама, њиховој деци
били посебно захтевни током онлајн наставе. На основу налаза овог ис-
питивања може се закључити да је потребно да се истакне улога и значај
родитеља у различитим видовима одвијања наставног процеса у целини,
као и да се детаљније размотри који аспекти сарадње између родитеља и
школе представљају посебне изазове. Такође, добијени налази нам омо-
гућавају креирање препорука за превазилажење кључних препрека при
реализацији онлајн наставе.
Parents inevitably meet ever-increasing requirements when it comes
to the process of modern education of their children, especially in the conditions
during the COVID-19 pandemic, when additional engagement of not
only teachers, but also of schools and educational policy-makers was required
in order to achieve positive effects in students’ education. Therefore, the aim
of the paper is to analyse the opinion of parents of students in secondary and
vocational schools regarding the classes held in an online environment during
the COVID-19 pandemic in Serbia. The parents filled out a questionnaire (it
contained closed and open-ended questions) which was designed for the purpose
of the research. The questionnaire was created in the online tool Google
Forms. Quantitative and qualitative methodology was applied. The results indicate
that vast majority of parents had adequate resources (technical) to realise
this type of teaching, almost half of them sometimes (once or twice a
wee...k) actively participated in their children’s online teaching, i.e. helped their
children respond to the requirements. Overall, more than two-third of parents
believe that online teaching was insufficiently focused and not good enough
compared to traditional teaching. Furthermore, the parents’ emphasis that the
school subjects belonging to natural sciences were particularly demanding for
their children during online classes. Based on the research results, it can be
concluded that it is necessary to underline the role and importance of parents
in various aspects of the teaching process as a whole, and also to indicate that
it is necessary to consider in more detail which aspects of the cooperation between
parents and schools posed considerable challenges.
Кључне речи:
настава у онлајн окружењу / пандемија COVID-19 / родитељи / средња школа / квалитет наставе и учења / препоруке / a teaching process / online teaching / the COVID-19 pandemic in the Republic of Serbia / parents / secondary schoolsИзвор:
Образовање у време пандемије COVID-19: искуства и поуке, 2023, 146-147Издавач:
- Београд : Учитељски факултет
Напомена:
- Kњига сажетака: Међународна научна конференција Образовање у време пандемије Covid-19: искуства и поуке, 1–3. јун 2023., Београд
Институција/група
IPITY - CONF AU - Lazarević, Emilija AU - Stevanović, Jelena PY - 2023 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/982 AB - Родитељи су неминовно суочени са већим захтевима везаним за процес савременог образовања своје деце, посебно у условима какви су били креирани током пандемије COVID-19, што изискује и додатни ан- гажман не само наставника, већ и школе и креатора образовне политике, да би се остварили позитивни ефекти у образовању ученика. Циљ истра- живања представљао је испитивање мишљење родитеља ученика гимна- зија и средњих стручних школа о начинима и квалитету реализовања наставе у онлајн окружењу током пандемије COVID-19 у Србији. Узор- ком је обухваћено 275 родитеља ученика средњих школа, сва четири раз- реда, са територије Републике Србије. Мишљење родитеља је испитано помоћу Гугл упитника који је конципиран за потребе овог истраживања. Добијени подаци обрађени су квантитативном (применом дескриптивне статистике) и квалитативном анализом. Резултати указују на то да су го- тово сви ученици имали адекватне ресурсе (техничке), да је готово поло- вина родитеља понекад (једанпут до два пута седмично) активно учест- вовала у реализовању онлајн наставе свог детета, као и да више од две трећине родитеља сматра да је онлајн настава лошија и недовољно свр- сисходна у односу на традиционалну наставу. Родитељи сугеришу да су школски предмети, који припадају природним наукама, њиховој деци били посебно захтевни током онлајн наставе. На основу налаза овог ис- питивања може се закључити да је потребно да се истакне улога и значај родитеља у различитим видовима одвијања наставног процеса у целини, као и да се детаљније размотри који аспекти сарадње између родитеља и школе представљају посебне изазове. Такође, добијени налази нам омо- гућавају креирање препорука за превазилажење кључних препрека при реализацији онлајн наставе. AB - Parents inevitably meet ever-increasing requirements when it comes to the process of modern education of their children, especially in the conditions during the COVID-19 pandemic, when additional engagement of not only teachers, but also of schools and educational policy-makers was required in order to achieve positive effects in students’ education. Therefore, the aim of the paper is to analyse the opinion of parents of students in secondary and vocational schools regarding the classes held in an online environment during the COVID-19 pandemic in Serbia. The parents filled out a questionnaire (it contained closed and open-ended questions) which was designed for the purpose of the research. The questionnaire was created in the online tool Google Forms. Quantitative and qualitative methodology was applied. The results indicate that vast majority of parents had adequate resources (technical) to realise this type of teaching, almost half of them sometimes (once or twice a week) actively participated in their children’s online teaching, i.e. helped their children respond to the requirements. Overall, more than two-third of parents believe that online teaching was insufficiently focused and not good enough compared to traditional teaching. Furthermore, the parents’ emphasis that the school subjects belonging to natural sciences were particularly demanding for their children during online classes. Based on the research results, it can be concluded that it is necessary to underline the role and importance of parents in various aspects of the teaching process as a whole, and also to indicate that it is necessary to consider in more detail which aspects of the cooperation between parents and schools posed considerable challenges. PB - Београд : Учитељски факултет C3 - Образовање у време пандемије COVID-19: искуства и поуке T1 - Настава у онлајн окружењу током пандемије COVID-19 у Републици Србији: мишљења родитеља T1 - Teaching in an online environment during the COVID-19 pandemic in the Republic of Serbia: parents’ opinion EP - 147 SP - 146 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_982 ER -
@conference{ author = "Lazarević, Emilija and Stevanović, Jelena", year = "2023", abstract = "Родитељи су неминовно суочени са већим захтевима везаним за процес савременог образовања своје деце, посебно у условима какви су били креирани током пандемије COVID-19, што изискује и додатни ан- гажман не само наставника, већ и школе и креатора образовне политике, да би се остварили позитивни ефекти у образовању ученика. Циљ истра- живања представљао је испитивање мишљење родитеља ученика гимна- зија и средњих стручних школа о начинима и квалитету реализовања наставе у онлајн окружењу током пандемије COVID-19 у Србији. Узор- ком је обухваћено 275 родитеља ученика средњих школа, сва четири раз- реда, са територије Републике Србије. Мишљење родитеља је испитано помоћу Гугл упитника који је конципиран за потребе овог истраживања. Добијени подаци обрађени су квантитативном (применом дескриптивне статистике) и квалитативном анализом. Резултати указују на то да су го- тово сви ученици имали адекватне ресурсе (техничке), да је готово поло- вина родитеља понекад (једанпут до два пута седмично) активно учест- вовала у реализовању онлајн наставе свог детета, као и да више од две трећине родитеља сматра да је онлајн настава лошија и недовољно свр- сисходна у односу на традиционалну наставу. Родитељи сугеришу да су школски предмети, који припадају природним наукама, њиховој деци били посебно захтевни током онлајн наставе. На основу налаза овог ис- питивања може се закључити да је потребно да се истакне улога и значај родитеља у различитим видовима одвијања наставног процеса у целини, као и да се детаљније размотри који аспекти сарадње између родитеља и школе представљају посебне изазове. Такође, добијени налази нам омо- гућавају креирање препорука за превазилажење кључних препрека при реализацији онлајн наставе., Parents inevitably meet ever-increasing requirements when it comes to the process of modern education of their children, especially in the conditions during the COVID-19 pandemic, when additional engagement of not only teachers, but also of schools and educational policy-makers was required in order to achieve positive effects in students’ education. Therefore, the aim of the paper is to analyse the opinion of parents of students in secondary and vocational schools regarding the classes held in an online environment during the COVID-19 pandemic in Serbia. The parents filled out a questionnaire (it contained closed and open-ended questions) which was designed for the purpose of the research. The questionnaire was created in the online tool Google Forms. Quantitative and qualitative methodology was applied. The results indicate that vast majority of parents had adequate resources (technical) to realise this type of teaching, almost half of them sometimes (once or twice a week) actively participated in their children’s online teaching, i.e. helped their children respond to the requirements. Overall, more than two-third of parents believe that online teaching was insufficiently focused and not good enough compared to traditional teaching. Furthermore, the parents’ emphasis that the school subjects belonging to natural sciences were particularly demanding for their children during online classes. Based on the research results, it can be concluded that it is necessary to underline the role and importance of parents in various aspects of the teaching process as a whole, and also to indicate that it is necessary to consider in more detail which aspects of the cooperation between parents and schools posed considerable challenges.", publisher = "Београд : Учитељски факултет", journal = "Образовање у време пандемије COVID-19: искуства и поуке", title = "Настава у онлајн окружењу током пандемије COVID-19 у Републици Србији: мишљења родитеља, Teaching in an online environment during the COVID-19 pandemic in the Republic of Serbia: parents’ opinion", pages = "147-146", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_982" }
Lazarević, E.,& Stevanović, J.. (2023). Настава у онлајн окружењу током пандемије COVID-19 у Републици Србији: мишљења родитеља. in Образовање у време пандемије COVID-19: искуства и поуке Београд : Учитељски факултет., 146-147. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_982
Lazarević E, Stevanović J. Настава у онлајн окружењу током пандемије COVID-19 у Републици Србији: мишљења родитеља. in Образовање у време пандемије COVID-19: искуства и поуке. 2023;:146-147. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_982 .
Lazarević, Emilija, Stevanović, Jelena, "Настава у онлајн окружењу током пандемије COVID-19 у Републици Србији: мишљења родитеља" in Образовање у време пандемије COVID-19: искуства и поуке (2023):146-147, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_982 .