Приказ основних података о документу

„Some teachers were interested in whether we will learn something” – high school students about online teaching and learning during the pandemic

dc.creatorĐerić, Ivana
dc.creatorMalinić, Dušica
dc.creatorMaksić, Slavica
dc.date.accessioned2023-11-20T14:12:13Z
dc.date.available2023-11-20T14:12:13Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.isbn978-86-7849-319-5
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/981
dc.description.abstractОнлајн настава представљала је одговор образовног система на пандемију COVID-19 како би се обезбедио континуитет наставе и учења у ванредним околностима. Прва искуства су указала да је промена захте- вала убрзано прилагођавање свих учесника образовног процеса. Спрове- дено је квалитативно истраживање о карактеристикама онлајн наставе и учења из перспективе ученика средњих школа. Организоване су четири фокус групе са 27 ученика, старости између 16 и 17 година. Коришћен је Водич за групни интервју са питањима о организацији часова, ресурсима за учење, оцењивању и понашању наставника. Разговори су аудио сни- мљени и транскрибовани, а на прикупљене податке примењена je дедук- тивнo-индуктивнa тематска анализа. Издвојено је 14 категорија одговора које су груписане у четири теме: Онлајн настава као нужност; Подржа- вајући насупрот неподржавајућем наставнику; Пандемијски стил учења и Пандемијски стил оцењивања. Настава у онлајн контексту била је за- хтевна за све актере у погледу њене организације и одржавања мотива- ције за учењем, као и током праћења и вредновања рада ученика. Добри наставници су успели да се снађу и подрже ученике у учењу. Ученици су били свесни ниског квалитета стечених знања и некорисности висо- ких оцена које нису одговарале њиховим знањима. Закључено је да на- ставник представља незаменљиву фигуру у подстицању когнитивног, со- цијалног и емоционалног ангажовања ученика у учењуsr
dc.description.abstractOnline teaching was the educational system’s response to the COVID- 19 pandemic to ensure the continuity of teaching and learning in extraordinary circumstances. The first experiences indicated that the change required rapid adaptation of all participants in the educational process. A qualitative study was conducted regarding on characteristics of online teaching and learning from the perspective of high school students. Four focus groups were organized with 27 students, aged between 16 and 17 years. A Group Interview Guide was used with questions about lesson organization, learning resources, assessment, and teacher behaviour. Group discussions were audio-recorded and transcribed, and a deductive-inductive thematic analysis was applied to the data. 14 categories of answers were selected, which were grouped into four topics: Online teaching as a necessity; Supportive versus non-supportive teacher; Pandemic style of learning, and Pandemic style of assessment. Teaching in an online context was demanding for all actors in terms of its organization and maintaining motivation for learning and during the evaluation of student activity and results. Good teachers managed to cope with and support students in learning. Students were aware of the low quality of acquired knowledge and the uselessness of high grades that did not correspond to their knowledge. It was concluded that the teacher is irreplaceable in encouraging students’ cognitive, social, and emotional engagement in learning.sr
dc.language.isosrsr
dc.language.isoensr
dc.publisherБеоград : Учитељски факултетsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.sourceОбразовање у време пандемије COVID-19: искуства и поукеsr
dc.subjectученици средње школеsr
dc.subjectонлајн наставаsr
dc.subjectподржавајући наставникsr
dc.subjectоцењивањеsr
dc.subjectпандемијаsr
dc.subjecthigh school studentssr
dc.subjectonline teachingsr
dc.subjectsupportive teachersr
dc.subjectassessmentsr
dc.subjectpandemicsr
dc.title„Неке професоре је стварно занимало да ли ћемо ми нешто научити” – средњошколци онлајн настави и учењу током пандемијеsr
dc.title„Some teachers were interested in whether we will learn something” – high school students about online teaching and learning during the pandemicsr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage89
dc.citation.spage88
dc.description.otherKњига сажетака: Међународна научна конференција Образовање у време пандемије Covid-19: искуства и поуке, 1–3. јун 2023., Београдsr
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/3065/Knjiga-sazetaka-2023_1-10,89,90,329-331.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_981
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу