„Неке професоре је стварно занимало да ли ћемо ми нешто научити” – средњошколци онлајн настави и учењу током пандемије
„Some teachers were interested in whether we will learn something” – high school students about online teaching and learning during the pandemic
Apstrakt
Онлајн настава представљала је одговор образовног система на
пандемију COVID-19 како би се обезбедио континуитет наставе и учења
у ванредним околностима. Прва искуства су указала да је промена захте-
вала убрзано прилагођавање свих учесника образовног процеса. Спрове-
дено је квалитативно истраживање о карактеристикама онлајн наставе и
учења из перспективе ученика средњих школа. Организоване су четири
фокус групе са 27 ученика, старости између 16 и 17 година. Коришћен је
Водич за групни интервју са питањима о организацији часова, ресурсима
за учење, оцењивању и понашању наставника. Разговори су аудио сни-
мљени и транскрибовани, а на прикупљене податке примењена je дедук-
тивнo-индуктивнa тематска анализа. Издвојено је 14 категорија одговора
које су груписане у четири теме: Онлајн настава као нужност; Подржа-
вајући насупрот неподржавајућем наставнику; Пандемијски стил учења
и Пандемијски стил оцењивања. Настава у онлајн контексту била је за-
хтевна за све актере у поглед...у њене организације и одржавања мотива-
ције за учењем, као и током праћења и вредновања рада ученика. Добри
наставници су успели да се снађу и подрже ученике у учењу. Ученици
су били свесни ниског квалитета стечених знања и некорисности висо-
ких оцена које нису одговарале њиховим знањима. Закључено је да на-
ставник представља незаменљиву фигуру у подстицању когнитивног, со-
цијалног и емоционалног ангажовања ученика у учењу
Online teaching was the educational system’s response to the COVID-
19 pandemic to ensure the continuity of teaching and learning in extraordinary
circumstances. The first experiences indicated that the change required
rapid adaptation of all participants in the educational process. A qualitative
study was conducted regarding on characteristics of online teaching and learning
from the perspective of high school students. Four focus groups were organized
with 27 students, aged between 16 and 17 years. A Group Interview
Guide was used with questions about lesson organization, learning resources,
assessment, and teacher behaviour. Group discussions were audio-recorded
and transcribed, and a deductive-inductive thematic analysis was applied to
the data. 14 categories of answers were selected, which were grouped into four
topics: Online teaching as a necessity; Supportive versus non-supportive teacher;
Pandemic style of learning, and Pandemic style of assessment. Teaching in an
...
online context was demanding for all actors in terms of its organization and
maintaining motivation for learning and during the evaluation of student activity
and results. Good teachers managed to cope with and support students in
learning. Students were aware of the low quality of acquired knowledge and the
uselessness of high grades that did not correspond to their knowledge. It was
concluded that the teacher is irreplaceable in encouraging students’ cognitive,
social, and emotional engagement in learning.
Ključne reči:
ученици средње школе / онлајн настава / подржавајући наставник / оцењивање / пандемија / high school students / online teaching / supportive teacher / assessment / pandemicIzvor:
Образовање у време пандемије COVID-19: искуства и поуке, 2023, 88-89Izdavač:
- Београд : Учитељски факултет
Napomena:
- Kњига сажетака: Међународна научна конференција Образовање у време пандемије Covid-19: искуства и поуке, 1–3. јун 2023., Београд
Institucija/grupa
IPITY - CONF AU - Đerić, Ivana AU - Malinić, Dušica AU - Maksić, Slavica PY - 2023 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/981 AB - Онлајн настава представљала је одговор образовног система на пандемију COVID-19 како би се обезбедио континуитет наставе и учења у ванредним околностима. Прва искуства су указала да је промена захте- вала убрзано прилагођавање свих учесника образовног процеса. Спрове- дено је квалитативно истраживање о карактеристикама онлајн наставе и учења из перспективе ученика средњих школа. Организоване су четири фокус групе са 27 ученика, старости између 16 и 17 година. Коришћен је Водич за групни интервју са питањима о организацији часова, ресурсима за учење, оцењивању и понашању наставника. Разговори су аудио сни- мљени и транскрибовани, а на прикупљене податке примењена je дедук- тивнo-индуктивнa тематска анализа. Издвојено је 14 категорија одговора које су груписане у четири теме: Онлајн настава као нужност; Подржа- вајући насупрот неподржавајућем наставнику; Пандемијски стил учења и Пандемијски стил оцењивања. Настава у онлајн контексту била је за- хтевна за све актере у погледу њене организације и одржавања мотива- ције за учењем, као и током праћења и вредновања рада ученика. Добри наставници су успели да се снађу и подрже ученике у учењу. Ученици су били свесни ниског квалитета стечених знања и некорисности висо- ких оцена које нису одговарале њиховим знањима. Закључено је да на- ставник представља незаменљиву фигуру у подстицању когнитивног, со- цијалног и емоционалног ангажовања ученика у учењу AB - Online teaching was the educational system’s response to the COVID- 19 pandemic to ensure the continuity of teaching and learning in extraordinary circumstances. The first experiences indicated that the change required rapid adaptation of all participants in the educational process. A qualitative study was conducted regarding on characteristics of online teaching and learning from the perspective of high school students. Four focus groups were organized with 27 students, aged between 16 and 17 years. A Group Interview Guide was used with questions about lesson organization, learning resources, assessment, and teacher behaviour. Group discussions were audio-recorded and transcribed, and a deductive-inductive thematic analysis was applied to the data. 14 categories of answers were selected, which were grouped into four topics: Online teaching as a necessity; Supportive versus non-supportive teacher; Pandemic style of learning, and Pandemic style of assessment. Teaching in an online context was demanding for all actors in terms of its organization and maintaining motivation for learning and during the evaluation of student activity and results. Good teachers managed to cope with and support students in learning. Students were aware of the low quality of acquired knowledge and the uselessness of high grades that did not correspond to their knowledge. It was concluded that the teacher is irreplaceable in encouraging students’ cognitive, social, and emotional engagement in learning. PB - Београд : Учитељски факултет C3 - Образовање у време пандемије COVID-19: искуства и поуке T1 - „Неке професоре је стварно занимало да ли ћемо ми нешто научити” – средњошколци онлајн настави и учењу током пандемије T1 - „Some teachers were interested in whether we will learn something” – high school students about online teaching and learning during the pandemic EP - 89 SP - 88 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_981 ER -
@conference{ author = "Đerić, Ivana and Malinić, Dušica and Maksić, Slavica", year = "2023", abstract = "Онлајн настава представљала је одговор образовног система на пандемију COVID-19 како би се обезбедио континуитет наставе и учења у ванредним околностима. Прва искуства су указала да је промена захте- вала убрзано прилагођавање свих учесника образовног процеса. Спрове- дено је квалитативно истраживање о карактеристикама онлајн наставе и учења из перспективе ученика средњих школа. Организоване су четири фокус групе са 27 ученика, старости између 16 и 17 година. Коришћен је Водич за групни интервју са питањима о организацији часова, ресурсима за учење, оцењивању и понашању наставника. Разговори су аудио сни- мљени и транскрибовани, а на прикупљене податке примењена je дедук- тивнo-индуктивнa тематска анализа. Издвојено је 14 категорија одговора које су груписане у четири теме: Онлајн настава као нужност; Подржа- вајући насупрот неподржавајућем наставнику; Пандемијски стил учења и Пандемијски стил оцењивања. Настава у онлајн контексту била је за- хтевна за све актере у погледу њене организације и одржавања мотива- ције за учењем, као и током праћења и вредновања рада ученика. Добри наставници су успели да се снађу и подрже ученике у учењу. Ученици су били свесни ниског квалитета стечених знања и некорисности висо- ких оцена које нису одговарале њиховим знањима. Закључено је да на- ставник представља незаменљиву фигуру у подстицању когнитивног, со- цијалног и емоционалног ангажовања ученика у учењу, Online teaching was the educational system’s response to the COVID- 19 pandemic to ensure the continuity of teaching and learning in extraordinary circumstances. The first experiences indicated that the change required rapid adaptation of all participants in the educational process. A qualitative study was conducted regarding on characteristics of online teaching and learning from the perspective of high school students. Four focus groups were organized with 27 students, aged between 16 and 17 years. A Group Interview Guide was used with questions about lesson organization, learning resources, assessment, and teacher behaviour. Group discussions were audio-recorded and transcribed, and a deductive-inductive thematic analysis was applied to the data. 14 categories of answers were selected, which were grouped into four topics: Online teaching as a necessity; Supportive versus non-supportive teacher; Pandemic style of learning, and Pandemic style of assessment. Teaching in an online context was demanding for all actors in terms of its organization and maintaining motivation for learning and during the evaluation of student activity and results. Good teachers managed to cope with and support students in learning. Students were aware of the low quality of acquired knowledge and the uselessness of high grades that did not correspond to their knowledge. It was concluded that the teacher is irreplaceable in encouraging students’ cognitive, social, and emotional engagement in learning.", publisher = "Београд : Учитељски факултет", journal = "Образовање у време пандемије COVID-19: искуства и поуке", title = "„Неке професоре је стварно занимало да ли ћемо ми нешто научити” – средњошколци онлајн настави и учењу током пандемије, „Some teachers were interested in whether we will learn something” – high school students about online teaching and learning during the pandemic", pages = "89-88", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_981" }
Đerić, I., Malinić, D.,& Maksić, S.. (2023). „Неке професоре је стварно занимало да ли ћемо ми нешто научити” – средњошколци онлајн настави и учењу током пандемије. in Образовање у време пандемије COVID-19: искуства и поуке Београд : Учитељски факултет., 88-89. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_981
Đerić I, Malinić D, Maksić S. „Неке професоре је стварно занимало да ли ћемо ми нешто научити” – средњошколци онлајн настави и учењу током пандемије. in Образовање у време пандемије COVID-19: искуства и поуке. 2023;:88-89. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_981 .
Đerić, Ivana, Malinić, Dušica, Maksić, Slavica, "„Неке професоре је стварно занимало да ли ћемо ми нешто научити” – средњошколци онлајн настави и учењу током пандемије" in Образовање у време пандемије COVID-19: искуства и поуке (2023):88-89, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_981 .