Prikaz osnovnih podataka o dokumentu
Интернет као ресурс у сарадничком решавању проблема: приказ тренинга
Internet kao resurs u saradničkom rešavanju problema: prikaz treninga
dc.contributor | Ђигић, Гордана | |
dc.contributor | Стојадиновић, Милош | |
dc.creator | Никитовић, Тијана | |
dc.creator | Јошић, Смиљана | |
dc.creator | Мојовић Здравковић, Кристина | |
dc.creator | Крстић, Ксенија | |
dc.creator | Павловић Бабић, Драгица | |
dc.date.accessioned | 2023-08-24T08:15:18Z | |
dc.date.available | 2023-08-24T08:15:18Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-8937-756-9 | |
dc.identifier.uri | http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/956 | |
dc.description.abstract | У овом раду, изложићемо један аспект тренинга креираног у оквиру пројекта „Сарадњом до решења: PEER модел оснаживања младих за конструктивни дијалог и тимски рад” који се реализује у оквиру програма Идеје, Фонда за науку Републике Србије. Циљ рада је представљање тренинга намењеног унапређењу вештина младих у коришћењу интернета као ресурса у сарадничком решавању проблема. С обзиром на то да су дигиталне компетенције препознате као вештине од изузетне важности у будућности, наше интересовање је било усмерено на оснаживање ове вештине код средњошколаца. Тренинг је имао неколико циљева: а) подстаћи коришћење дигиталних ресурса за решавање проблема, пре свега у виду трагања за информацијама; б) упознати учеснике са могућностима које пружа интернет као метаизвор информација; ц) развити критички однос учесника према доступним информацијама, пре свега у погледу њихове поузданости. Тренинг је реализован током марта 2023. године у шест средњих школа из Београда (три гимназије и три средње стручне школе). Укупно 126 ученика другог разреда средње школе је завршило тренинг у целости (55% женског пола). Део тренинга усмерен ка дигиталним компетенцијама реализован је у оквиру једног дана, у трајању од три сата. У првом делу тренинга учесници су, кроз вођене групне активности, дошли до заједничког одређења појма ресурса и њихове улоге у сарадничком решавању проблема. Уз то, кроз обуку и заједнички рад упознати су са адекватним стратегијама претраживања информација на интернету. У другом делу, учесници су обучени за примену критеријума процене релеватности и тачности информација добијених путем заједничке интернет претраге. Потом, учеснике смо упознали са популарном алатком за интернет претрагу – ChatGPT, уз наглашавање његове предности у односу на уобичајене претраживаче, али и ограничења која се тичу праћења извора информација. Завршна активност тицала се примене наученог, кроз тимски рад, на друштвено и научно релевантном проблему. Резултати евалуације учесника о квалитету обуке о дигиталним ресурсима биће искоришћени као важан извор података за даље унапређење тренинга. Такође, ефекте тренинга проценићемо накнадним анализама квалитета сарадње и продуката групног рада ученика укључених у пројекат. | sr |
dc.description.abstract | U ovom radu, izložićemo jedan aspekt treninga kreiranog u okviru projekta „Saradnjom do rešenja: PEER model osnaživanja mladih za konstruktivni dijalog i timski rad” koji se realizuje u okviru programa Ideje, Fonda za nauku Republike Srbije. Cilj rada je predstavljanje treninga namenjenog unapređenju veština mladih u korišćenju interneta kao resursa u saradničkom rešavanju problema. S obzirom na to da su digitalne kompetencije prepoznate kao veštine od izuzetne važnosti u budućnosti, naše interesovanje je bilo usmereno na osnaživanje ove veštine kod srednjoškolaca. Trening je imao nekoliko ciljeva: a) podstaći korišćenje digitalnih resursa za rešavanje problema, pre svega u vidu traganja za informacijama; b) upoznati učesnike sa mogućnostima koje pruža internet kao metaizvor informacija; c) razviti kritički odnos učesnika prema dostupnim informacijama, pre svega u pogledu njihove pouzdanosti. Trening je realizovan tokom marta 2023. godine u šest srednjih škola iz Beograda (tri gimnazije i tri srednje stručne škole). Ukupno 126 učenika drugog razreda srednje škole je završilo trening u celosti (55% ženskog pola). Deo treninga usmeren ka digitalnim kompetencijama realizovan je u okviru jednog dana, u trajanju od tri sata. U prvom delu treninga učesnici su, kroz vođene grupne aktivnosti, došli do zajedničkog određenja pojma resursa i njihove uloge u saradničkom rešavanju problema. Uz to, kroz obuku i zajednički rad upoznati su sa adekvatnim strategijama pretraživanja informacija na internetu. U drugom delu, učesnici su obučeni za primenu kriterijuma procene relevatnosti i tačnosti informacija dobijenih putem zajedničke internet pretrage. Potom, učesnike smo upoznali sa popularnom alatkom za internet pretragu – ChatGPT, uz naglašavanje njegove prednosti u odnosu na uobičajene pretraživače, ali i ograničenja koja se tiču praćenja izvora informacija. Završna aktivnost ticala se primene naučenog, kroz timski rad, na društveno i naučno relevantnom problemu. Rezultati evaluacije učesnika o kvalitetu obuke o digitalnim resursima biće iskorišćeni kao važan izvor podataka za dalje unapređenje treninga. Takođe, efekte treninga procenićemo naknadnim analizama kvaliteta saradnje i produkata grupnog rada učenika uključenih u projekat. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Београд : Друштво психолога Србије | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/ScienceFundRS/Ideje/7744729/RS// | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.source | 71. Конгрес психолога Србије - Нови хоризонти (сајбер) психологије | sr |
dc.subject | тренинг | sr |
dc.subject | адолесценти | sr |
dc.subject | интернет претрага | sr |
dc.subject | PEER модел | sr |
dc.subject | дигитални ресурси | sr |
dc.subject | digitalni resursi | sr |
dc.subject | trening | sr |
dc.subject | adolescenti | sr |
dc.subject | internet pretraga | sr |
dc.subject | PEER model | sr |
dc.title | Интернет као ресурс у сарадничком решавању проблема: приказ тренинга | sr |
dc.title | Internet kao resurs u saradničkom rešavanju problema: prikaz treninga | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | ARR | sr |
dc.citation.epage | 91 | |
dc.citation.spage | 90 | |
dc.citation.volume | 71 | |
dc.description.other | 71. Конгрес психолога Србије, Палић, 24–27. мај 2023. | sr |
dc.identifier.fulltext | http://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/2983/Internet_kao_resurs_2023.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_956 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |