Zadovoljstvo poslom kod nastavnika osnovnih škola u vreme pandemije
Job satisfaction of primary school teachers during thepandemic
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Uvažavajući specifičnosti pandemijskog obrazovanja, koje je pred nastavnikepostavilo brojne izazove na planu ostvarivanja obrazovno-vaspitnih ciljeva, realizovanoje istraživanje sa ciljem sagledavanja profesionalnog zadovoljstva nastavnikaškola tokom pandemije u Srbiji. Na uzorku od 817 nastavnika, primenom skaleprofesionalnog zadovoljstva nastavnika i skale profesionalne dobrobiti nastavnikatokom pandemije, analizirano je u kojoj meri profesionalni kontekst, izmenjen usledzdravstvene krize, utiče na zadovoljstvo poslom kod nastavnika u državnim osnovnimškolama u Srbiji. Osim pola, starosti nastavnika, radnog staža i nastavničke pozicije,ispitan je uticaj praktičnih problema u realizaciji nastave, kao i pozitivnih inegativnih indikatora lične dobrobiti na zadovoljstvo poslom nastavnika u pandemijskomobrazovanju. Rezultati su pokazali da su nastavnici razredne nastave bilizadovoljniji poslom tokom pandemije u odnosu na predmetne nastavnike. Viši nivoiprofesionalnog zadovoljstva zabeleže...ni su i kod mlađih i nastavnika ženskog pola.Sa druge strane, nastavnici koji su imali teškoće u realizaciji nastave, osećali su da supreopterećeni i pod stresom bili su manje zadovoljni profesionalnim kontekstom zavreme pandemije.
Recognizing the specifics of pandemic education, which posed numerouschallenges to teachers in terms of achieving educational goals, a study was conductedwith the aim of assessing professional satisfaction of school teachers during the pandemicin Serbia. On a sample of 817 teachers, using the Satisfaction Scale with theEducation System and the Perception Scale of Well-Being with the Professional Situationin the Times of Pandemic, it was analyzed the extent to which the professionalcontext, changed due to the health crisis, affects job satisfaction among teachers instate primary schools in Serbia. In addition to gender, age of teachers, work experienceand teaching position, the impact of practical problems in the implementationof teaching, as well as positive and negative indicators of personal well-being on jobsatisfaction of teachers in pandemic education was examined. The results showedthat primary school teachers were more satisfied with their work during the pandemicthan subject te...achers. Higher levels of professional satisfaction were recordedfor both younger and female teachers. On the other hand, those teachers who haddifficulties in teaching, felt overwhelmed and under stress were less satisfied with theprofessional context during the pandemic.
Кључне речи:
zadovoljstvo poslom / pandemijsko obrazovanje / osnovna škola / job satisfaction / pandemic education / primary schoolИзвор:
Obrazovanje u osnovnoj školi u vreme pandemije, 2022, 64-73Издавач:
- Novi Sad : Pedagoški fakultet u Somboru
Институција/група
IPITY - CONF AU - Kovačević-Lepojević, Marina AU - Popović-Ćitić, Branislava PY - 2022 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/854 AB - Uvažavajući specifičnosti pandemijskog obrazovanja, koje je pred nastavnikepostavilo brojne izazove na planu ostvarivanja obrazovno-vaspitnih ciljeva, realizovanoje istraživanje sa ciljem sagledavanja profesionalnog zadovoljstva nastavnikaškola tokom pandemije u Srbiji. Na uzorku od 817 nastavnika, primenom skaleprofesionalnog zadovoljstva nastavnika i skale profesionalne dobrobiti nastavnikatokom pandemije, analizirano je u kojoj meri profesionalni kontekst, izmenjen usledzdravstvene krize, utiče na zadovoljstvo poslom kod nastavnika u državnim osnovnimškolama u Srbiji. Osim pola, starosti nastavnika, radnog staža i nastavničke pozicije,ispitan je uticaj praktičnih problema u realizaciji nastave, kao i pozitivnih inegativnih indikatora lične dobrobiti na zadovoljstvo poslom nastavnika u pandemijskomobrazovanju. Rezultati su pokazali da su nastavnici razredne nastave bilizadovoljniji poslom tokom pandemije u odnosu na predmetne nastavnike. Viši nivoiprofesionalnog zadovoljstva zabeleženi su i kod mlađih i nastavnika ženskog pola.Sa druge strane, nastavnici koji su imali teškoće u realizaciji nastave, osećali su da supreopterećeni i pod stresom bili su manje zadovoljni profesionalnim kontekstom zavreme pandemije. AB - Recognizing the specifics of pandemic education, which posed numerouschallenges to teachers in terms of achieving educational goals, a study was conductedwith the aim of assessing professional satisfaction of school teachers during the pandemicin Serbia. On a sample of 817 teachers, using the Satisfaction Scale with theEducation System and the Perception Scale of Well-Being with the Professional Situationin the Times of Pandemic, it was analyzed the extent to which the professionalcontext, changed due to the health crisis, affects job satisfaction among teachers instate primary schools in Serbia. In addition to gender, age of teachers, work experienceand teaching position, the impact of practical problems in the implementationof teaching, as well as positive and negative indicators of personal well-being on jobsatisfaction of teachers in pandemic education was examined. The results showedthat primary school teachers were more satisfied with their work during the pandemicthan subject teachers. Higher levels of professional satisfaction were recordedfor both younger and female teachers. On the other hand, those teachers who haddifficulties in teaching, felt overwhelmed and under stress were less satisfied with theprofessional context during the pandemic. PB - Novi Sad : Pedagoški fakultet u Somboru C3 - Obrazovanje u osnovnoj školi u vreme pandemije T1 - Zadovoljstvo poslom kod nastavnika osnovnih škola u vreme pandemije T1 - Job satisfaction of primary school teachers during thepandemic EP - 73 SP - 64 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4315 ER -
@conference{ author = "Kovačević-Lepojević, Marina and Popović-Ćitić, Branislava", year = "2022", abstract = "Uvažavajući specifičnosti pandemijskog obrazovanja, koje je pred nastavnikepostavilo brojne izazove na planu ostvarivanja obrazovno-vaspitnih ciljeva, realizovanoje istraživanje sa ciljem sagledavanja profesionalnog zadovoljstva nastavnikaškola tokom pandemije u Srbiji. Na uzorku od 817 nastavnika, primenom skaleprofesionalnog zadovoljstva nastavnika i skale profesionalne dobrobiti nastavnikatokom pandemije, analizirano je u kojoj meri profesionalni kontekst, izmenjen usledzdravstvene krize, utiče na zadovoljstvo poslom kod nastavnika u državnim osnovnimškolama u Srbiji. Osim pola, starosti nastavnika, radnog staža i nastavničke pozicije,ispitan je uticaj praktičnih problema u realizaciji nastave, kao i pozitivnih inegativnih indikatora lične dobrobiti na zadovoljstvo poslom nastavnika u pandemijskomobrazovanju. Rezultati su pokazali da su nastavnici razredne nastave bilizadovoljniji poslom tokom pandemije u odnosu na predmetne nastavnike. Viši nivoiprofesionalnog zadovoljstva zabeleženi su i kod mlađih i nastavnika ženskog pola.Sa druge strane, nastavnici koji su imali teškoće u realizaciji nastave, osećali su da supreopterećeni i pod stresom bili su manje zadovoljni profesionalnim kontekstom zavreme pandemije., Recognizing the specifics of pandemic education, which posed numerouschallenges to teachers in terms of achieving educational goals, a study was conductedwith the aim of assessing professional satisfaction of school teachers during the pandemicin Serbia. On a sample of 817 teachers, using the Satisfaction Scale with theEducation System and the Perception Scale of Well-Being with the Professional Situationin the Times of Pandemic, it was analyzed the extent to which the professionalcontext, changed due to the health crisis, affects job satisfaction among teachers instate primary schools in Serbia. In addition to gender, age of teachers, work experienceand teaching position, the impact of practical problems in the implementationof teaching, as well as positive and negative indicators of personal well-being on jobsatisfaction of teachers in pandemic education was examined. The results showedthat primary school teachers were more satisfied with their work during the pandemicthan subject teachers. Higher levels of professional satisfaction were recordedfor both younger and female teachers. On the other hand, those teachers who haddifficulties in teaching, felt overwhelmed and under stress were less satisfied with theprofessional context during the pandemic.", publisher = "Novi Sad : Pedagoški fakultet u Somboru", journal = "Obrazovanje u osnovnoj školi u vreme pandemije", title = "Zadovoljstvo poslom kod nastavnika osnovnih škola u vreme pandemije, Job satisfaction of primary school teachers during thepandemic", pages = "73-64", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4315" }
Kovačević-Lepojević, M.,& Popović-Ćitić, B.. (2022). Zadovoljstvo poslom kod nastavnika osnovnih škola u vreme pandemije. in Obrazovanje u osnovnoj školi u vreme pandemije Novi Sad : Pedagoški fakultet u Somboru., 64-73. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4315
Kovačević-Lepojević M, Popović-Ćitić B. Zadovoljstvo poslom kod nastavnika osnovnih škola u vreme pandemije. in Obrazovanje u osnovnoj školi u vreme pandemije. 2022;:64-73. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4315 .
Kovačević-Lepojević, Marina, Popović-Ćitić, Branislava, "Zadovoljstvo poslom kod nastavnika osnovnih škola u vreme pandemije" in Obrazovanje u osnovnoj školi u vreme pandemije (2022):64-73, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4315 .