Приказ основних података о документу

Vrednosni prioriteti budućih vaspitača i učitelja u Srbiji sa stanovišta Švarcove redefinisane teorije vrednosti

dc.creatorMarušić-Jablanović, Milica
dc.date.accessioned2021-03-17T13:38:48Z
dc.date.available2021-03-17T13:38:48Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn0048-5705
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/289
dc.description.abstractTo understand an individual's behavior, attitudes, and decisions, it is necessary to learn his/her value priorities. In order to explore the structure and hierarchy of values of future preschool and class teachers we conducted a survey (N = 232). It relies on the famous Schwartz value theory in its refined version, applying his PVQ-57 (Portrait Value Questionnaire). The analysis encompassed reliability analysis, goodness of fit, multidimensional scaling, mean rating and ranking, and t-test. The obtained data fits the theoretical model well, and the location of empirical value types can be predicted by the proposed circumplex, except for universalism and benevolence values, which are located in reverse. Several values adjacent in the model appear combined in the data. The value hierarchy starts with Benevolence (Care and Dependability), Self-direction-Action, Security-Personal, Universalism-Concern, and finishes with Humility, Power-Resources and Dominance.en
dc.description.abstractDa bismo razumeli ponašanje, stavove i odluke pojedinca, neophodno je da spoznamo njegove vrednosne prioritete. U nameri da istražimo strukturu i hijerarhiju vrednosti budućih vaspitača i učitelja sproveli smo anketno istraživanje (N = 232), koje se zasniva na redefinisanoj verziji čuvene Švarcove teorije vrednosti, primenivši njegov upitnik PVQ-57 (Upitnik portreta vrednosti). Analize su obuhvatile procenu pouzdanosti, stepena slaganja sa modelom, multidimenzionalno skaliranje, izračunavanje aritmetičkih sredina i rangova i t-test. Dobijeni podaci pokazuju dobro slaganje sa teorijskim modelom, a lokacija empirijski utvrđenih tipova vrednosti može da se predvidi na osnovu pretpostavljenog cirkumpleks modela, sem za vrednosti univerzalizam i benevolentnost koje su obrnuto locirane. Nekoliko vrednosti koje su u modelu postavljene susedno se u podacima pojavljuju združeno. Hijerarhija vrednosti počinje sa benevolentnošću (briga i pouzdanost), zatim slede nezavisnost-akcija, lična bezbednost, univerzalizam-briga, a završava se vrednostima poniznost, moć-resursi i dominacija.sr
dc.publisherBeograd : Društvo psihologa Srbije
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)/47008/RS//
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179034/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourcePsihologija
dc.subjectSchwartz value theoryen
dc.subjectrefined modelen
dc.subjectlocation of valuesen
dc.subjecthierarchy of valuesen
dc.subjectfuture preschool and class teachersen
dc.subjectŠvarcova teorija vrednostisr
dc.subjectredefinisani modelsr
dc.subjectpozicija vrednostisr
dc.subjecthijerarhija vrednostisr
dc.subjectbudući vaspitači i učiteljisr
dc.titleValue priorities of future preschool and class teachers in Serbia in terms of the Schwartz refined value theoryen
dc.titleVrednosni prioriteti budućih vaspitača i učitelja u Srbiji sa stanovišta Švarcove redefinisane teorije vrednostisr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage161
dc.citation.issue2
dc.citation.other51(2): 143-161
dc.citation.rankM23
dc.citation.spage143
dc.citation.volume51
dc.identifier.doi10.2298/PSI160902013M
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/2536/Value_priorities_of_future_preschool_and_class_teachers_in_Serbia_in_terms_of_the_Schwartz_refined_value_theory_2018.pdf
dc.identifier.scopus2-s2.0-85048688934
dc.identifier.wos000435496600001
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу