Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 142
Unapređivanje programa neformalnog obrazovanja mladih roma iz nehigijenskih naselja: uvažavanje sociokulturnih i obrazovnih specifičnosti / Improving programmes for the informal education of Roma youth from unhygienic settlements: Promoting socio-cultural and sducational specifities
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2018)
In their paper Improving Programmes for the Informal Education of Roma
Youth from Unhygienic Settlements: Promoting Socio-Cultural and Educational
Specifities, Sanja Grbić, Sara Ristić and Marko Tomašević point out the ...
Inkluzivno obrazovanje u Srbiji iz perspektive nastavnika osnovnih škola / Inclusive Education in Serbia from the Perspective of Primary School Teachers in Serbia
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2018)
The paper Inclusive Education in Serbia from the Perspective of Primary School
Teachers in Serbia written by Milja Vujačić, Nikoleta Gutvajn and Jelena Stanišić
focuses on a review of teachers’ approaches towards inclusive ...
Stereotipi nastavnika o adolescentima i učenička autonomija
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanjaVolgograd : Volgogradski državni pedagoški univerzitet, 2009)
Kako nastavnici u Hrvatskoj procenjuju sopstvenu praksu u poučavanju učenika sa teškoćama u ponašanju / How Teachers in Croatia Evaluate Their Own Practice in Teaching Pupils with Behavioural Difficulties
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2018)
How Teachers in Croatia Evaluate Their Own Practice in Teaching Pupils
with Behavioural Difficulties, written by Nataša Vlah and Sanja Grbić, is focused
on the daily practice of inclusive teaching which integrates all ...
Како мотивисати неуспешне ученике основне школе да уче / How to motivate primary school uderachievers to learn
(Ужице : Учитељски факултет, 2014)
Предмет интересовања у овом раду је школски неуспех
ученика у току основног образовања, када се стичу базична знања, развија
академски и социјални статус и обезбеђују услови за даље школовање. У
испитивању су учествовали ...
Добровольное привлечение молодых людей, оставшихся без попечения родителей, к программам ровеснического менторства: опыт из Сербии
(Россия : Забайкальский государственный университет, 2021)
В 11-й главе авторы Б. Попович-Читич, Л. Буквич Бран-
кович и М. Ковачевич Лепоевич презентовали пилотную сербскую программу ровеснического менторства, позволяющую
молодёжи занимать активную позицию в процессе включения
их ...
Faktori postignuća učenika iz matematike i prirodnih nauka: TIMSS 2019 u Srbiji
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2021)
Međunarodna studija TIMSS pruža velike mogućnosti za upoređivanje postignuća
učenika između zemalja, ali i ispitivanje činilaca koji utiču na postignuće učenika. Važno
je istražiti ove činioce jer se na taj način mogu ...
Student motivation in a cooperative learning context
(Belgrade : Institute for Educational Research, 2023)
The aim of this paper is to point out the role and potential of cooperative
learning, as an instructional strategy in developing students’ motivation to learn.
First, in the context of numerous studies that confirm the ...
Scaffolding the Learning in Rural and Urban Schools: Similarities and Differences
(Springer Nature, 2022)
Education systems can be conceptualized as the scaffolding that supports
the construction and development of student competences. Among other things,
the size, location, and learning resources of schools can affect how ...
Inoviranje programa školskih ekskurzija kao doprinos realnom sagledavanju učeničkih (e)migracionih aspiracija / Innovation of the program of school excursions as a contribution to the real observation of student (e)migration aspirations
(Belgrade : Association of Economists and Managers of the Balkans; Ohrid: Faculty of Tourism and Hospitality, 2017)
U radu su predstavljeni rezultati istraživanja o mogućem inoviranju programa srednjoškolskih ekskurzija u funkciji doprinosa realnom sagledavanju (prednosti i nedostaci) i preispitivanju sve izraženijih emigracionih težnji ...