Приказ основних података о документу

dc.contributorМарушић Јаблановић, Милица
dc.contributorГутвајн, Николета
dc.contributorРадуловић, Младен
dc.creatorСтевановић, Јелена
dc.creatorИвковић, Биљана
dc.date.accessioned2024-03-23T22:33:00Z
dc.date.available2024-03-23T22:33:00Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.isbn978-86-7447-133-3
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/1083
dc.description.abstractПосматрано, најпре, у школском контексту, од повезаности језичке, математичке и научне писмености може зависити целокупан успех ученика. С тим у вези, циљ истраживања представља испитивање језичких карактеристика одговора ученика на одређене текстуалне задатке из математике и природних наука у истраживању TIMSS 2015. Узорак је формиран тако што је случајним путем одабрано сто ученика из 160 различитих основних школа које су учествовале у истраживању TIMSS 2015. За потребе овог рада одабрали смо два текстуална задатка (из природних наука и математике) из двеју различитих свезака. У овом истраживању експлоративног карактера коришћене су дескриптивна и аналитичка метода. Језичка компетентност ученика, односно језичке карактеристике одговора датих на текстуалне задатке из математике и природних наука – оцењиване су на следећим нивоима: нормативном, лексичком и синтаксичком. Резултати испитивања упућују на то да су на свим посматраним нивоима уочена одступања која указују на недовољно развијену језичку писменост (језичку компетентност) ученика, као и на њен утицај на формулисање решења постављених задатака. Најуочљивија су одступања у вези са нормативним аспектом, односно у вези са применом правописних правила. Такође, анализа карактеристика синтаксе реченице и лексичког нивоа језичких формулација ученика указује на непосреднију везу између језичке компетенције и постигнућа ученика. Ученичко невладање реченичном конструкцијом, доминантна употреба лексичких јединица из колоквијалног језика и оскудан лексички фонд узроковали су недовољно смислене одговоре и лошије постигнуће ученика. На основу анализе одговора ученика у истраживању TIMSS 2015 можемо потврдно говорити и о међуодносу језичке, математиче и научне писмености, што је у сагласности са различитим испитивањима повезаности трију поменутих аспеката функционалне писмености ученика.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherБеоград : Институт за педагошка истраживањаsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179034/RS//sr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)/47008/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceTIMSS 2015: резултати и импликацијеsr
dc.subjectјезичка компетенцијаsr
dc.subjectматематичка писменостsr
dc.subjectнаучна писменостsr
dc.subjectпостигнуће ученикаsr
dc.subjectтекстуални задациsr
dc.titleЗначај језичке компетенције за постигнуће ученика из математике и природних наукаsr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dc.citation.epage21
dc.citation.spage21
dc.description.otherЗборник апстраката са националне конференције „TIMSS 2015: резултати и импликације“, 7. април 2017.Рад у целости можете прочитати у књизи: Марушић Јаблановић, М., Гутвајн, Н. и Јакшић, И. (2017). TIMSS 2015 у Србији. Београд: Институт за педагошка истраживања.sr
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/3360/TIMSS-2015-knjiga-rezimea-sa-Konferencije_1-5,21,27-28.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_1083
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу