Show simple item record

dc.contributorМарушић Јаблановић, Милица
dc.contributorГутвајн, Николета
dc.contributorРадуловић, Младен
dc.creatorЏиновић, Владимир
dc.creatorВујачић, Миља
dc.date.accessioned2024-03-23T22:32:48Z
dc.date.available2024-03-23T22:32:48Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.isbn978-86-7447-133-3
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/1082
dc.description.abstractАкадемски селф-концепт и унутрашња мотивација за математику и природне науке су конструкти помоћу којих се у истраживању TIMSS 2015 операционализују ученичка самоуверења о компетентности, као важни предиктори постигнућа на тестовима знања. У раду је приказано истраживање чији је циљ утврђивање повезаност између селф-концепта, унутрашње мотивације, пола и постигнућа ученика из Србије на тестовима знања ТIMSS 2015 из математике и природних наука. Овај циљ смо операционализовали кроз следећа истраживачка питања: (а) Да ли селф-концепт и унутрашња мотивација имају ефекат на постигнуће ученика? (б) У каквом су односу селф-концепт и унутрашња мотивација, као предиктори постигнућа ученика? (в) Да ли постојe полне разлике између селф-концепта и унутрашње мотивације, са једне стране, и постигнућа из математике и природних наука, са друге стране? (г) Да ли је дошло до значајне промене између селф-концепта, унутрашње мотивације и постигнућа ученика у односу на ТIMSS 2011? Подаци показују да модел који укључује селф-концепт и унутрашњу мотивацију као предикторске варијабле објашњава највећи проценат варијансе постигнућа на тестовима знања из математике и природних наука (око 27%), при чему је селф-концепт најснажнији предиктор. Унутрашња мотивација слабо утиче на постигнућа на поменутом узрасту, што се може приписати високој структурисаности контекста учења и изражености спољашњих валидатора. Резултати истраживања даље показују да постоји снажна повезаност између селф-концепта и унутрашње мотивације, што указује на то да доживљај себе као успешног у математици и/или природним наукама утиче на развој аутентичне заинтересованости и испуњености активностима које се тичу поменутих школских садржаја. У односу на 2011. годину, у 2015. години је дошло до пораста броја ученика у категоријама средњег, високог и напредног постигнућа који имају висок математички селф-концепт. Када су у питању природне науке, нема значајних разлика у погледу селф-концепта у односу на 2011. годину, осим у категорији ученика ниског нивоа постигнућа код којих је приметно мањи проценат оних ученика чији је селф-концепт висок. Налази сугеришу да је неопходно да учитељи обрате пажњу на развој ученичких самоуверења о могућностима за постизање високих резултата у математици и природним наукама, а не само на стратегије учења и сам садржај који се учи.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherБеоград : Институт за педагошка истраживањаsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179034/RS//sr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)/47008/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceTIMSS 2015: резултати и импликацијеsr
dc.subjectселф-концептsr
dc.subjectмотивацијаsr
dc.subjectпостигнуће ученикаsr
dc.subjectТIMSS 2015sr
dc.subjectматематика и природне наукеsr
dc.titleСамоуверења ученика о компете тности у математици и природним наукама у истраживању TIMSS 2015sr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dc.citation.epage20
dc.citation.spage20
dc.description.otherЗборник апстраката са националне конференције „TIMSS 2015: резултати и импликације“, 7. април 2017. Рад у целости можете прочитати у књизи: Марушић Јаблановић, М., Гутвајн, Н. и Јакшић, И. (2017). TIMSS 2015 у Србији. Београд: Институт за педагошка истраживања.sr
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/3359/TIMSS-2015-knjiga-rezimea-sa-Konferencije_1-5,20,27-28.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_1082
dc.type.versionpublishedVersionsr


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record