Prikaz osnovnih podataka o dokumentu

dc.contributorМарушић Јаблановић, Милица
dc.contributorГутвајн, Николета
dc.contributorРадуловић, Младен
dc.creatorГутвајн, Николета
dc.creatorЈошић, Смиљана
dc.date.accessioned2024-03-23T22:31:45Z
dc.date.available2024-03-23T22:31:45Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.isbn978-86-7447-133-3
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/1080
dc.description.abstractДа би школа била подстицајна средина за учење и развој, потребно је да се ученици у њој осећају сигурно и безбедно. У основне карактеристике безбедне школе убрајају се: (а) уважавање свих особа у школи; (б) јасна очекивања од управе, наставника, ученика и родитеља; (в) средина у којој се не примењује сила; (г) укључивање ученика у доношење одлука и међусобна повезаност ученика; (д) подршка и признавање ученика; (ђ) осећај заједништва у школи. Циљ нашег рада усмерен је на анализу одговора директора и ученика четвртог разреда основних школа из Србије на питања која су се односила на безбедност у школи. Због тога што на безбедност у школи утиче читав низ контекстуалних фактора (на пример: култура, систем вредности, статус образовања у држави и слично), подаци су анализирани и поређени са другим земљама учесницама TIMSS 2015 истраживања. Резултати анализе одговора ученика су показали да се они у највећој мери осећају сигурно у школи коју похађају (90%). Са друге стране, неком облику насиља (вређање, исмевање, крађа, ширење лажи итд.) било је изложено у просеку 37% ученика, што није занемарљив податак. Међутим, гледано у односу на друге земље које су учествовале у TIMSS истраживању, Србија је међу земљама у којима деца најмање извештавају о вршњачком насиљу. Девојчице у нешто већој мери саопштавају да су жртве силеџијства (енг. bullying) (F(1)=37,02; p< ,01). Подаци, такође, указују на то да постоји ниска корелација силеџијства и постигнућа ученика из математике (r=,07) и природних наука (r=,09). Директори су били нешто критичнији, будући да извештавају о већем проценту ученика који су учествовали у вршњачком насиљу или су нарушавали школску дисциплину (54%). У поређењу са извештајима директора из других земаља учесница, школска безбедност у Србији се налази у TIMSS просеку. Подаци добијени овом секундарном анализом TIMSS 2015 истраживања указују на присуство вршњачког насиља међу ученицима четвртог разреда основних школа. Посматрано у целини, Србија је међу земљама у којима је регистрована ниска стопа силеџијства и њени ученици се налазе у просеку TIMSS скале по нарушавању дисциплине у школи. Можемо претпоставити да је један од разлога добрих постигнућа ученика из наше земље у TIMSS 2015 истраживању управо у чињеници да су услови у школи безбедни и да се настава не ремети. Интересантно би било поредити исте испитиване карактеристике безбедности међу ученицима виших разреда основне школе. Такве анализе омогућиле би идентификовање ,,добрих и лоших снага” око којих се организује безбедност у школи.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherБеоград : Институт за педагошка истраживањаsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179034/RS//sr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)/47008/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceTIMSS 2015: резултати и импликацијеsr
dc.subjectбезбедностsr
dc.subjectшколаsr
dc.subjectдиректориsr
dc.subjectученициsr
dc.subjectTIMSS 2015sr
dc.titleБезбедност ученика у школи: Перспектива директора и ученикаsr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dc.citation.epage18
dc.citation.spage18
dc.description.otherЗборник апстраката са националне конференције „TIMSS 2015: резултати и импликације“, 7. април 2017.sr
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/3356/TIMSS-2015-knjiga-rezimea-sa-Konferencije_1-5,18,27-28.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_1080
dc.type.versionpublishedVersionsr


Dokumenti

Thumbnail

Ovaj dokument se pojavljuje u sledećim kolekcijama

Prikaz osnovnih podataka o dokumentu