Show simple item record

dc.contributorГутвајн, Николета
dc.contributorРанђеловић, Бранислав
dc.contributorСтојковић, Јелена
dc.creatorМедар Златковић, Јелена
dc.creatorМирков, Снежана
dc.creatorЛалић-Вучетић, Наташа
dc.date.accessioned2023-12-15T18:50:42Z
dc.date.available2023-12-15T18:50:42Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.isbn978-86-7447-166-1
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/1025
dc.description.abstractРазличити чиниоци доприносе развоју читалачке писмености, укључујући мотивацију и самоопажање компетенција за читање. Приликом истраживања различитих аспеката мотивације за читање, установљено је да читалачки селф-концепт има важну улогу и да је повезан са постигнућем у читању. Циљ овог рада је да се испитају односи мотивације ученика за читање, самоопажања читалачких компетенција, читања у школи и ван ње и опажања поступака наставника са постигнућем ученика на тесту читања. Узорак је био репрезентативан и чинили су га ученици четвртог разреда основних школа из Србије (N=4037). Aнализирали смо одговоре из Упитника за ученике који је примењен у истраживању PIRLS 2021. Укључена су питања која се односе на: мотивацију за читање, ученичко самоопажање читалачких компетенција, читање у школи и ван ње и ученичко опажање поступака наставника. Резултати факторске анализе потврђују да се ставке у оквиру сваког питања групишу у оквиру једног фактора. Примењена је мултипла линеарна регресија у којој је критеријумска варијабла било постигнуће ученика у читању. Добијени фактори и три манифестне варијабле (учесталост читања ван школе, читање ради уживања и читање ради учења) уведени су као предиктори у регресиони модел. Регресиони модел показао се значајним: R2 = 25.5%, F(df = 7,46233) = 2256.51, p= .000, a предиктори са највећим интензитетом су виши читалачки селф-концепт, учесталост читања ван школе и висока интринзична мотивација за читање. Резултати примењених анализа указују на то да наставници треба да подстичу позитивне ставове ученика према читању и креирају повољан контекст за развој интринзичне мотивације. Пружање прилика ученицима да доживе искуство успеха у читању доприноси јачању читалачког селф- концепта и интринзичне мотивације ученика.sr
dc.language.isoensr
dc.publisherБеоград : Институт за педагошка истраживањаsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200018/RS//
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourcePIRLS 2021: резултати и импликацијеsr
dc.subjectчиталачка писменост ученикаsr
dc.subjectинтринзична мотивацијаsr
dc.subjectселф- концептsr
dc.subjectчитање ван школеsr
dc.subjectпостигнуће ученикаsr
dc.titleОдноси мотивације и селф-концепта са постигнућем ученика у читањуsr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dc.citation.epage26
dc.citation.spage25
dc.description.otherЗБOРНИК РЕЗИМЕА XXX нaучнa кoнфeрeнциja „Пeдaгoшкa истрaживaњa и шкoлскa прaксa” PIRLS 2021: РЕЗУЛТАТИ И ИМПЛИКАЦИЈЕsr
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/3189/bitstream_3189.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_1025
dc.type.versionpublishedVersionsr


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record