The quality of education system in Serbia from European perspective (QESSEP)

Link to this page

info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179010/RS//

The quality of education system in Serbia from European perspective (QESSEP) (en)
Квалитет образовног система Србије у европској перспективи (КОССЕП) (sr)
Kvalitet obrazovnog sistema Srbije u evropskoj perspektivi (KOSSEP) (sr_RS)
Authors

Publications

Digitalne kompetencije univerzitetskih nastavnika

Trivunović, Bojana

(Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2019)

TY  - CONF
AU  - Trivunović, Bojana
PY  - 2019
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/586
AB  - Tehnologija se danas nalazi u svakom aspektu čovekovog delanja i menja način na koji učimo,
komuniciramo i stvaramo znanje. Promene se primećuju i u obrazovanju, budući da postoji tendencija
da se kreiraju nove metode učenja, da se kreira nov kontekst učenja i razvijaju kompetencije
učenika za funkcionisanje u digitalnom svetu. Nivo digitalnih kompetencija učenika zavisi od nivoa
kompetencija koje poseduje nastavnik. Kreiranjem Okvira digitalnih kompetencija za nastavnike
i razvojem učenja uz tehnologiju, tzv. hibridne nastave javlja se potreba za razvojem digitalnih
kompetencija nastavnika. Korpus istraživanja koja se tiču ove teme nalazi se najviše u sferi osnovnog
i srednjeg obrazovanja, dok je znatno manji broj orijentisan na visokoškolsko obrazovanje. Polazeći
od toga, cilj rada jeste da se prikažu rezultati stranih istraživanja o nivou digitalnih kompetencija
univerzitetskih nastavnika i o upotrebi tehnologije u nastavi. Primenjena je deskriptivna metoda i
metoda analize relevantne literature. Dobijeni rezultati ukazuju na nizak nivo digitalnih kompetencija
univerzitetskih nastavnika, a kao glavni uzrok toga ističe se neadekvatna obučenost nastavnika tokom
inicijalnog obrazovanja. Uprkos niskom nivou digitalnih kompetencija, univerzitetski nastavnici imaju
pozitivne stavove prema upotrebi informaciono-komunikacione tehnologije u nastavi, budući da
uglavnom koriste vizuelne prezentacije, dok je upotreba društvenih mreža najmanje zastupljena. U
zaključku je ukazano na uzroke niskog nivoa digitalnih kompetencija univerzitetskih nastavnika, kao
i na tehnologije koje se najčešće koriste u nastavi. Takođe, naglašava se da je potrebno u budućim
istraživanjima razmatrati ovu tematiku u okviru našeg sistema visokog obrazovanja.
AB  - Technology is nowadays present in every aspect of human activity and changes the way we learn,
communicate and create knowledge. Changes are also visible in education, where there is a tendency
to create new learning methods, new learning context and develop students’ competencies for
functioning in digital world. The level of students’ digital competencies depends on the level
of the teacher’s competences. By creating the Digital Competence Framework for Teachers and
development of learning via technology, so-called blended learning, the need for developing digital
competencies of teachers arises. The research corpus on this topic is found mostly in primary and
secondary education, while a significantly smaller number is oriented towards higher education.
Starting from this, the aim of the paper is to present the results of foreign researches on the level
of digital competencies of university teachers and use of technology in teaching. The descriptive
method and analysis of relevant literature were used. The results obtained point to the low level of
digital competencies of university teachers; the main reason for this being the inadequate training
of teachers during initial education. Despite the low level of digital competence, university teachers
have positive attitude towards using information and communication technologies in teaching, as
they mostly use visual presentations, while the use of social networks is least represented. In the final
review, the causes of the low level of digital competencies of university teachers are identified as well
as the predominantly used technologies in teaching. Also, the need for future research on this topic
in our higher education system is underlined.
PB  - Beograd : Institut za pedagoška istraživanja
C3  - Obrazovanje u funkciji modernizacije društva
T1  - Digitalne kompetencije univerzitetskih nastavnika
T1  - Digital competences of university teachers
EP  - 125
SP  - 124
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_586
ER  - 
@conference{
author = "Trivunović, Bojana",
year = "2019",
abstract = "Tehnologija se danas nalazi u svakom aspektu čovekovog delanja i menja način na koji učimo,
komuniciramo i stvaramo znanje. Promene se primećuju i u obrazovanju, budući da postoji tendencija
da se kreiraju nove metode učenja, da se kreira nov kontekst učenja i razvijaju kompetencije
učenika za funkcionisanje u digitalnom svetu. Nivo digitalnih kompetencija učenika zavisi od nivoa
kompetencija koje poseduje nastavnik. Kreiranjem Okvira digitalnih kompetencija za nastavnike
i razvojem učenja uz tehnologiju, tzv. hibridne nastave javlja se potreba za razvojem digitalnih
kompetencija nastavnika. Korpus istraživanja koja se tiču ove teme nalazi se najviše u sferi osnovnog
i srednjeg obrazovanja, dok je znatno manji broj orijentisan na visokoškolsko obrazovanje. Polazeći
od toga, cilj rada jeste da se prikažu rezultati stranih istraživanja o nivou digitalnih kompetencija
univerzitetskih nastavnika i o upotrebi tehnologije u nastavi. Primenjena je deskriptivna metoda i
metoda analize relevantne literature. Dobijeni rezultati ukazuju na nizak nivo digitalnih kompetencija
univerzitetskih nastavnika, a kao glavni uzrok toga ističe se neadekvatna obučenost nastavnika tokom
inicijalnog obrazovanja. Uprkos niskom nivou digitalnih kompetencija, univerzitetski nastavnici imaju
pozitivne stavove prema upotrebi informaciono-komunikacione tehnologije u nastavi, budući da
uglavnom koriste vizuelne prezentacije, dok je upotreba društvenih mreža najmanje zastupljena. U
zaključku je ukazano na uzroke niskog nivoa digitalnih kompetencija univerzitetskih nastavnika, kao
i na tehnologije koje se najčešće koriste u nastavi. Takođe, naglašava se da je potrebno u budućim
istraživanjima razmatrati ovu tematiku u okviru našeg sistema visokog obrazovanja., Technology is nowadays present in every aspect of human activity and changes the way we learn,
communicate and create knowledge. Changes are also visible in education, where there is a tendency
to create new learning methods, new learning context and develop students’ competencies for
functioning in digital world. The level of students’ digital competencies depends on the level
of the teacher’s competences. By creating the Digital Competence Framework for Teachers and
development of learning via technology, so-called blended learning, the need for developing digital
competencies of teachers arises. The research corpus on this topic is found mostly in primary and
secondary education, while a significantly smaller number is oriented towards higher education.
Starting from this, the aim of the paper is to present the results of foreign researches on the level
of digital competencies of university teachers and use of technology in teaching. The descriptive
method and analysis of relevant literature were used. The results obtained point to the low level of
digital competencies of university teachers; the main reason for this being the inadequate training
of teachers during initial education. Despite the low level of digital competence, university teachers
have positive attitude towards using information and communication technologies in teaching, as
they mostly use visual presentations, while the use of social networks is least represented. In the final
review, the causes of the low level of digital competencies of university teachers are identified as well
as the predominantly used technologies in teaching. Also, the need for future research on this topic
in our higher education system is underlined.",
publisher = "Beograd : Institut za pedagoška istraživanja",
journal = "Obrazovanje u funkciji modernizacije društva",
title = "Digitalne kompetencije univerzitetskih nastavnika, Digital competences of university teachers",
pages = "125-124",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_586"
}
Trivunović, B.. (2019). Digitalne kompetencije univerzitetskih nastavnika. in Obrazovanje u funkciji modernizacije društva
Beograd : Institut za pedagoška istraživanja., 124-125.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_586
Trivunović B. Digitalne kompetencije univerzitetskih nastavnika. in Obrazovanje u funkciji modernizacije društva. 2019;:124-125.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_586 .
Trivunović, Bojana, "Digitalne kompetencije univerzitetskih nastavnika" in Obrazovanje u funkciji modernizacije društva (2019):124-125,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_586 .

Razvoj kompetencija učenika za moderno društvo : konstruktivistički pristup nastavi

Tomčić, Lana; Džinkić, Olja

(Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2019)

TY  - CONF
AU  - Tomčić, Lana
AU  - Džinkić, Olja
PY  - 2019
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/555
AB  - U radu se polazi od Uneskovog Globalnog okvira domena učenja koji omogućava razvoj sledećih
kompetencija učenika: socioemocionalne kompetencije, kulturno-umetničke koje se odnose na
pismenost i komunikaciju, pristup učenju i kogniciju, numeričko-matematičke i naučnotehničke
kompetencije. Oslanjajući se na značajnu ulogu obrazovanja u razvoju i napretku društva, cilj rada
je da se ispitaju mogućnosti razvoja kompetencija učenika za 21. vek kroz konstruktivističku nastavu,
koja stavlja akcenat na konstrukciju znanja, polazi od interesovanja i potreba učenika, a nastavniku
pripisuje ulogu facilitatora. Cilj se realizuje na teorijskom nivou, upotrebom metode teorijske analize i
tehnike analize sadržaja. Rezultati teorijske analize ukazuju na mnogobrojne mogućnosti podsticanja
navedenih kompetencija kroz sledeće elemente konstruktivističke nastave: socioemocionalne
kompetencije (interaktivno učenje), kulturno-umetničke (učenje delanjem i manipulacijom
predmeta), komunikacijske (diskusijom i dijalogom kroz kooperativno učenje), pristup učenju i
kognicija (kreiranje problemskih situacija), numeričko-matematičke (rešavanje problema i aktivno
učenje), naučnotehničke (nastava povezana sa realnim svetom i aktivno učenje). Izučavanjem
relevantne pedagoške literature izveden je zaključak da se pomoću interaktivnog i kooperativnog
učenja, samostalne konstrukcije znanja, kreiranja problemskih situacija, primene diskusije i dijaloga
- obuhvata konstuktivistički zasnovana nastava, stvaraju optimalni uslovi za razvoj navedenih
kompetencija. Pedagoške implikacije ukazuju na važnost poznavanja i primene strategija poučavanja
i učenja koje su u službi razvoja kompetencija učenika neophodnih za funkcionisanje u 21. veku.
AB  - This paper is based on the UNESCO Global Learning Framework, which enables development of the
following student competences: social and emotional competences; cultural and artistic competences
referring to literacy and communication; approach to learning and cognitive competences;
numerical and mathematical, and scientific and technical competences. Relying on the important
role of education in development and progress of society, the aim of this paper is to examine the
possibilities of developing the student competence for the 21st century via constructivist teaching.
This teaching puts emphasis on knowledge construction, starting from the students’ interests and
needs, and assigns the role of facilitator to the teacher. The goal is being achieved on a theoretical
level, using the theoretical analysis method and content analysis techniques. The results of theoretical
analysis point to numerous possibilities for encouraging stated competences via following elements
of constructivist teaching: social and emotional competences (interactive learning), cultural and
artistic (learning by acing and object manipulation), communication (discussion and dialogue
through cooperative learning), approach to learning and cognitive competences (creating problem
situations), numerical and mathematical (problem solving and active learning), scientific and
technical (teaching related to the real world and active learning). The study of relevant pedagogical
literature leads to conclusion that by interactive and cooperative learning, independent knowledge
construction, creating problem situations, discussions and dialogues, constructivist-based teaching
is covered, and optimal conditions for development of these competences are achieved. Pedagogical
implications point to importance of understanding and applying the teaching and learning strategies
that encourage development of student competences necessary for the 21st century.
PB  - Beograd : Institut za pedagoška istraživanja
C3  - Obrazovanje u funkciji modernizacije društva
T1  - Razvoj kompetencija učenika za moderno društvo : konstruktivistički pristup nastavi
T1  - Development of student competence for modern society – constructivist approach to teaching
EP  - 71
SP  - 70
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_555
ER  - 
@conference{
author = "Tomčić, Lana and Džinkić, Olja",
year = "2019",
abstract = "U radu se polazi od Uneskovog Globalnog okvira domena učenja koji omogućava razvoj sledećih
kompetencija učenika: socioemocionalne kompetencije, kulturno-umetničke koje se odnose na
pismenost i komunikaciju, pristup učenju i kogniciju, numeričko-matematičke i naučnotehničke
kompetencije. Oslanjajući se na značajnu ulogu obrazovanja u razvoju i napretku društva, cilj rada
je da se ispitaju mogućnosti razvoja kompetencija učenika za 21. vek kroz konstruktivističku nastavu,
koja stavlja akcenat na konstrukciju znanja, polazi od interesovanja i potreba učenika, a nastavniku
pripisuje ulogu facilitatora. Cilj se realizuje na teorijskom nivou, upotrebom metode teorijske analize i
tehnike analize sadržaja. Rezultati teorijske analize ukazuju na mnogobrojne mogućnosti podsticanja
navedenih kompetencija kroz sledeće elemente konstruktivističke nastave: socioemocionalne
kompetencije (interaktivno učenje), kulturno-umetničke (učenje delanjem i manipulacijom
predmeta), komunikacijske (diskusijom i dijalogom kroz kooperativno učenje), pristup učenju i
kognicija (kreiranje problemskih situacija), numeričko-matematičke (rešavanje problema i aktivno
učenje), naučnotehničke (nastava povezana sa realnim svetom i aktivno učenje). Izučavanjem
relevantne pedagoške literature izveden je zaključak da se pomoću interaktivnog i kooperativnog
učenja, samostalne konstrukcije znanja, kreiranja problemskih situacija, primene diskusije i dijaloga
- obuhvata konstuktivistički zasnovana nastava, stvaraju optimalni uslovi za razvoj navedenih
kompetencija. Pedagoške implikacije ukazuju na važnost poznavanja i primene strategija poučavanja
i učenja koje su u službi razvoja kompetencija učenika neophodnih za funkcionisanje u 21. veku., This paper is based on the UNESCO Global Learning Framework, which enables development of the
following student competences: social and emotional competences; cultural and artistic competences
referring to literacy and communication; approach to learning and cognitive competences;
numerical and mathematical, and scientific and technical competences. Relying on the important
role of education in development and progress of society, the aim of this paper is to examine the
possibilities of developing the student competence for the 21st century via constructivist teaching.
This teaching puts emphasis on knowledge construction, starting from the students’ interests and
needs, and assigns the role of facilitator to the teacher. The goal is being achieved on a theoretical
level, using the theoretical analysis method and content analysis techniques. The results of theoretical
analysis point to numerous possibilities for encouraging stated competences via following elements
of constructivist teaching: social and emotional competences (interactive learning), cultural and
artistic (learning by acing and object manipulation), communication (discussion and dialogue
through cooperative learning), approach to learning and cognitive competences (creating problem
situations), numerical and mathematical (problem solving and active learning), scientific and
technical (teaching related to the real world and active learning). The study of relevant pedagogical
literature leads to conclusion that by interactive and cooperative learning, independent knowledge
construction, creating problem situations, discussions and dialogues, constructivist-based teaching
is covered, and optimal conditions for development of these competences are achieved. Pedagogical
implications point to importance of understanding and applying the teaching and learning strategies
that encourage development of student competences necessary for the 21st century.",
publisher = "Beograd : Institut za pedagoška istraživanja",
journal = "Obrazovanje u funkciji modernizacije društva",
title = "Razvoj kompetencija učenika za moderno društvo : konstruktivistički pristup nastavi, Development of student competence for modern society – constructivist approach to teaching",
pages = "71-70",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_555"
}
Tomčić, L.,& Džinkić, O.. (2019). Razvoj kompetencija učenika za moderno društvo : konstruktivistički pristup nastavi. in Obrazovanje u funkciji modernizacije društva
Beograd : Institut za pedagoška istraživanja., 70-71.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_555
Tomčić L, Džinkić O. Razvoj kompetencija učenika za moderno društvo : konstruktivistički pristup nastavi. in Obrazovanje u funkciji modernizacije društva. 2019;:70-71.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_555 .
Tomčić, Lana, Džinkić, Olja, "Razvoj kompetencija učenika za moderno društvo : konstruktivistički pristup nastavi" in Obrazovanje u funkciji modernizacije društva (2019):70-71,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_555 .

Samoprocena nastavničkih kompetencija i koncept stručnog usavaršavanja nastavnika u inkluzivnom školskom kontekstu

Tančić, Nataša

(Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2019)

TY  - CONF
AU  - Tančić, Nataša
PY  - 2019
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/551
AB  - U većini savremenih društava – čija je zajednička odrednica pluralizam različitosti, inkluzivno
obrazovanje se posmatra kao pedagoški odgovor na izazove konstantno rastućih razlika između
učenika Obrazovni sistemi većine zemalja poslednjih godina reformisani su u skladu sa inkluzivnim
principom u čemu se presudnom pokazala uloga kompetentnog i osvešćenog nastavnog osoblja.
Cilj istraživanja usmeren je na sagledavanje kompetencija nastavnika u našoj zemlji, kao i koncepta
stručnog usavršavanja nastavnika. S tim u vezi, pokušaćemo da odgovorimo na sledeća pitanja:
„Кoji oblici stručnog usavršavanja nastavnika srednjih škola su najzastupljeniji i koje su najznačajnije
kompetencije za organizaciju i realizaciju nastavnog procesa procesa, imajući u vidu kvalitet
inkluzivnog obrazovanja, iz perspektive nastavnika?“. Uzorak je prigodan i čini ga 107 nastavnika
srednjih škola u Novom Sadu. Za potrebe istraživanja konstruisan je upitnik. Dobijeni nalazi ukazuju
da je za uspešno organizovanje vaspitnoobrazovnog rada u inkluzivnoj školi neophodno da nastavnici
poseduju kompetencije koje su neophodne za podršku razvoju ličnosti učenika pre svega, a potom
i kompetencije za komunikaciju i saradnju, kompetencije za poučavanje i učenje i kompetencije za
nastavnu oblast. Kao najfrekventniji oblici stručnog usavršavanja ispitanika izdvajaju se seminari,
konferencije i vebinar. Da bi nastavnici realizovali vaspitnoobrazovni rad u najboljem interesu
svakog deteta, neophodno im je pomoći i podržati ih u tom procesu. To podrazumeva da je inicijalno
obrazovanje usmereno na razvijanje i unapređivanje određenih kompetencija, stručno usavršavanje u
skladu sa obrazovnim potrebama nastavnika, podršku i pomoć drugih nastavnika, stručnih saradnika,
menadžmenta škole, roditelja i zajednice.
AB  - In most contemporary societies - whose common determinant is pluralism of diversity, inclusive
education is seen as a pedagogical response to challenges of ever-widening differences between
students. The education systems of most countries have been reformed in accordance with the
inclusive principle in recent years, disclosing the crucial role of competent and educated teaching staff.
The aim of the research is to review competences of teachers in our country, as well as the concept
of in-service teacher training. With this regard, we will try to answer the following questions: “What
are the most common forms of in-service training for secondary school teachers and what are, from
the teachers’ perspective, the most important competences for organization and implementation of
teaching process regarding the quality of inclusive education?” The sample consists of 107 high school
teachers in Novi Sad. A questionnaire was constructed for research purposes. The obtained results
indicate that for successful organization of educational work in the inclusive school, it is necessary
that teachers primarily have competencies for supporting development of students’ personalities.
Other necessary teacher competences include communication and cooperation competences,
teaching and learning competences and module competences. Seminars, conferences and webinars
stand out as the most frequent forms of in-service teacher training of the respondents. It is essential
that the teachers get assistance and support in the teaching process to be able to carry out their
work in the best interest of each child. This means that initial education should aim at developing
and improving particular competencies, in-service training in accordance with the educational
requirements of teachers, support and assistance of other teachers, professional associates, school
management, parents and community.
PB  - Beograd : Institut za pedagoška istraživanja
C3  - Obrazovanje u funkciji modernizacije društva
T1  - Samoprocena nastavničkih kompetencija i koncept stručnog usavaršavanja nastavnika u inkluzivnom školskom kontekstu
T1  - Self-assessment of teacher competences and concept of in-service teacher training in context of inclusive school
EP  - 57
SP  - 56
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_551
ER  - 
@conference{
author = "Tančić, Nataša",
year = "2019",
abstract = "U većini savremenih društava – čija je zajednička odrednica pluralizam različitosti, inkluzivno
obrazovanje se posmatra kao pedagoški odgovor na izazove konstantno rastućih razlika između
učenika Obrazovni sistemi većine zemalja poslednjih godina reformisani su u skladu sa inkluzivnim
principom u čemu se presudnom pokazala uloga kompetentnog i osvešćenog nastavnog osoblja.
Cilj istraživanja usmeren je na sagledavanje kompetencija nastavnika u našoj zemlji, kao i koncepta
stručnog usavršavanja nastavnika. S tim u vezi, pokušaćemo da odgovorimo na sledeća pitanja:
„Кoji oblici stručnog usavršavanja nastavnika srednjih škola su najzastupljeniji i koje su najznačajnije
kompetencije za organizaciju i realizaciju nastavnog procesa procesa, imajući u vidu kvalitet
inkluzivnog obrazovanja, iz perspektive nastavnika?“. Uzorak je prigodan i čini ga 107 nastavnika
srednjih škola u Novom Sadu. Za potrebe istraživanja konstruisan je upitnik. Dobijeni nalazi ukazuju
da je za uspešno organizovanje vaspitnoobrazovnog rada u inkluzivnoj školi neophodno da nastavnici
poseduju kompetencije koje su neophodne za podršku razvoju ličnosti učenika pre svega, a potom
i kompetencije za komunikaciju i saradnju, kompetencije za poučavanje i učenje i kompetencije za
nastavnu oblast. Kao najfrekventniji oblici stručnog usavršavanja ispitanika izdvajaju se seminari,
konferencije i vebinar. Da bi nastavnici realizovali vaspitnoobrazovni rad u najboljem interesu
svakog deteta, neophodno im je pomoći i podržati ih u tom procesu. To podrazumeva da je inicijalno
obrazovanje usmereno na razvijanje i unapređivanje određenih kompetencija, stručno usavršavanje u
skladu sa obrazovnim potrebama nastavnika, podršku i pomoć drugih nastavnika, stručnih saradnika,
menadžmenta škole, roditelja i zajednice., In most contemporary societies - whose common determinant is pluralism of diversity, inclusive
education is seen as a pedagogical response to challenges of ever-widening differences between
students. The education systems of most countries have been reformed in accordance with the
inclusive principle in recent years, disclosing the crucial role of competent and educated teaching staff.
The aim of the research is to review competences of teachers in our country, as well as the concept
of in-service teacher training. With this regard, we will try to answer the following questions: “What
are the most common forms of in-service training for secondary school teachers and what are, from
the teachers’ perspective, the most important competences for organization and implementation of
teaching process regarding the quality of inclusive education?” The sample consists of 107 high school
teachers in Novi Sad. A questionnaire was constructed for research purposes. The obtained results
indicate that for successful organization of educational work in the inclusive school, it is necessary
that teachers primarily have competencies for supporting development of students’ personalities.
Other necessary teacher competences include communication and cooperation competences,
teaching and learning competences and module competences. Seminars, conferences and webinars
stand out as the most frequent forms of in-service teacher training of the respondents. It is essential
that the teachers get assistance and support in the teaching process to be able to carry out their
work in the best interest of each child. This means that initial education should aim at developing
and improving particular competencies, in-service training in accordance with the educational
requirements of teachers, support and assistance of other teachers, professional associates, school
management, parents and community.",
publisher = "Beograd : Institut za pedagoška istraživanja",
journal = "Obrazovanje u funkciji modernizacije društva",
title = "Samoprocena nastavničkih kompetencija i koncept stručnog usavaršavanja nastavnika u inkluzivnom školskom kontekstu, Self-assessment of teacher competences and concept of in-service teacher training in context of inclusive school",
pages = "57-56",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_551"
}
Tančić, N.. (2019). Samoprocena nastavničkih kompetencija i koncept stručnog usavaršavanja nastavnika u inkluzivnom školskom kontekstu. in Obrazovanje u funkciji modernizacije društva
Beograd : Institut za pedagoška istraživanja., 56-57.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_551
Tančić N. Samoprocena nastavničkih kompetencija i koncept stručnog usavaršavanja nastavnika u inkluzivnom školskom kontekstu. in Obrazovanje u funkciji modernizacije društva. 2019;:56-57.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_551 .
Tančić, Nataša, "Samoprocena nastavničkih kompetencija i koncept stručnog usavaršavanja nastavnika u inkluzivnom školskom kontekstu" in Obrazovanje u funkciji modernizacije društva (2019):56-57,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_551 .

Inicijalno obrazovanje vaspitača I njihove profesionalne kompetencije za rad u inkluzivnom okruženju

Korać, Isidora; Kosanović, Marijana; Klemenović, Klemenović

(Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2018)

TY  - CHAP
AU  - Korać, Isidora
AU  - Kosanović, Marijana
AU  - Klemenović, Klemenović
PY  - 2018
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/598
AB  - Isidora Korać, Marijana Kosanović and Jasmina Klemenović’s paper Initial
Education of Teachers and their Professional Competences for Work in Inclusive
Environments presents research findings about teachers’ opinions on the
contribution of their initial education in gaining the competences required for
work with children who needed additional support. It was concluded that there is
a need for certain conceptual and organisational changes in the initial education
of teachers which would facilitate the development of their competences for work
in inclusive environments. In addition to introducing additional contents from the
field of inclusive education in existing study programs, increasing the contribution of
professional practice in undergraduate curriculum, there is also a need to reduce the
gap between theoretical and practical knowledge.
PB  - Beograd : Institut za pedagoška istraživanja
T2  - Uvažavanje različitosti u funkciji pozitivnog razvoja dece i mladih
T1  - Inicijalno obrazovanje vaspitača I njihove profesionalne kompetencije za rad u inkluzivnom okruženju
T1  - Initial Education of Teachers and their Professional Competences for Work in Inclusive Environments
EP  - 74
SP  - 61
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_598
ER  - 
@inbook{
author = "Korać, Isidora and Kosanović, Marijana and Klemenović, Klemenović",
year = "2018",
abstract = "Isidora Korać, Marijana Kosanović and Jasmina Klemenović’s paper Initial
Education of Teachers and their Professional Competences for Work in Inclusive
Environments presents research findings about teachers’ opinions on the
contribution of their initial education in gaining the competences required for
work with children who needed additional support. It was concluded that there is
a need for certain conceptual and organisational changes in the initial education
of teachers which would facilitate the development of their competences for work
in inclusive environments. In addition to introducing additional contents from the
field of inclusive education in existing study programs, increasing the contribution of
professional practice in undergraduate curriculum, there is also a need to reduce the
gap between theoretical and practical knowledge.",
publisher = "Beograd : Institut za pedagoška istraživanja",
journal = "Uvažavanje različitosti u funkciji pozitivnog razvoja dece i mladih",
booktitle = "Inicijalno obrazovanje vaspitača I njihove profesionalne kompetencije za rad u inkluzivnom okruženju, Initial Education of Teachers and their Professional Competences for Work in Inclusive Environments",
pages = "74-61",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_598"
}
Korać, I., Kosanović, M.,& Klemenović, K.. (2018). Inicijalno obrazovanje vaspitača I njihove profesionalne kompetencije za rad u inkluzivnom okruženju. in Uvažavanje različitosti u funkciji pozitivnog razvoja dece i mladih
Beograd : Institut za pedagoška istraživanja., 61-74.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_598
Korać I, Kosanović M, Klemenović K. Inicijalno obrazovanje vaspitača I njihove profesionalne kompetencije za rad u inkluzivnom okruženju. in Uvažavanje različitosti u funkciji pozitivnog razvoja dece i mladih. 2018;:61-74.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_598 .
Korać, Isidora, Kosanović, Marijana, Klemenović, Klemenović, "Inicijalno obrazovanje vaspitača I njihove profesionalne kompetencije za rad u inkluzivnom okruženju" in Uvažavanje različitosti u funkciji pozitivnog razvoja dece i mladih (2018):61-74,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_598 .