IPIR - Repository of the Institute for Educational Research
Institute for Educational Research
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   IPIR
  • IPI
  • "Pedagoška istraživanja i školska praksa"
  • View Item
  •   IPIR
  • IPI
  • "Pedagoška istraživanja i školska praksa"
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Razvoj kompetencija učenika za moderno društvo : konstruktivistički pristup nastavi

Development of student competence for modern society – constructivist approach to teaching

Thumbnail
2019
Razvoj_kompetencija_ucenika_2019.pdf (2.831Mb)
Authors
Tomčić, Lana
Džinkić, Olja
Contributors
Stanišić, Jelena
Radulović, Mladen
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
U radu se polazi od Uneskovog Globalnog okvira domena učenja koji omogućava razvoj sledećih kompetencija učenika: socioemocionalne kompetencije, kulturno-umetničke koje se odnose na pismenost i komunikaciju, pristup učenju i kogniciju, numeričko-matematičke i naučnotehničke kompetencije. Oslanjajući se na značajnu ulogu obrazovanja u razvoju i napretku društva, cilj rada je da se ispitaju mogućnosti razvoja kompetencija učenika za 21. vek kroz konstruktivističku nastavu, koja stavlja akcenat na konstrukciju znanja, polazi od interesovanja i potreba učenika, a nastavniku pripisuje ulogu facilitatora. Cilj se realizuje na teorijskom nivou, upotrebom metode teorijske analize i tehnike analize sadržaja. Rezultati teorijske analize ukazuju na mnogobrojne mogućnosti podsticanja navedenih kompetencija kroz sledeće elemente konstruktivističke nastave: socioemocionalne kompetencije (interaktivno učenje), kulturno-umetničke (učenje delanjem i manipulacijom predmeta), komunikacijske (di...skusijom i dijalogom kroz kooperativno učenje), pristup učenju i kognicija (kreiranje problemskih situacija), numeričko-matematičke (rešavanje problema i aktivno učenje), naučnotehničke (nastava povezana sa realnim svetom i aktivno učenje). Izučavanjem relevantne pedagoške literature izveden je zaključak da se pomoću interaktivnog i kooperativnog učenja, samostalne konstrukcije znanja, kreiranja problemskih situacija, primene diskusije i dijaloga - obuhvata konstuktivistički zasnovana nastava, stvaraju optimalni uslovi za razvoj navedenih kompetencija. Pedagoške implikacije ukazuju na važnost poznavanja i primene strategija poučavanja i učenja koje su u službi razvoja kompetencija učenika neophodnih za funkcionisanje u 21. veku.

This paper is based on the UNESCO Global Learning Framework, which enables development of the following student competences: social and emotional competences; cultural and artistic competences referring to literacy and communication; approach to learning and cognitive competences; numerical and mathematical, and scientific and technical competences. Relying on the important role of education in development and progress of society, the aim of this paper is to examine the possibilities of developing the student competence for the 21st century via constructivist teaching. This teaching puts emphasis on knowledge construction, starting from the students’ interests and needs, and assigns the role of facilitator to the teacher. The goal is being achieved on a theoretical level, using the theoretical analysis method and content analysis techniques. The results of theoretical analysis point to numerous possibilities for encouraging stated competences via following elements of constru...ctivist teaching: social and emotional competences (interactive learning), cultural and artistic (learning by acing and object manipulation), communication (discussion and dialogue through cooperative learning), approach to learning and cognitive competences (creating problem situations), numerical and mathematical (problem solving and active learning), scientific and technical (teaching related to the real world and active learning). The study of relevant pedagogical literature leads to conclusion that by interactive and cooperative learning, independent knowledge construction, creating problem situations, discussions and dialogues, constructivist-based teaching is covered, and optimal conditions for development of these competences are achieved. Pedagogical implications point to importance of understanding and applying the teaching and learning strategies that encourage development of student competences necessary for the 21st century.

Keywords:
kompetencije / učenik / moderno društvo / konstruktivizam / nastava / competence / student / modern society / constructivism / teaching
Source:
Obrazovanje u funkciji modernizacije društva, 2019, 70-71
Publisher:
  • Beograd : Institut za pedagoška istraživanja
Funding / projects:
  • The quality of education system in Serbia from European perspective (QESSEP) (RS-179010)
Note:
  • Zbornik rezimea / 24. Međunarodna naučna konferencija "Pedagoška istraživanja i školska praksa
  • Book of abstracts / 24th International Scientific Conference "Educational Research and School Practice"

ISBN: 978-86-7447-147-0

[ Google Scholar ]
URI
http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/555
Collections
  • "Pedagoška istraživanja i školska praksa"
Institution/Community
IPI
TY  - CONF
AU  - Tomčić, Lana
AU  - Džinkić, Olja
PY  - 2019
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/555
AB  - U radu se polazi od Uneskovog Globalnog okvira domena učenja koji omogućava razvoj sledećih
kompetencija učenika: socioemocionalne kompetencije, kulturno-umetničke koje se odnose na
pismenost i komunikaciju, pristup učenju i kogniciju, numeričko-matematičke i naučnotehničke
kompetencije. Oslanjajući se na značajnu ulogu obrazovanja u razvoju i napretku društva, cilj rada
je da se ispitaju mogućnosti razvoja kompetencija učenika za 21. vek kroz konstruktivističku nastavu,
koja stavlja akcenat na konstrukciju znanja, polazi od interesovanja i potreba učenika, a nastavniku
pripisuje ulogu facilitatora. Cilj se realizuje na teorijskom nivou, upotrebom metode teorijske analize i
tehnike analize sadržaja. Rezultati teorijske analize ukazuju na mnogobrojne mogućnosti podsticanja
navedenih kompetencija kroz sledeće elemente konstruktivističke nastave: socioemocionalne
kompetencije (interaktivno učenje), kulturno-umetničke (učenje delanjem i manipulacijom
predmeta), komunikacijske (diskusijom i dijalogom kroz kooperativno učenje), pristup učenju i
kognicija (kreiranje problemskih situacija), numeričko-matematičke (rešavanje problema i aktivno
učenje), naučnotehničke (nastava povezana sa realnim svetom i aktivno učenje). Izučavanjem
relevantne pedagoške literature izveden je zaključak da se pomoću interaktivnog i kooperativnog
učenja, samostalne konstrukcije znanja, kreiranja problemskih situacija, primene diskusije i dijaloga
- obuhvata konstuktivistički zasnovana nastava, stvaraju optimalni uslovi za razvoj navedenih
kompetencija. Pedagoške implikacije ukazuju na važnost poznavanja i primene strategija poučavanja
i učenja koje su u službi razvoja kompetencija učenika neophodnih za funkcionisanje u 21. veku.
AB  - This paper is based on the UNESCO Global Learning Framework, which enables development of the
following student competences: social and emotional competences; cultural and artistic competences
referring to literacy and communication; approach to learning and cognitive competences;
numerical and mathematical, and scientific and technical competences. Relying on the important
role of education in development and progress of society, the aim of this paper is to examine the
possibilities of developing the student competence for the 21st century via constructivist teaching.
This teaching puts emphasis on knowledge construction, starting from the students’ interests and
needs, and assigns the role of facilitator to the teacher. The goal is being achieved on a theoretical
level, using the theoretical analysis method and content analysis techniques. The results of theoretical
analysis point to numerous possibilities for encouraging stated competences via following elements
of constructivist teaching: social and emotional competences (interactive learning), cultural and
artistic (learning by acing and object manipulation), communication (discussion and dialogue
through cooperative learning), approach to learning and cognitive competences (creating problem
situations), numerical and mathematical (problem solving and active learning), scientific and
technical (teaching related to the real world and active learning). The study of relevant pedagogical
literature leads to conclusion that by interactive and cooperative learning, independent knowledge
construction, creating problem situations, discussions and dialogues, constructivist-based teaching
is covered, and optimal conditions for development of these competences are achieved. Pedagogical
implications point to importance of understanding and applying the teaching and learning strategies
that encourage development of student competences necessary for the 21st century.
PB  - Beograd : Institut za pedagoška istraživanja
C3  - Obrazovanje u funkciji modernizacije društva
T1  - Razvoj kompetencija učenika za moderno društvo : konstruktivistički pristup nastavi
T1  - Development of student competence for modern society – constructivist approach to teaching
EP  - 71
SP  - 70
ER  - 
@conference{
author = "Tomčić, Lana and Džinkić, Olja",
year = "2019",
abstract = "U radu se polazi od Uneskovog Globalnog okvira domena učenja koji omogućava razvoj sledećih
kompetencija učenika: socioemocionalne kompetencije, kulturno-umetničke koje se odnose na
pismenost i komunikaciju, pristup učenju i kogniciju, numeričko-matematičke i naučnotehničke
kompetencije. Oslanjajući se na značajnu ulogu obrazovanja u razvoju i napretku društva, cilj rada
je da se ispitaju mogućnosti razvoja kompetencija učenika za 21. vek kroz konstruktivističku nastavu,
koja stavlja akcenat na konstrukciju znanja, polazi od interesovanja i potreba učenika, a nastavniku
pripisuje ulogu facilitatora. Cilj se realizuje na teorijskom nivou, upotrebom metode teorijske analize i
tehnike analize sadržaja. Rezultati teorijske analize ukazuju na mnogobrojne mogućnosti podsticanja
navedenih kompetencija kroz sledeće elemente konstruktivističke nastave: socioemocionalne
kompetencije (interaktivno učenje), kulturno-umetničke (učenje delanjem i manipulacijom
predmeta), komunikacijske (diskusijom i dijalogom kroz kooperativno učenje), pristup učenju i
kognicija (kreiranje problemskih situacija), numeričko-matematičke (rešavanje problema i aktivno
učenje), naučnotehničke (nastava povezana sa realnim svetom i aktivno učenje). Izučavanjem
relevantne pedagoške literature izveden je zaključak da se pomoću interaktivnog i kooperativnog
učenja, samostalne konstrukcije znanja, kreiranja problemskih situacija, primene diskusije i dijaloga
- obuhvata konstuktivistički zasnovana nastava, stvaraju optimalni uslovi za razvoj navedenih
kompetencija. Pedagoške implikacije ukazuju na važnost poznavanja i primene strategija poučavanja
i učenja koje su u službi razvoja kompetencija učenika neophodnih za funkcionisanje u 21. veku., This paper is based on the UNESCO Global Learning Framework, which enables development of the
following student competences: social and emotional competences; cultural and artistic competences
referring to literacy and communication; approach to learning and cognitive competences;
numerical and mathematical, and scientific and technical competences. Relying on the important
role of education in development and progress of society, the aim of this paper is to examine the
possibilities of developing the student competence for the 21st century via constructivist teaching.
This teaching puts emphasis on knowledge construction, starting from the students’ interests and
needs, and assigns the role of facilitator to the teacher. The goal is being achieved on a theoretical
level, using the theoretical analysis method and content analysis techniques. The results of theoretical
analysis point to numerous possibilities for encouraging stated competences via following elements
of constructivist teaching: social and emotional competences (interactive learning), cultural and
artistic (learning by acing and object manipulation), communication (discussion and dialogue
through cooperative learning), approach to learning and cognitive competences (creating problem
situations), numerical and mathematical (problem solving and active learning), scientific and
technical (teaching related to the real world and active learning). The study of relevant pedagogical
literature leads to conclusion that by interactive and cooperative learning, independent knowledge
construction, creating problem situations, discussions and dialogues, constructivist-based teaching
is covered, and optimal conditions for development of these competences are achieved. Pedagogical
implications point to importance of understanding and applying the teaching and learning strategies
that encourage development of student competences necessary for the 21st century.",
publisher = "Beograd : Institut za pedagoška istraživanja",
journal = "Obrazovanje u funkciji modernizacije društva",
title = "Razvoj kompetencija učenika za moderno društvo : konstruktivistički pristup nastavi, Development of student competence for modern society – constructivist approach to teaching",
pages = "71-70"
}
Tomčić, L.,& Džinkić, O.. (2019). Razvoj kompetencija učenika za moderno društvo : konstruktivistički pristup nastavi. in Obrazovanje u funkciji modernizacije društva
Beograd : Institut za pedagoška istraživanja., 70-71.
Tomčić L, Džinkić O. Razvoj kompetencija učenika za moderno društvo : konstruktivistički pristup nastavi. in Obrazovanje u funkciji modernizacije društva. 2019;:70-71..
Tomčić, Lana, Džinkić, Olja, "Razvoj kompetencija učenika za moderno društvo : konstruktivistički pristup nastavi" in Obrazovanje u funkciji modernizacije društva (2019):70-71.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB