Žunić-Pavlović, Vesna

Link to this page

Authority KeyName Variants
bfa5310a-af32-4a28-b562-14592e920b59
  • Žunić-Pavlović, Vesna (7)
Projects

Author's Bibliography

Savremene metode procene u krivičnom postupku prema maloletnicima

Stojanović, Marija; Žunić-Pavlović, Vesna

(Beograd : Društvo defektologa Srbije, 2020)

TY  - CONF
AU  - Stojanović, Marija
AU  - Žunić-Pavlović, Vesna
PY  - 2020
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/795
AB  - Podaci iz zvanične evidencije ukazuju na kontinuirano opadanje broja podnetihkrivičnih prijava i izrečenih krivičnih sankcija prema maloletnicima, uz održavanjerelativno visokog učešća recidivista. Ovakav trend sugeriše propuste u tretmanudelinkventnog ponašanja, uključujući i postupak procene. Mnogi autori smatraju da biinoviranje i standardizacija postupka procene u krivičnom postupku prema maloletnicimadoprineli prevazilaženju niza problema koji se javljaju u praksi, kao što su neobjektivnost,neujednačenost i nepreciznost reagovanja. Cilj ovog rada je analiza savremenih metoda iinstrumenata procene koji se primenjuju u krivičnom postupku prema maloletnicima.Razvoj nauke i menjanje proklamovanih ciljeva kaznene politike uticali su napromenu fokusa i osnovne svrhe procene. Evidentan je progres u pogledu objektivnosti,preciznosti, informativnosti i obuhvatnosti procene. U savremenoj praksi razvijenihzemalja primenjuju se tzv. instrumenti četvrte generacije koji, pored procene rizika,potreba i responzivnosti, omogućavaju izradu individualnog plana tretmana usmerenogna kriminogene potrebe maloletnog delinkventa. Primeri takvih instrumenata su Inventarza vođenje slučaja (Youth Level of Servise/Case managment Inventory – YLS/CS) iInstrument za procenu i trijažu (Youth Assessment Screening Instrument – YASI).Informacije o procedurama za razvoj i standardizaciju ovakvih instrumenata, postupku irezultatima ispitivanja njihovih metrijskih karakteristika, kao i prednostima njihoveprimene mogu biti od koristi stručnjacima iz prakse.
PB  - Beograd : Društvo defektologa Srbije
C3  - Stručno-naučna konferencija sa međunarodnim učešćem „Dani defektologa Srbije”
T1  - Savremene metode procene u krivičnom postupku prema maloletnicima
EP  - 162
SP  - 162
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3339
ER  - 
@conference{
author = "Stojanović, Marija and Žunić-Pavlović, Vesna",
year = "2020",
abstract = "Podaci iz zvanične evidencije ukazuju na kontinuirano opadanje broja podnetihkrivičnih prijava i izrečenih krivičnih sankcija prema maloletnicima, uz održavanjerelativno visokog učešća recidivista. Ovakav trend sugeriše propuste u tretmanudelinkventnog ponašanja, uključujući i postupak procene. Mnogi autori smatraju da biinoviranje i standardizacija postupka procene u krivičnom postupku prema maloletnicimadoprineli prevazilaženju niza problema koji se javljaju u praksi, kao što su neobjektivnost,neujednačenost i nepreciznost reagovanja. Cilj ovog rada je analiza savremenih metoda iinstrumenata procene koji se primenjuju u krivičnom postupku prema maloletnicima.Razvoj nauke i menjanje proklamovanih ciljeva kaznene politike uticali su napromenu fokusa i osnovne svrhe procene. Evidentan je progres u pogledu objektivnosti,preciznosti, informativnosti i obuhvatnosti procene. U savremenoj praksi razvijenihzemalja primenjuju se tzv. instrumenti četvrte generacije koji, pored procene rizika,potreba i responzivnosti, omogućavaju izradu individualnog plana tretmana usmerenogna kriminogene potrebe maloletnog delinkventa. Primeri takvih instrumenata su Inventarza vođenje slučaja (Youth Level of Servise/Case managment Inventory – YLS/CS) iInstrument za procenu i trijažu (Youth Assessment Screening Instrument – YASI).Informacije o procedurama za razvoj i standardizaciju ovakvih instrumenata, postupku irezultatima ispitivanja njihovih metrijskih karakteristika, kao i prednostima njihoveprimene mogu biti od koristi stručnjacima iz prakse.",
publisher = "Beograd : Društvo defektologa Srbije",
journal = "Stručno-naučna konferencija sa međunarodnim učešćem „Dani defektologa Srbije”",
title = "Savremene metode procene u krivičnom postupku prema maloletnicima",
pages = "162-162",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3339"
}
Stojanović, M.,& Žunić-Pavlović, V.. (2020). Savremene metode procene u krivičnom postupku prema maloletnicima. in Stručno-naučna konferencija sa međunarodnim učešćem „Dani defektologa Srbije”
Beograd : Društvo defektologa Srbije., 162-162.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3339
Stojanović M, Žunić-Pavlović V. Savremene metode procene u krivičnom postupku prema maloletnicima. in Stručno-naučna konferencija sa međunarodnim učešćem „Dani defektologa Srbije”. 2020;:162-162.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3339 .
Stojanović, Marija, Žunić-Pavlović, Vesna, "Savremene metode procene u krivičnom postupku prema maloletnicima" in Stručno-naučna konferencija sa međunarodnim učešćem „Dani defektologa Srbije” (2020):162-162,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3339 .

Uticaj karakteristika roditeljstva na internalizovane i eksternalizovane probleme kod dece sa oštećenjem sluha

Stojanović, Marija; Žunić-Pavlović, Vesna

(Beograd : Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2020)

TY  - JOUR
AU  - Stojanović, Marija
AU  - Žunić-Pavlović, Vesna
PY  - 2020
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/796
AB  - Extensive theoretical and empirical material indicates that parenting is one of the most important predictors of internalized and externalized problems in children of typical development. Based on this knowledge, the question arises whether the same parenting factors are responsible for the occurrence, development and maintenance of these problems in children with hearing impairment. Accordingly, the aim of this paper is to review the scientific knowledge on the impact of parental characteristics on the development of internalized and externalized problems in children with hearing impairment. The paper summarizes the results of research on the characteristics of parenting in children with hearing impairment and the impact of communication between parents and children with hearing impairment on internalized and externalized problems, in the context of modern knowledge in the general population. Based on the presented studies, it can be concluded that there are no significant differences in the characteristics of parenthood between the parents of children of typical development and children with hearing impairment. There are indications that parents of children with hearing impairment are more exposed to stress and tend to have an overprotective or overcontrolling relation to the child. Inadequate communication with parents stands out as the most important factor in the occurrence of internalized and externalized problems in children with hearing impairment. Specific factors also play an important role, such as the hearing status of the parents or the communication model. In order to prevent internalized and externalized problems in children with hearing impairment, it is recommended to use programs based on parenting skills training, which is fully adapted to the specific needs of the parents.
AB  - Obimna teorijska i empirijska građa ukazuje na to da je roditeljstvo jedan od najznačajnijih prediktora internalizovanih i eksternalizovanih problema kod dece tipičnog razvoja. Na temelju tih saznanja, postavlja se pitanje da li su isti faktori roditeljstva odgovorni za pojavu, razvoj i održavanje navedenih problema kod dece sa oštećenjem sluha. Shodno tome, cilj rada je prikaz naučnih saznanja o uticaju karakteristika roditeljstva na razvoj internalizovanih i eskternalizovanih problema kod dece sa oštećenjem sluha. U radu su sumirani rezultati istraživanja o karakteristikama roditeljstva kod dece sa oštećenjem sluha i uticaju komunikacije između roditelja i deteta sa oštećenjem sluha na internalizovane i eksternalizovane probleme, u kontekstu savremenih saznanja u opštoj populaciji. Na osnovu prikazanih studija može se zaključiti da nema značajnih razlika u karakteristikama roditeljstva između roditelja dece tipičnog razvoja i dece sa oštećenjem sluha. Postoje indicije da su roditelji dece sa oštećenjem sluha više izloženi stresu i da imaju tendenciju ka preterano kontrolišućem ili zaštitničkom odnosu prema detetu. Neadekvatna komunikacija sa roditeljima se izdvaja kao najznačajniji faktor pojave internalizovanih i eksternalizovanih problema kod dece sa oštećenjem sluha. Važnu ulogu imaju i specifčni faktori, poput slušnog statusa roditelja ili modela komunikacije. U svrhu prevencije internalizovanih i eksternalizovanih problema kod dece sa oštećenjem sluha preporučuje se primena programa zasnovanih na treningu roditeljskih veština, koji je potpuno adaptiran specifčnim potrebama roditelja.
PB  - Beograd : Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
T2  - Beogradska defektološka škola
T1  - Uticaj karakteristika roditeljstva na internalizovane i eksternalizovane probleme kod dece sa oštećenjem sluha
T1  - Impact of parental characteristics on internalized and externalized problems in children with hearing impairment
EP  - 52
IS  - 2
SP  - 31
VL  - 26
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1267
ER  - 
@article{
author = "Stojanović, Marija and Žunić-Pavlović, Vesna",
year = "2020",
abstract = "Extensive theoretical and empirical material indicates that parenting is one of the most important predictors of internalized and externalized problems in children of typical development. Based on this knowledge, the question arises whether the same parenting factors are responsible for the occurrence, development and maintenance of these problems in children with hearing impairment. Accordingly, the aim of this paper is to review the scientific knowledge on the impact of parental characteristics on the development of internalized and externalized problems in children with hearing impairment. The paper summarizes the results of research on the characteristics of parenting in children with hearing impairment and the impact of communication between parents and children with hearing impairment on internalized and externalized problems, in the context of modern knowledge in the general population. Based on the presented studies, it can be concluded that there are no significant differences in the characteristics of parenthood between the parents of children of typical development and children with hearing impairment. There are indications that parents of children with hearing impairment are more exposed to stress and tend to have an overprotective or overcontrolling relation to the child. Inadequate communication with parents stands out as the most important factor in the occurrence of internalized and externalized problems in children with hearing impairment. Specific factors also play an important role, such as the hearing status of the parents or the communication model. In order to prevent internalized and externalized problems in children with hearing impairment, it is recommended to use programs based on parenting skills training, which is fully adapted to the specific needs of the parents., Obimna teorijska i empirijska građa ukazuje na to da je roditeljstvo jedan od najznačajnijih prediktora internalizovanih i eksternalizovanih problema kod dece tipičnog razvoja. Na temelju tih saznanja, postavlja se pitanje da li su isti faktori roditeljstva odgovorni za pojavu, razvoj i održavanje navedenih problema kod dece sa oštećenjem sluha. Shodno tome, cilj rada je prikaz naučnih saznanja o uticaju karakteristika roditeljstva na razvoj internalizovanih i eskternalizovanih problema kod dece sa oštećenjem sluha. U radu su sumirani rezultati istraživanja o karakteristikama roditeljstva kod dece sa oštećenjem sluha i uticaju komunikacije između roditelja i deteta sa oštećenjem sluha na internalizovane i eksternalizovane probleme, u kontekstu savremenih saznanja u opštoj populaciji. Na osnovu prikazanih studija može se zaključiti da nema značajnih razlika u karakteristikama roditeljstva između roditelja dece tipičnog razvoja i dece sa oštećenjem sluha. Postoje indicije da su roditelji dece sa oštećenjem sluha više izloženi stresu i da imaju tendenciju ka preterano kontrolišućem ili zaštitničkom odnosu prema detetu. Neadekvatna komunikacija sa roditeljima se izdvaja kao najznačajniji faktor pojave internalizovanih i eksternalizovanih problema kod dece sa oštećenjem sluha. Važnu ulogu imaju i specifčni faktori, poput slušnog statusa roditelja ili modela komunikacije. U svrhu prevencije internalizovanih i eksternalizovanih problema kod dece sa oštećenjem sluha preporučuje se primena programa zasnovanih na treningu roditeljskih veština, koji je potpuno adaptiran specifčnim potrebama roditelja.",
publisher = "Beograd : Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju",
journal = "Beogradska defektološka škola",
title = "Uticaj karakteristika roditeljstva na internalizovane i eksternalizovane probleme kod dece sa oštećenjem sluha, Impact of parental characteristics on internalized and externalized problems in children with hearing impairment",
pages = "52-31",
number = "2",
volume = "26",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1267"
}
Stojanović, M.,& Žunić-Pavlović, V.. (2020). Uticaj karakteristika roditeljstva na internalizovane i eksternalizovane probleme kod dece sa oštećenjem sluha. in Beogradska defektološka škola
Beograd : Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju., 26(2), 31-52.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1267
Stojanović M, Žunić-Pavlović V. Uticaj karakteristika roditeljstva na internalizovane i eksternalizovane probleme kod dece sa oštećenjem sluha. in Beogradska defektološka škola. 2020;26(2):31-52.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1267 .
Stojanović, Marija, Žunić-Pavlović, Vesna, "Uticaj karakteristika roditeljstva na internalizovane i eksternalizovane probleme kod dece sa oštećenjem sluha" in Beogradska defektološka škola, 26, no. 2 (2020):31-52,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1267 .

Polne i uzrasne specifičnosti slike o sebi adolescenata na smeštaju u ustanovama socijalne zaštite

Stojanović, Marija; Žunić-Pavlović, Vesna

(Beograd : Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2019)

TY  - CONF
AU  - Stojanović, Marija
AU  - Žunić-Pavlović, Vesna
PY  - 2019
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/791
AB  - Osnovni cilj istraživanja je sagledavanje specifičnosti polnih i uzrasnih razlikau pogledu slike o sebi kod adolescenata na smeštaju u ustanovama socijalnezaštite, u odnosu na adolescente iz opšte populacije. Uzorkom je obuhvaćeno47 adolescenata na smeštaju u ustanovama socijalne zaštite i 271 adolescentiz opšte populacije, uzrasta 14-18 godina, oba pola. Za procenu slike o sebiprimenjena je Pirs-Harisova skala self-koncepta za decu. Rezultati ukazuju dakod adolescenata na smeštaju u ustanovama socijalne zaštite ne postoje statističkiznačajne polne razlike u skorovima, dok su u poduzorku adolescenataiz opšte populacije zabeležene statistički značajne polne razlike u skorovimana podskalama Prilagođenost ponašanja (t = -2,11; df = 266,15; p < 0,05),Oslobođenost od anksioznosti (t = 5,89; df = 248,37; p < 0,01), Popularnost(t = 2,00; df = 269; p < 0,05), kao i na Ukupnom skoru (t = 2,36; df = 269; p <0,05). U poduzorku adolescenata na smeštaju u ustanovama socijalne zaštitenije evidentirana statistički značajna povezanost uzrasta ispitanika i skorovana datom instrumentu, dok je kod adolescenata iz opšte populacije registrovanastatistički značajna povezanost uzrasta ispitanika i skorova na podskalamaIntelektualni i školski status (r = -0,15; p < 0,05) i Sreća i zadovoljstvo (r =-0,15; p < 0,05), kao i na Ukupnom skoru (r = -0,15; p < 0,05). Dobijeni nalaziupućuju na izvesna odstupanja u polnim i uzrasnim razlikama u pogledu slikeo sebi kod adolescenata na smeštaju u ustanovama socijalne zaštite, što semože pripisati delovanju različitih nepovoljnih faktora, karakterističnih za ovupopulaciju.
AB  - The main goal of the research was to observe sex and age differences in the selfimageof adolescents from residential care facilities, compared to adolescents from generalpopulation. The sample included 47 adolescents from residential care facilities and 271adolescents from general population, ages 14-18, of both sexes. The Piers-Harris Children’sSelf-Concept Scale was used for the assessment of self-image. The results show that there were no statistically significant sex differences in adolescents from residential care facilities,while in the subsample of adolescents from general population, statistically significant sexdifferences were observed in the scores on the subscales: Behavior Adjustment (t = -2.11; df= 266.15; p < 0.05), Freedom from Anxiety (t = 5.89; df = 248.37; p < 0.01), Popularity (t = 2;df = 269; p < 0.05) as well as in the Total score (t = 2.36; df = 269; p < 0.05). In the subsampleof adolescents from residential care facilities there was no statistically significant correlationbetween the age of the respondents and the scores on the instrument, while in adolescentsfrom general population a statistically significant relation was determined between therespondents’ age and the scores on the subscales Intellectual and School Status (r = -0.15; p < 0.05) and Happiness and Satisfaction (r = -0.15; p < 0.05), as well as in the Total Score(r = -0.15; p < 0.05). The obtained findings point to deviations in sex and age differences inthe self-image of adolescents from residential care facilities, which can be attributed to theactivity of various adverse factors, characteristic of this population.
PB  - Beograd : Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
C3  - Specijalna edukacija i rehabilitacija danas
T1  - Polne i uzrasne specifičnosti slike o sebi adolescenata na smeštaju u ustanovama socijalne zaštite
T1  - Sex and age specifics of self-image of adolescents fromresidential care facilities
EP  - 330
SP  - 323
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_791
ER  - 
@conference{
author = "Stojanović, Marija and Žunić-Pavlović, Vesna",
year = "2019",
abstract = "Osnovni cilj istraživanja je sagledavanje specifičnosti polnih i uzrasnih razlikau pogledu slike o sebi kod adolescenata na smeštaju u ustanovama socijalnezaštite, u odnosu na adolescente iz opšte populacije. Uzorkom je obuhvaćeno47 adolescenata na smeštaju u ustanovama socijalne zaštite i 271 adolescentiz opšte populacije, uzrasta 14-18 godina, oba pola. Za procenu slike o sebiprimenjena je Pirs-Harisova skala self-koncepta za decu. Rezultati ukazuju dakod adolescenata na smeštaju u ustanovama socijalne zaštite ne postoje statističkiznačajne polne razlike u skorovima, dok su u poduzorku adolescenataiz opšte populacije zabeležene statistički značajne polne razlike u skorovimana podskalama Prilagođenost ponašanja (t = -2,11; df = 266,15; p < 0,05),Oslobođenost od anksioznosti (t = 5,89; df = 248,37; p < 0,01), Popularnost(t = 2,00; df = 269; p < 0,05), kao i na Ukupnom skoru (t = 2,36; df = 269; p <0,05). U poduzorku adolescenata na smeštaju u ustanovama socijalne zaštitenije evidentirana statistički značajna povezanost uzrasta ispitanika i skorovana datom instrumentu, dok je kod adolescenata iz opšte populacije registrovanastatistički značajna povezanost uzrasta ispitanika i skorova na podskalamaIntelektualni i školski status (r = -0,15; p < 0,05) i Sreća i zadovoljstvo (r =-0,15; p < 0,05), kao i na Ukupnom skoru (r = -0,15; p < 0,05). Dobijeni nalaziupućuju na izvesna odstupanja u polnim i uzrasnim razlikama u pogledu slikeo sebi kod adolescenata na smeštaju u ustanovama socijalne zaštite, što semože pripisati delovanju različitih nepovoljnih faktora, karakterističnih za ovupopulaciju., The main goal of the research was to observe sex and age differences in the selfimageof adolescents from residential care facilities, compared to adolescents from generalpopulation. The sample included 47 adolescents from residential care facilities and 271adolescents from general population, ages 14-18, of both sexes. The Piers-Harris Children’sSelf-Concept Scale was used for the assessment of self-image. The results show that there were no statistically significant sex differences in adolescents from residential care facilities,while in the subsample of adolescents from general population, statistically significant sexdifferences were observed in the scores on the subscales: Behavior Adjustment (t = -2.11; df= 266.15; p < 0.05), Freedom from Anxiety (t = 5.89; df = 248.37; p < 0.01), Popularity (t = 2;df = 269; p < 0.05) as well as in the Total score (t = 2.36; df = 269; p < 0.05). In the subsampleof adolescents from residential care facilities there was no statistically significant correlationbetween the age of the respondents and the scores on the instrument, while in adolescentsfrom general population a statistically significant relation was determined between therespondents’ age and the scores on the subscales Intellectual and School Status (r = -0.15; p < 0.05) and Happiness and Satisfaction (r = -0.15; p < 0.05), as well as in the Total Score(r = -0.15; p < 0.05). The obtained findings point to deviations in sex and age differences inthe self-image of adolescents from residential care facilities, which can be attributed to theactivity of various adverse factors, characteristic of this population.",
publisher = "Beograd : Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju",
journal = "Specijalna edukacija i rehabilitacija danas",
title = "Polne i uzrasne specifičnosti slike o sebi adolescenata na smeštaju u ustanovama socijalne zaštite, Sex and age specifics of self-image of adolescents fromresidential care facilities",
pages = "330-323",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_791"
}
Stojanović, M.,& Žunić-Pavlović, V.. (2019). Polne i uzrasne specifičnosti slike o sebi adolescenata na smeštaju u ustanovama socijalne zaštite. in Specijalna edukacija i rehabilitacija danas
Beograd : Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju., 323-330.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_791
Stojanović M, Žunić-Pavlović V. Polne i uzrasne specifičnosti slike o sebi adolescenata na smeštaju u ustanovama socijalne zaštite. in Specijalna edukacija i rehabilitacija danas. 2019;:323-330.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_791 .
Stojanović, Marija, Žunić-Pavlović, Vesna, "Polne i uzrasne specifičnosti slike o sebi adolescenata na smeštaju u ustanovama socijalne zaštite" in Specijalna edukacija i rehabilitacija danas (2019):323-330,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_791 .

Vaspitni nalozi – savremeni oblik reagovanja na maloletničku delinkvenciju

Stojanović, Marija; Žunić-Pavlović, Vesna

(Priština : Pravni fakultet, 2019)

TY  - CONF
AU  - Stojanović, Marija
AU  - Žunić-Pavlović, Vesna
PY  - 2019
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/798
AB  - U radu je prikazan trend primene vaspitnih naloga u Republici Srbiji, za period od 2012. do 2017. godine, sa osvrtom na probleme koji se pojavljuju u njihovoj realizaciji. Evidentan je blagi porast primene vaspitnih naloga, iako je njihova zastupljenost u poređenju sa ukupnim brojem krivičnih prijava i ukupno izrečenim krivičnim sankcijama i dalje minimalna. Tokom 2012. godine vaspitnim nalogom razrešeno je samo 3,22% slučajeva u kojima je podneta krivična prijava protiv maloletnika, dok je u 2017. vaspitnim nalogom razrešeno 11,49% slučajeva u kojima je podneta krivična prijava. Najzastupljeniji vaspitni nalog svih godina tokom posmatranog perioda bio je Poravnanje sa oštećenim, dok se vaspitni nalozi najčešće primenjuju za krivična dela protiv imovine, krivična dela protiv javnog reda i mira i u slučaju krivičnih dela protiv života i tela. U izvršenju vaspitnih naloga pojavljuju se brojni problemi, kao što su nepotpuna normativna regulativa, loša interresorka saradnja, nedostatak jednakih institucionalnih kapaciteta u lokalnim zajednicama i dr. Uvažavanjem i radom na neregulisanim pitanjima u ovoj oblasti, očekuje se da primena i realizacija instituta vaspitnih naloga bude na znatno višem nivou, uz ostvarivanje svih pozitivnih efekata koje njihova primena donosi
AB  - The paper presents the trend of application of educational orders in the Republic of Serbia for the period 2012-2017., with an overview of the problems that arise in their realization. There is a slight increase in the use of educational orders, although their representation is still minimal compared to the total number of criminal charges and total criminal sanctions. During 2012. only 3.22% of cases of criminal charges againts juvenile were resolved with the educational order, while in 2017. 11.49% of the cases of criminal charges againts juvenile were resolved with the educational order. The most frequent educational order for all years during the observed period was Alignment with the damaged, while educational orders are most often applied for criminal acts against property, criminal acts against public order and for criminal acts against life and body. Accepting the experience of people from practice, the most significant problems in the implementation of educational orders are incomplete normative regulations, poor inter-departmental cooperation, lack of equal institutional capacities in local communities, еtc. By respecting and working on unregulated issues in this area, it is expected that the implementation and realization of the educational orders institute will be at a much higher level, while achieving all the positive effects that their application brings.
PB  - Priština : Pravni fakultet
C3  - Pravo u funkciji razvoja društva
T1  - Vaspitni nalozi – savremeni oblik reagovanja na maloletničku delinkvenciju
T1  - Educational orders – modern form of reaction to juvenile delinquency
EP  - 67
SP  - 51
VL  - 2
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3111
ER  - 
@conference{
author = "Stojanović, Marija and Žunić-Pavlović, Vesna",
year = "2019",
abstract = "U radu je prikazan trend primene vaspitnih naloga u Republici Srbiji, za period od 2012. do 2017. godine, sa osvrtom na probleme koji se pojavljuju u njihovoj realizaciji. Evidentan je blagi porast primene vaspitnih naloga, iako je njihova zastupljenost u poređenju sa ukupnim brojem krivičnih prijava i ukupno izrečenim krivičnim sankcijama i dalje minimalna. Tokom 2012. godine vaspitnim nalogom razrešeno je samo 3,22% slučajeva u kojima je podneta krivična prijava protiv maloletnika, dok je u 2017. vaspitnim nalogom razrešeno 11,49% slučajeva u kojima je podneta krivična prijava. Najzastupljeniji vaspitni nalog svih godina tokom posmatranog perioda bio je Poravnanje sa oštećenim, dok se vaspitni nalozi najčešće primenjuju za krivična dela protiv imovine, krivična dela protiv javnog reda i mira i u slučaju krivičnih dela protiv života i tela. U izvršenju vaspitnih naloga pojavljuju se brojni problemi, kao što su nepotpuna normativna regulativa, loša interresorka saradnja, nedostatak jednakih institucionalnih kapaciteta u lokalnim zajednicama i dr. Uvažavanjem i radom na neregulisanim pitanjima u ovoj oblasti, očekuje se da primena i realizacija instituta vaspitnih naloga bude na znatno višem nivou, uz ostvarivanje svih pozitivnih efekata koje njihova primena donosi, The paper presents the trend of application of educational orders in the Republic of Serbia for the period 2012-2017., with an overview of the problems that arise in their realization. There is a slight increase in the use of educational orders, although their representation is still minimal compared to the total number of criminal charges and total criminal sanctions. During 2012. only 3.22% of cases of criminal charges againts juvenile were resolved with the educational order, while in 2017. 11.49% of the cases of criminal charges againts juvenile were resolved with the educational order. The most frequent educational order for all years during the observed period was Alignment with the damaged, while educational orders are most often applied for criminal acts against property, criminal acts against public order and for criminal acts against life and body. Accepting the experience of people from practice, the most significant problems in the implementation of educational orders are incomplete normative regulations, poor inter-departmental cooperation, lack of equal institutional capacities in local communities, еtc. By respecting and working on unregulated issues in this area, it is expected that the implementation and realization of the educational orders institute will be at a much higher level, while achieving all the positive effects that their application brings.",
publisher = "Priština : Pravni fakultet",
journal = "Pravo u funkciji razvoja društva",
title = "Vaspitni nalozi – savremeni oblik reagovanja na maloletničku delinkvenciju, Educational orders – modern form of reaction to juvenile delinquency",
pages = "67-51",
volume = "2",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3111"
}
Stojanović, M.,& Žunić-Pavlović, V.. (2019). Vaspitni nalozi – savremeni oblik reagovanja na maloletničku delinkvenciju. in Pravo u funkciji razvoja društva
Priština : Pravni fakultet., 2, 51-67.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3111
Stojanović M, Žunić-Pavlović V. Vaspitni nalozi – savremeni oblik reagovanja na maloletničku delinkvenciju. in Pravo u funkciji razvoja društva. 2019;2:51-67.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3111 .
Stojanović, Marija, Žunić-Pavlović, Vesna, "Vaspitni nalozi – savremeni oblik reagovanja na maloletničku delinkvenciju" in Pravo u funkciji razvoja društva, 2 (2019):51-67,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3111 .

Karakteristike i potrebe dece i adolescenata koji koriste usluge Prihvatilišta

Stojanović, Marija; Žunić-Pavlović, Vesna

(Beograd : Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF), 2019)

TY  - CONF
AU  - Stojanović, Marija
AU  - Žunić-Pavlović, Vesna
PY  - 2019
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/788
AB  - Prihvatilište za decu je ustanova socijalne zaštite koja pruža smeštaji zadovoljenje osnovnih potreba dece i adolescenata u kriznim situacijama.Cilj istraživanja bio je sagledavanje varijabli povezanih sa smeštajem u pri-hvatilište. Uzorak su činili svi korisnici usluga Prihvatilišta za decuBeograda u 2018. godini: ukupno 304 dece i adolescenata, oba pola, uzrasta odsedam do 18 godina. Podaci su prikupljeni analiziranjem Godišnjeg izveštajaPrihvatilišta za decu Beograda. Rezultati istraživanja otkrivaju izuzet-nu heterogenost korisnika usluga prihvatilišta u sociodemografskim karak-teristikama i potrebama u domenu obrazovanja, porodične, socijalne i zdrav-stvene zaštite. Prikazani rezultati impliciraju neophodnost primene raz-novrsnih usluga i intervencija koje su usklađene sa individualnim potrebamakorisnika.
AB  - The children’s shelter is a social carefacility providing accommodation andbasic needs for children and adolescents incrisis situations. The aim of the researchwas to determine the variables related tothe placement in the shelter. The sampleconsisted of all users of Belgrade Children’sShelter services in 2018: a total of 304children and adolescents, both sexes, agedseven to 18 years. Data were collected byanalyzing the Annual Report of the BelgradeChildren’s Shelter. The results reveal aremarkable heterogeneity of shelter servicesusers in sociodemographic characteristicsand needs in the field of education, family social and health care. The presented resultsimply the necessity to implement a variety ofservices and interventions that are tailoredto the individual needs of users.
PB  - Beograd : Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)
C3  - Edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji
T1  - Karakteristike i potrebe dece i adolescenata koji koriste usluge Prihvatilišta
T1  - Characteristics and needs of Children and adolescentsUsing shelter services
EP  - 112
SP  - 107
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_788
ER  - 
@conference{
author = "Stojanović, Marija and Žunić-Pavlović, Vesna",
year = "2019",
abstract = "Prihvatilište za decu je ustanova socijalne zaštite koja pruža smeštaji zadovoljenje osnovnih potreba dece i adolescenata u kriznim situacijama.Cilj istraživanja bio je sagledavanje varijabli povezanih sa smeštajem u pri-hvatilište. Uzorak su činili svi korisnici usluga Prihvatilišta za decuBeograda u 2018. godini: ukupno 304 dece i adolescenata, oba pola, uzrasta odsedam do 18 godina. Podaci su prikupljeni analiziranjem Godišnjeg izveštajaPrihvatilišta za decu Beograda. Rezultati istraživanja otkrivaju izuzet-nu heterogenost korisnika usluga prihvatilišta u sociodemografskim karak-teristikama i potrebama u domenu obrazovanja, porodične, socijalne i zdrav-stvene zaštite. Prikazani rezultati impliciraju neophodnost primene raz-novrsnih usluga i intervencija koje su usklađene sa individualnim potrebamakorisnika., The children’s shelter is a social carefacility providing accommodation andbasic needs for children and adolescents incrisis situations. The aim of the researchwas to determine the variables related tothe placement in the shelter. The sampleconsisted of all users of Belgrade Children’sShelter services in 2018: a total of 304children and adolescents, both sexes, agedseven to 18 years. Data were collected byanalyzing the Annual Report of the BelgradeChildren’s Shelter. The results reveal aremarkable heterogeneity of shelter servicesusers in sociodemographic characteristicsand needs in the field of education, family social and health care. The presented resultsimply the necessity to implement a variety ofservices and interventions that are tailoredto the individual needs of users.",
publisher = "Beograd : Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)",
journal = "Edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji",
title = "Karakteristike i potrebe dece i adolescenata koji koriste usluge Prihvatilišta, Characteristics and needs of Children and adolescentsUsing shelter services",
pages = "112-107",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_788"
}
Stojanović, M.,& Žunić-Pavlović, V.. (2019). Karakteristike i potrebe dece i adolescenata koji koriste usluge Prihvatilišta. in Edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji
Beograd : Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)., 107-112.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_788
Stojanović M, Žunić-Pavlović V. Karakteristike i potrebe dece i adolescenata koji koriste usluge Prihvatilišta. in Edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji. 2019;:107-112.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_788 .
Stojanović, Marija, Žunić-Pavlović, Vesna, "Karakteristike i potrebe dece i adolescenata koji koriste usluge Prihvatilišta" in Edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji (2019):107-112,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_788 .

Specifičnosti slike o sebi adolescenata na smještaju u ustanovama socijalne zaštite

Stojanović, Marija; Žunić-Pavlović, Vesna

(Banja Luka : Centar modernih znanja, 2019)

TY  - CONF
AU  - Stojanović, Marija
AU  - Žunić-Pavlović, Vesna
PY  - 2019
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/797
AB  - Slika o sebi, kao jedan od znaĉajnijih psiholoških konstrukata, utiĉe na celokupni razvoj i
ponašanje pojedinca od ranog detinjstva. Oblikovanje ovog jedinstvenog psihološkog entiteta
determinisano je interakcijama sa tzv. znaĉajnim drugim osobama, prvenstveno roditeljima, kao
primarnim agensima socijalizacije. Imajući u vidu da adolescenti na smeštaju u ustanovama socijalne
zaštite potiĉu, uglavnom, iz disfunkcionalnih porodica opravdano je pretpostaviti da će ispoljavati
odreĊene specifiĉnosti u pravcu formiranja slike o sebi. Stoga, osnovni cilj istraţivanja je utvrĊivanje
razlika u percepciji i ocenjivanju sebe izmeĊu adolescenata na smeštaju u ustanovama socijalne
zaštite i adolescenata iz opšte populacije. Uzorak ĉini 45 adolescenata na smeštaju u ustanovama
socijalne zaštite i 327 adolescenata iz opšte populacije, uzrasta 12-18 godina, oba pola. Za procenu
slike o sebi primenjena je Pirs-Harisova skala self-koncepta za decu (Piers-Harris & Herzberg,
2002). Rezultati ukazuju da adolescenti na smeštaju u ustanovama socijalne zaštite imaju niţe skorove
na svim skalama i niţi ukupan skor u odnosu na njihove vršnjake iz opšte populacije. Statistiĉki
znaĉajne razlike zabeleţene su za skorove na skalama PrilagoĊenost ponašanja (t = 2,11; df = 370; p
< 0,05) i Sreća i zadovoljstvo (t = 3,89; df = 370; p < 0,01), kao i za Ukupan skor (t = 2,81; df = 370;
p < 0,05). Dobijeni nalazi impliciraju potrebu za sprovoĊenjem dodatnih programa i radionica u
ustanovama socijalne zaštite, u cilju unapreĊivanja i poboljšanja slike o sebi.
AB  - The self-image, as one of the most important psychological constructs, affects the overall
development and behavior of an individual since early childhood. The formation of this unique
psychological entity is determined by interactions with the significant other people, primarily parents,
as primary socialization agent. Having in mind that adolescents from social welfare institutions mostly
come from dysfunctional families, it is reasonable to assume that these children will demonstrate
specific ways to create and develop their self-image.. Therefore, the main aim of this study is to
examine the differences between adolescents from social welfare institutions and adolescents from the
general population regarding their self-perception and self-evaluation. The sample consists of 45
adolescents frm the social welfare institutions and 327 adolescents from the general population, ages
12-18 years, both sexes. Piers-Harris Children's Self-Concept Scale was used for the assessment of
self-concept (Piers-Harris & Herzberg, 2002). The results of this study have demonstarted that
adolescents from social welfare instututions have lower scores on each subscale and a lower total
score than their peers. Statistically significant differences were found on the scales that measure
Behavioral Adjustment (t = 2,11; df = 370; p < 0,05) and Happiness and Satisfaction (t = 3,89; df =
370; p < 0,01), as well as Total Score (t = 2,802; df = 370; p < 0,05). The obtained findings imply the
need for implementing additional programs and workshops in social welfare institutions, in order to
improve the self-image.
PB  - Banja Luka : Centar modernih znanja
PB  - Beograd : Resursni centar za specijalnu edukaciju
C3  - Položaj marginalizovanih grupa u društvu
T1  - Specifičnosti slike o sebi adolescenata na smještaju u ustanovama socijalne zaštite
T1  - The specifics of the self-image of adolescents from social welfare institutions
EP  - 242
SP  - 235
DO  - 10.7251/ZCMZ0119235S
ER  - 
@conference{
author = "Stojanović, Marija and Žunić-Pavlović, Vesna",
year = "2019",
abstract = "Slika o sebi, kao jedan od znaĉajnijih psiholoških konstrukata, utiĉe na celokupni razvoj i
ponašanje pojedinca od ranog detinjstva. Oblikovanje ovog jedinstvenog psihološkog entiteta
determinisano je interakcijama sa tzv. znaĉajnim drugim osobama, prvenstveno roditeljima, kao
primarnim agensima socijalizacije. Imajući u vidu da adolescenti na smeštaju u ustanovama socijalne
zaštite potiĉu, uglavnom, iz disfunkcionalnih porodica opravdano je pretpostaviti da će ispoljavati
odreĊene specifiĉnosti u pravcu formiranja slike o sebi. Stoga, osnovni cilj istraţivanja je utvrĊivanje
razlika u percepciji i ocenjivanju sebe izmeĊu adolescenata na smeštaju u ustanovama socijalne
zaštite i adolescenata iz opšte populacije. Uzorak ĉini 45 adolescenata na smeštaju u ustanovama
socijalne zaštite i 327 adolescenata iz opšte populacije, uzrasta 12-18 godina, oba pola. Za procenu
slike o sebi primenjena je Pirs-Harisova skala self-koncepta za decu (Piers-Harris & Herzberg,
2002). Rezultati ukazuju da adolescenti na smeštaju u ustanovama socijalne zaštite imaju niţe skorove
na svim skalama i niţi ukupan skor u odnosu na njihove vršnjake iz opšte populacije. Statistiĉki
znaĉajne razlike zabeleţene su za skorove na skalama PrilagoĊenost ponašanja (t = 2,11; df = 370; p
< 0,05) i Sreća i zadovoljstvo (t = 3,89; df = 370; p < 0,01), kao i za Ukupan skor (t = 2,81; df = 370;
p < 0,05). Dobijeni nalazi impliciraju potrebu za sprovoĊenjem dodatnih programa i radionica u
ustanovama socijalne zaštite, u cilju unapreĊivanja i poboljšanja slike o sebi., The self-image, as one of the most important psychological constructs, affects the overall
development and behavior of an individual since early childhood. The formation of this unique
psychological entity is determined by interactions with the significant other people, primarily parents,
as primary socialization agent. Having in mind that adolescents from social welfare institutions mostly
come from dysfunctional families, it is reasonable to assume that these children will demonstrate
specific ways to create and develop their self-image.. Therefore, the main aim of this study is to
examine the differences between adolescents from social welfare institutions and adolescents from the
general population regarding their self-perception and self-evaluation. The sample consists of 45
adolescents frm the social welfare institutions and 327 adolescents from the general population, ages
12-18 years, both sexes. Piers-Harris Children's Self-Concept Scale was used for the assessment of
self-concept (Piers-Harris & Herzberg, 2002). The results of this study have demonstarted that
adolescents from social welfare instututions have lower scores on each subscale and a lower total
score than their peers. Statistically significant differences were found on the scales that measure
Behavioral Adjustment (t = 2,11; df = 370; p < 0,05) and Happiness and Satisfaction (t = 3,89; df =
370; p < 0,01), as well as Total Score (t = 2,802; df = 370; p < 0,05). The obtained findings imply the
need for implementing additional programs and workshops in social welfare institutions, in order to
improve the self-image.",
publisher = "Banja Luka : Centar modernih znanja, Beograd : Resursni centar za specijalnu edukaciju",
journal = "Položaj marginalizovanih grupa u društvu",
title = "Specifičnosti slike o sebi adolescenata na smještaju u ustanovama socijalne zaštite, The specifics of the self-image of adolescents from social welfare institutions",
pages = "242-235",
doi = "10.7251/ZCMZ0119235S"
}
Stojanović, M.,& Žunić-Pavlović, V.. (2019). Specifičnosti slike o sebi adolescenata na smještaju u ustanovama socijalne zaštite. in Položaj marginalizovanih grupa u društvu
Banja Luka : Centar modernih znanja., 235-242.
https://doi.org/10.7251/ZCMZ0119235S
Stojanović M, Žunić-Pavlović V. Specifičnosti slike o sebi adolescenata na smještaju u ustanovama socijalne zaštite. in Položaj marginalizovanih grupa u društvu. 2019;:235-242.
doi:10.7251/ZCMZ0119235S .
Stojanović, Marija, Žunić-Pavlović, Vesna, "Specifičnosti slike o sebi adolescenata na smještaju u ustanovama socijalne zaštite" in Položaj marginalizovanih grupa u društvu (2019):235-242,
https://doi.org/10.7251/ZCMZ0119235S . .

Substance abuse among Roma

Kovačević-Lepojević, Marina; Žunić-Pavlović, Vesna

(Beograd : Izdavačko preduzeće "Socijalna misao", 2013)

TY  - JOUR
AU  - Kovačević-Lepojević, Marina
AU  - Žunić-Pavlović, Vesna
PY  - 2013
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/856
AB  - Abuse of psychoactive substances is one of the key social challenges of our time, especially in the case of vulnerable groups, such as the poor, the unemployed, people with lower educational status, victims of violence, migrants, refugees and others. It can be said that the Roma population encompasses almost all of the following prerogatives of social exclusion. Given the empirical evidence on the connection with crime, economic, health and wider social consequences of the abuse of psychoactive substances worthy research efforts towards identifying characteristics in relation to their community and opportunities for prevention. The aim of the work is to identify the factors contributing to abuse of psychoactive substances in the Roma population to give specific cultural recommendations for the prevention of abuse.
AB  - Zloupotreba psihoaktivnih supstanci (PAS) predstavlja jedan od ključnih socijalnih izazova današnjice, posebno u slučajevima ranjivih kategorija stanovništva, kao što su siromašni, nezaposleni, osobe nižeg obrazovnog statusa, žrtve nasilja, migranti, izbeglice i drugi. Može se reći da romska populacija objedinjuje gotovo sve pobrojane prerogative socijalne isključenosti. S obzirom na empirijske podatke o povezanosti sa kriminalom, ekonomske, zdravstvene i šire socijalne posledice, pojava zloupotrebe PAS zavređuje istraživačke napore u pravcu uočavanja specifičnosti u odnosu na romsku zajednicu i mogućnosti prevencije. Cilj rada predstavlja identifikovanje faktora koji doprinose zloupotrebi PAS u romskoj populaciji uz izdvajanje kulturno specifičnih pretpostavki za prevenciju zloupotrebe.
PB  - Beograd : Izdavačko preduzeće "Socijalna misao"
T2  - Socijalna misao
T1  - Substance abuse among Roma
T1  - Zloupotreba psihoaktivnih supstanci u romskoj populaciji
T1  - Злоупотреба психоактивних супстанци у ромској популацији
EP  - 50
IS  - 2
SP  - 37
VL  - 20
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_856
ER  - 
@article{
author = "Kovačević-Lepojević, Marina and Žunić-Pavlović, Vesna",
year = "2013",
abstract = "Abuse of psychoactive substances is one of the key social challenges of our time, especially in the case of vulnerable groups, such as the poor, the unemployed, people with lower educational status, victims of violence, migrants, refugees and others. It can be said that the Roma population encompasses almost all of the following prerogatives of social exclusion. Given the empirical evidence on the connection with crime, economic, health and wider social consequences of the abuse of psychoactive substances worthy research efforts towards identifying characteristics in relation to their community and opportunities for prevention. The aim of the work is to identify the factors contributing to abuse of psychoactive substances in the Roma population to give specific cultural recommendations for the prevention of abuse., Zloupotreba psihoaktivnih supstanci (PAS) predstavlja jedan od ključnih socijalnih izazova današnjice, posebno u slučajevima ranjivih kategorija stanovništva, kao što su siromašni, nezaposleni, osobe nižeg obrazovnog statusa, žrtve nasilja, migranti, izbeglice i drugi. Može se reći da romska populacija objedinjuje gotovo sve pobrojane prerogative socijalne isključenosti. S obzirom na empirijske podatke o povezanosti sa kriminalom, ekonomske, zdravstvene i šire socijalne posledice, pojava zloupotrebe PAS zavređuje istraživačke napore u pravcu uočavanja specifičnosti u odnosu na romsku zajednicu i mogućnosti prevencije. Cilj rada predstavlja identifikovanje faktora koji doprinose zloupotrebi PAS u romskoj populaciji uz izdvajanje kulturno specifičnih pretpostavki za prevenciju zloupotrebe.",
publisher = "Beograd : Izdavačko preduzeće "Socijalna misao"",
journal = "Socijalna misao",
title = "Substance abuse among Roma, Zloupotreba psihoaktivnih supstanci u romskoj populaciji, Злоупотреба психоактивних супстанци у ромској популацији",
pages = "50-37",
number = "2",
volume = "20",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_856"
}
Kovačević-Lepojević, M.,& Žunić-Pavlović, V.. (2013). Substance abuse among Roma. in Socijalna misao
Beograd : Izdavačko preduzeće "Socijalna misao"., 20(2), 37-50.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_856
Kovačević-Lepojević M, Žunić-Pavlović V. Substance abuse among Roma. in Socijalna misao. 2013;20(2):37-50.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_856 .
Kovačević-Lepojević, Marina, Žunić-Pavlović, Vesna, "Substance abuse among Roma" in Socijalna misao, 20, no. 2 (2013):37-50,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_856 .