Приказ основних података о документу

Online classes of serbian language and literature during the COVID-19 pandemic in the Republic of Serbia: teachers’ perspective

dc.creatorStevanović, Jelena
dc.creatorMilošević, Jadranka
dc.date.accessioned2023-11-20T14:13:29Z
dc.date.available2023-11-20T14:13:29Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.isbn978-86-7849-319-5
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/984
dc.description.abstractИмајући у виду околности у оквиру којих се одвијала настава током пандемије, као и чињеницу да дотад савремена технологија није била оба- везан посредник између наставника и ученика у редовној настави, реали- зовано је истраживање чији је циљ био да се испита мишљење наставника српског језика и књижевности о изазовима са којима су се сусретали током реализовања наставе овог предмета за време пандемије COVID-19 у Репуб- лици Србији. У истраживању су учествовали наставници који предају у ос- новним школама. Коришћен је упитник (садржао је питања затвореног и от- вореног типа) који је конципиран за потребе овог истраживања. Упитник је креиран у веб-алату Google forms. Примењена је квантитативна и квали- тативна методологија. Резултати показују да су наставници српског језика и књижевности највише користили платформу Google Classroom, да је две трећине њих искусило тешкоће приликом реализовања наставе, као и да је већина њих сагласна да ученици нису напредовали током онлајн наставе као што напредују приликом одвијања традиционалне наставе. Такође, већина њих истиче да нису могли да реализују садржаје из свих трију наставних об- ласти (језик, књижевност, језичка култура) и да је најмање заступљена била језичка култура која изискује функционалну примену стеченог знања. Дати налази, између осталог, упућују на закључак да је потребно да се подстакне отварање нових истраживачких питања у овом домену, због чињенице да се током наставе српског језика и књижевности, посебно у основној шко- ли, стиче једна од кључних компетенција за напредовање у свим школским предметима.sr
dc.description.abstractDue to the circumstances in which teaching was organised during the pandemic, as well as the fact that until that moment modern technology was not an obligatory intermediary between teachers and pupils in regular classes, research was conducted to analyse the opinion of Serbian language and literature teachers about the challenges they faced while teaching the school subject during the COVID-19 pandemic in the Republic of Serbia. The teachers who teach in primary schools participated in the research. A questionnaire designed for the purpose of the research was used (it contained closed and openended questions). The questionnaire was created in the online tool Google Forms. Quantitative and qualitative methodology was applied. The results indicate that the Serbian language and literature teachers mostly used the platform Google Classroom, and two-third of them experienced certain difficulties while teaching. Moreover, most of them agreed that their pupils did not make as much progress during the online classes as in traditional classes. Additionally, most of them underlined that they could not realize the contents of all three teaching areas (language, literature, and language culture) as well as that language culture, which requires the functional application of acquired knowledge, was the least present. The results, among other things, point to the conclusion that it is necessary to encourage raising new research questions in this domain, due to the fact that one of the key competencies for advancement in all other school subjects is acquired, especially in primary schools, in the classes of Serbian language and literature.sr
dc.language.isosrsr
dc.language.isoensr
dc.publisherБеоград : Учитељски факултетsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.sourceОбразовање у време пандемије COVID-19: искуства и поукеsr
dc.subjectнастава српског језика и књижевностиsr
dc.subjectонлајн окружењеsr
dc.subjectпандемија COVID-19 у Републици Србијиsr
dc.subjectнаставнициsr
dc.subjectосновна школаsr
dc.subjectclasses of Serbian language and literaturesr
dc.subjectonline environmentsr
dc.subjectthe COVID-19 pandemic in the Republic of Serbiasr
dc.subjectteacherssr
dc.subjectprimary schoolssr
dc.titleОнлајн настава српског језика и књижевности у време пандемије COVID-19 у Републици Србији: перспектива наставникаsr
dc.titleOnline classes of serbian language and literature during the COVID-19 pandemic in the Republic of Serbia: teachers’ perspectivesr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage269
dc.citation.spage268
dc.description.otherKњига сажетака: Међународна научна конференција Образовање у време пандемије Covid-19: искуства и поуке, 1–3. јун 2023., Београдsr
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/3068/Knjiga-sazetaka-2023_1-10,269-270,329-331.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_984
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу