Приказ основних података о документу
Како поступати у кризним ситуацијама : препоруке за школску заједницу
Kako postupati u kriznim situacijama : preporuke za školsku zajednicu
dc.contributor | Đerić, Ivana | |
dc.contributor | Gutvajn, Nikoleta | |
dc.creator | Gutvajn, Nikoleta | |
dc.creator | Drobac, Ana | |
dc.creator | Đerić, Ivana | |
dc.creator | Kovačević-Lepojević, Marina | |
dc.creator | Jošić, Smiljana | |
dc.creator | Micić, Isidora | |
dc.creator | Radanović, Ana | |
dc.creator | Trajković, Marija | |
dc.creator | Tadić, Violeta | |
dc.creator | Džinović, Vladimir | |
dc.creator | Ševkušić, Slavica | |
dc.date.accessioned | 2023-07-08T09:52:38Z | |
dc.date.available | 2023-07-08T09:52:38Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-7447-164-7 | |
dc.identifier.uri | https://www.ipisr.org.rs/images/publikacije/kako-postupati-u-kriznim-situacijamapreporuke-za-školsku-zajednicu | |
dc.identifier.uri | http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/940 | |
dc.description.abstract | Поштовани и драги наставници, стручни сарадници и директори школа, Поводом трагичног догађаја у основној школи „Владислав Рибникар“ у Београду, обраћамо вам се да бисмо вам показали да нисте сами. Ми, сарадници Института за педагошка истраживања, смо уз вас као што сте и ви увек уз нас, спремни да сарађујете и помогнете нам у нашим истраживачким активностима. Осим што утиче на појединце који су директно њиме погођени, овај трагични догађај може пореметити образовни процес у целини и утицати на све учеснике школског живота и ширу заједницу. Школе треба да буду позитивна средина за учење и поучавање која ученицима и запосленима пружа осећај континуитета, сигурности и припадности. У овом кризном периоду пред вас се постављају веома висока очекивања – да наставите одговорно да испуњавате своје свакодневне школске обавезе и да будете подршка и ослонац својим ученицима у превазилажењу трауматских искустава. Притом, лако се може изгубити из вида да сте и ви сведоци трагичног догађаја и да и вама треба додатна снага и подршка да бисте одговорили на овај изазов. Питате се какво понашање можете да очекујете од ученика и како да комуницирате са њима у околностима које су стресне и неуобичајене. Свесни смо да је ваше богато педагошко искуство ваш најснажнији ресурс, али нико не може бити потпуно спреман за изазове овог типа. Овај приручник вам пружа основне препоруке на које можете да се ослоните у кризним ситуацијама у раду са ученицима. Мај, 2023. године | sr |
dc.description.abstract | Poštovani i dragi nastavnici, stručni saradnici i direktori škola, Povodom tragičnog događaja u osnovnoj školi „Vladislav Ribnikar“ u Beogradu, obraćamo vam se da bismo vam pokazali da niste sami. Mi, saradnici Instituta za pedagoška istraživanja, smo uz vas kao što ste i vi uvek uz nas, spremni da sarađujete i pomognete nam u našim istraživačkim aktivnostima. Osim što utiče na pojedince koji su direktno njime pogođeni, ovaj tragični događaj može poremetiti obrazovni proces u celini i uticati na sve učesnike školskog života i širu zajednicu. Škole treba da budu pozitivna sredina za učenje i poučavanje koja učenicima i zaposlenima pruža osećaj kontinuiteta, sigurnosti i pripadnosti. U ovom kriznom periodu pred vas se postavljaju veoma visoka očekivanja – da nastavite odgovorno da ispunjavate svoje svakodnevne školske obaveze i da budete podrška i oslonac svojim učenicima u prevazilaženju traumatskih iskustava. Pritom, lako se može izgubiti iz vida da ste i vi svedoci tragičnog događaja i da i vama treba dodatna snaga i podrška da biste odgovorili na ovaj izazov. Pitate se kakvo ponašanje možete da očekujete od učenika i kako da komunicirate sa njima u okolnostima koje su stresne i neuobičajene. Svesni smo da je vaše bogato pedagoško iskustvo vaš najsnažniji resurs, ali niko ne može biti potpuno spreman za izazove ovog tipa. Ovaj priručnik vam pruža osnovne preporuke na koje možete da se oslonite u kriznim situacijama u radu sa učenicima. Maj, 2023. godine | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Београд : Институт за педагошка истраживања | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200018/RS// | |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.subject | школе | sr |
dc.subject | кризне ситуације | sr |
dc.subject | наставници | sr |
dc.subject | директори школа | sr |
dc.subject | настава | sr |
dc.subject | позитивна средина за учење | sr |
dc.subject | škole | sr |
dc.subject | krizne situacije | sr |
dc.subject | nastavnici | sr |
dc.subject | direktori škola | sr |
dc.subject | nastava | sr |
dc.subject | pozitivna sredina za učenje | sr |
dc.subject | schools | sr |
dc.subject | crisis situations | sr |
dc.subject | teachers | sr |
dc.subject | classes | sr |
dc.subject | positive learning environment | sr |
dc.title | Како поступати у кризним ситуацијама : препоруке за школску заједницу | sr |
dc.title | Kako postupati u kriznim situacijama : preporuke za školsku zajednicu | sr |
dc.type | other | sr |
dc.rights.license | BY-NC-ND | sr |
dc.citation.epage | 23 | |
dc.citation.spage | 3 | |
dc.identifier.fulltext | http://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/2936/Kako_postupati_u_kriznim_situacijama_2023.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_940 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |