Приказ основних података о документу

dc.contributorJapelj Pavešic, Barbara
dc.contributorKoršnáková, Paulína
dc.contributorMeinck, Sabine
dc.creatorJošić, Smiljana
dc.creatorJapelj Pavešić, Barbara
dc.creatorGutvajn, Nikoleta
dc.creatorRožman, Mojca
dc.date.accessioned2023-04-11T11:42:18Z
dc.date.available2023-04-11T11:42:18Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.isbn978-3-030-85801-8
dc.identifier.isbnISBN 978-3-030-85802-5 (Online)
dc.identifier.issn2366-1631
dc.identifier.issn2366-164X (Online)
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/927
dc.description.abstractObrazovni sistemi mogu se slikovito predstaviti kao pomoćna konstrukcija koja podupire gradnju i razvoj sposobnosti učenika. Između ostalog, veličina, lokacija i nastavni resursi škola mogu da utiču na delotvornost sistema u pružanju potrebne podrške. Podaci prikupljeni tokom međunarodnih istraživanja velikih razmera pokazali su da se seoske i gradske škole razlikuju u pogledu dostupnih resursa. Učenici škola u gradskim i privredno razvijenijim okruženjima često imaju veća postignuća. Podaci dobijeni u Istraživanju međunarodnih trendova u matematici i prirodnim naukama (TIMSS) iz 2019. godine u organizaciji Međunarodnog udruženja za vrednovanje obrazovnih postignuća (IEA) u Dinarskoj oblasti nudi podatke o razlikama u lokaciji i veličini škola, postignućima učenika i različitim vrstama podrške ili podupiranja učenja u gradskim i seoskim školama. Uzimajući u obzir kućne i školske faktore, sekundarne analize podataka proisteklih iz TIMSS 2019 u Dinarskoj oblasti otkrile su razlike između gradskih i seoskih škola u pogledu podrške dostupne učenicima pri učenju. Nalazi ukazuju na potrebu da se donosioci politika usredsrede na poboljšanje nastavnih resursa dostupnih seoskim školama u Dinarskoj oblasti, pri čemu posebnu pažnju treba posvetiti nedostatku tehnoloških resursa za razvoj digitalnih sposobnosti učenika. Takvi napori trebalo bi da budu propraćeni ulaganjem u razvoj sposobnosti nastavnika za svrsishodnu upotrebu takvih obrazovnih resursa. Potrebno je da prosvetni radnici nadoknade nedostatak podrške porodice kod pojedinih učenika. U takvim situacijama, škola treba da pospeši podupiranje učenja kod dece.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherSpringersr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.sourceTIMSS 2019 Dinarske perspektive : Poučavanje i učenje matematike i prirodoslovlja u Jugoistočnoj Europisr
dc.subjectjaz u postignućimasr
dc.subjectčetvrti razredsr
dc.subjectlokacija školesr
dc.subjectpodupiranjesr
dc.subjectistraživanje međunarodnih trendova u matematici i prirodnim naukama (TIMSS)sr
dc.titlePodupiranje učenja u seoskim i gradskim školama: sličnosti i razlikesr
dc.typebookPartsr
dc.rights.licenseBY-NCsr
dc.citation.epage243
dc.citation.spage219
dc.description.otherIEA Obrazovna istraživanja Edicija: Dubinske analize podataka prikupljenih istraživanjima; Međunarodnoga udruženja za vrednovanje obrazovnih postignuća (IEA – International Association for the Evaluationof Educational Achievements) Svezak 13.sr
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/2897/Podupiranje_ucenja_u_seoskim_i_gradskim_skolama_slicnosti_i_razlike_2022.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_927
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу