Приказ основних података о документу

Motivation and learning strategies among university students in Serbia

dc.contributorŠevkušić, Slavica
dc.creatorVujačić, Milja
dc.creatorMirkov, Snežana
dc.creatorStanišić, Jelena
dc.date.accessioned2023-02-13T10:01:30Z
dc.date.available2023-02-13T10:01:30Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn0579-6431
dc.identifier.issn1820-9270 (Online)
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/897
dc.description.abstractРазумевање саморегулисаног учења, једне од кључних компетенција у савременом об- разовању, у овом раду засновано је на Пинтричевом моделу саморегулисаног учења. По- стављен је циљ да се испита повезаност различитих мотивационих оријентација и страте- гија учења студената универзитета у Србији, као и односи ових варијабли са академским постигнућем, полом, облашћу студирања и годином студија. На питања из Упитника о мотивацији и стратегијама учења (Motivated Strategies for Learning Questionnaire – MSLQ) добијени су одговори од 520 студената уметности, природних и друштвених наука Уни- верзитета у Београду, Новом Саду, Нишу и Крагујевцу. У обради података коришћени су факторска анализа, корелације и непараметријски тестови. Издвојено је шест фактора: Самопоуздање и усмереност на разумевање; Стратегије елаборације и метакогнитивне саморегулације; Критичко мишљење и усмереност на продубљивање знања; Усмереност на спољашње критеријуме праћена самодисциплином; Анксиозност и Изражена мотива- ција за учење и посвећеност испуњавању планираних циљева. Примена стратегија ме- такогнитивне саморегулације може бити повезана и са интринзичном и са екстринзич- ном мотивацијом. Више академско постигнуће остварују студенти који су усмерени на спољашње критеријуме. Постоје разлике према полу у примени стратегија елаборације и метакогнитивне саморегулације, у вези са мотивацијом за учење и у вези са нивоом из- ражене анксиозности. Студенти уметности у већој мери примењују стратегију критичког мишљења у односу на студенте природних и друштвених наука. Дате су импликације за праксу које се односе на осмишљавање обуке универзитетских наставника и студената за саморегулисано учење, као и предлози за будућа истраживања.sr
dc.description.abstractcontemporary education was based on Pintrich’s model of self-regulated learning. The goal was to examine the links between different motivational orientations and learning strategies among university students in Serbia and explore the relations between these variables on the one hand and academic achievement, gender, field of study, and year of study on the other. A total of 520 students enrolled in art, science, and social science studies at universities in Belgrade, Novi Sad, Niš, and Kragujevac filled out the Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ). The obtained data were processed via a factor analysis, correlations, and non-parametric tests. We isolated six factors, including Self-Confidence and Orientation Towards Understanding, Elaboration and Metacognitive Self-Regulation Strategies, Critical Thinking and Orientation Towards Expanding Knowledge, Orientation Towards External Criteria Accompanied by Self- Discipline, Anxiety, and High Learning Motivation and Dedication to Achieving the Set Goals. The application of metacognitive self-regulation strategies could be linked to both intrinsic and extrinsic motivation. Students oriented towards external criteria exhibited higher levels of academic achievement. We identified gender differences in the application of elaboration and metacognitive self-regulation strategies in terms of learning motivation and anxiety levels. Art students were more prone to the use of the critical thinking strategy compared to science and social science students. In this paper, we highlight practical implications related to designing self-regulated learning courses for university teachers and students, along with recommendations for future research.
dc.language.isosrsr
dc.language.isoensr
dc.publisherБеоград : Институт за педагошка истраживањаsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200018/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceЗборник Института за педагошка истраживањаsr
dc.subjectсаморегулисано учењеsr
dc.subjectмотивационе оријентацијеsr
dc.subjectстратегије учењаsr
dc.subjectстуденти универзитета у Србијиsr
dc.subjectупитник MSLQsr
dc.subjectself-regulated learning
dc.subjectmotivational orientations
dc.subjectlearning strategies
dc.subjectuniversity students in Serbia
dc.subjectthe MSLQ
dc.titleМотивација и стратегије учења студената на универзитетима у Србијиsr
dc.titleMotivation and learning strategies among university students in Serbia
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dc.citation.epage166
dc.citation.issue2
dc.citation.rankM23
dc.citation.spage143
dc.citation.volume54
dc.identifier.doi10.2298/ZIPI2202143B
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/2802/Motivation_and_learning_strategies_among_university_students_in_Serbia_2022.pdf
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу