Приказ основних података о документу
Kada naučno postane naučeno : prirodno-naučno opismenjavanje u teoriji, istraživanjima i nastavnoj praksi
From science learning to science mastery : scientific literacy in theory, research and teaching practice
dc.contributor | Pavlović Babić, Dragica | |
dc.contributor | Miljanović, Tomka | |
dc.contributor | Miščević Kadijević, Gordana | |
dc.creator | Marušić Jablanović, Milica | |
dc.date.accessioned | 2021-06-04T21:19:19Z | |
dc.date.available | 2021-06-04T21:19:19Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-7849-284-6 | |
dc.identifier.uri | http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/478 | |
dc.description.abstract | У контексту трансформације наставне праксе, ауторке се залажу за нека начелна, врло свежа и ефективна решења. Пре свега, у њиховој интерпретацији, концепт природнонаучне писмености није предметно и разредно организован, већ се залажу за јединствен приступ у којем теме интегришу предметне специфичности. Другим речима, настава која подржава природнонаучну писменост брише границе између предмета какве данас познајемо у нашој школи и оријентишу се ка глобалним темама које се проучавају и истражују из различитих перспектива и различитим методолошким средствима. Налазе истраживања ауторке „читају“ из социо-когнитивистичке перспективе, што је, у извођењу методолошких импликација, омогућило богату, когнитивно подстицајну и разноврсну методолошку понуду, корисну за све професионалце који се баве образовањем деце, али и за све друге који су у комуникацији са децом, на пример, родитеље, предшколске установе, културне и спортске институције, организације различитих профила са програмима за децу. Најзад, и најбитније, методичка перспектива на наставу природнонаучне групе предмета има и директне поруке за доносиоце образовних одлуке и креаторе образовних политика. Фина анализа различитих фактора који учествују у образовном процесу и њиховог доприноса образовним постигнућима резултирала је методолошким препорукама које на различите начине активирају ученике и подстичу когнитивну обраду информација на различитим нивоима. Поред когнитивно подстицајног амбијента, ауторке се залажу и за наставу која подиже ниво личне одговорности појединца, па и оног појединца који се налази на тако младим узрастима, за личну добробит и добробит различитих заједница у којима живе и крећу се, као што је породица, школа или вршњачко окружење. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.language.iso | en | sr |
dc.publisher | Beograd : Učiteljski fakultet | sr |
dc.publisher | Beograd : Institut za pedagoška istraživanja | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179034/RS// | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)/47008/RS// | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179020/RS// | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | nastavna praksa | sr |
dc.subject | naučna pismenost | sr |
dc.subject | ekološka pismenost | sr |
dc.subject | TIMSS | sr |
dc.subject | učenici | sr |
dc.subject | science learning | sr |
dc.subject | science mastery | sr |
dc.subject | teaching practice | sr |
dc.title | Kada naučno postane naučeno : prirodno-naučno opismenjavanje u teoriji, istraživanjima i nastavnoj praksi | sr |
dc.title | From science learning to science mastery : scientific literacy in theory, research and teaching practice | sr |
dc.type | book | sr |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.identifier.fulltext | http://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/1245/Kada_naucno_postane_nauceno_2019.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_478 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |