Приказ основних података о документу

From science learning to science mastery : scientific literacy in theory, research and teaching practice

dc.contributorPavlović Babić, Dragica
dc.contributorMiljanović, Tomka
dc.contributorMiščević Kadijević, Gordana
dc.creatorMarušić Jablanović, Milica
dc.date.accessioned2021-06-04T21:19:19Z
dc.date.available2021-06-04T21:19:19Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.isbn978-86-7849-284-6
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/478
dc.description.abstractУ контексту трансформације наставне праксе, ауторке се залажу за нека начелна, врло свежа и ефективна решења. Пре свега, у њиховој интерпретацији, концепт природнонаучне писмености није предметно и разредно организован, већ се залажу за јединствен приступ у којем теме интегришу предметне специфичности. Другим речима, настава која подржава природнонаучну писменост брише границе између предмета какве данас познајемо у нашој школи и оријентишу се ка глобалним темама које се проучавају и истражују из различитих перспектива и различитим методолошким средствима. Налазе истраживања ауторке „читају“ из социо-когнитивистичке перспективе, што је, у извођењу методолошких импликација, омогућило богату, когнитивно подстицајну и разноврсну методолошку понуду, корисну за све професионалце који се баве образовањем деце, али и за све друге који су у комуникацији са децом, на пример, родитеље, предшколске установе, културне и спортске институције, организације различитих профила са програмима за децу. Најзад, и најбитније, методичка перспектива на наставу природнонаучне групе предмета има и директне поруке за доносиоце образовних одлуке и креаторе образовних политика. Фина анализа различитих фактора који учествују у образовном процесу и њиховог доприноса образовним постигнућима резултирала је методолошким препорукама које на различите начине активирају ученике и подстичу когнитивну обраду информација на различитим нивоима. Поред когнитивно подстицајног амбијента, ауторке се залажу и за наставу која подиже ниво личне одговорности појединца, па и оног појединца који се налази на тако младим узрастима, за личну добробит и добробит различитих заједница у којима живе и крећу се, као што је породица, школа или вршњачко окружење.sr
dc.language.isosrsr
dc.language.isoensr
dc.publisherBeograd : Učiteljski fakultetsr
dc.publisherBeograd : Institut za pedagoška istraživanjasr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179034/RS//sr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)/47008/RS//sr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179020/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectnastavna praksasr
dc.subjectnaučna pismenostsr
dc.subjectekološka pismenostsr
dc.subjectTIMSSsr
dc.subjectučenicisr
dc.subjectscience learningsr
dc.subjectscience masterysr
dc.subjectteaching practicesr
dc.titleKada naučno postane naučeno : prirodno-naučno opismenjavanje u teoriji, istraživanjima i nastavnoj praksisr
dc.titleFrom science learning to science mastery : scientific literacy in theory, research and teaching practicesr
dc.typebooksr
dc.rights.licenseBYsr
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/1245/Kada_naucno_postane_nauceno_2019.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_478
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу