Project Tempus Master programin Educational Leadership (EdLead)

Link to this page

Project Tempus Master programin Educational Leadership (EdLead)

Authors

Publications

Theoretical approach to educational leadership

Stanković, Dejan; Ševkušić, Slavica; Teodorović, Jelena

(Univerzitet u Kragujevcu - Fakultet pedagoških nauka, Kragujevac, 2015)

TY  - JOUR
AU  - Stanković, Dejan
AU  - Ševkušić, Slavica
AU  - Teodorović, Jelena
PY  - 2015
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/256
AB  - In the paper we take into consideration a short review and the analysis of the major theoretical approaches to leadership with the special attention to modern thining about leadership in education. It is determined which approaches represent good basis for planning the activities with the purpose of promoting leadership in schools. The main conclusion of the analysis is that the shown theoretical approaches shed light to different aspects of leadership and that in the theoretical researches and practical considerations it is the integrative approach very often in need. The integrated leadership gives very pragmatic and operative frame for action in the direction of leadership.
AB  - Polazeći od toga da su u domaćoj literaturi malobrojni pregledni radovi o liderstvu u obrazovanju, u ovom radu napravili smo kratak prikaz i analizu glavnih teorijskih pristupa liderstvu, sa posebnim osvrtom na savremena razmišlja- nja o liderstvu u obrazovanju, kako bismo utvrdili koji pristupi predstavljaju dobru osnovu za planiranje aktivnosti u cilju unapređivanja liderstva u školama. Jednim delom, reč je o pristupima koji se odnose na liderstvo “uopšte”, dok su drugi pristupi (poput transformativnog, pedagoškog i integrisanog liderstva) čvrsto zasnovani na nalazima istraživanja u obrazovanju. Glavni zaključak analize je da prikazani teorijski pristupi osvetljavaju različite aspekte liderstva i da je u teorijskim, istraživačkim i praktičnim razmatranjima često nužno imati integrativni pristup. Upravo zato se u radu posebno ističe značaj integrisanog liderstva kao savremenog pristupa koji, pored toga što je teorijski i empirijski dobro zasnovan, pruža veoma pragmatičan i operativan okvir za delovanje u pravcu razvoja liderstva u školama.
PB  - Univerzitet u Kragujevcu - Fakultet pedagoških nauka, Kragujevac
T2  - Uzdanica (Jagodina)
T1  - Theoretical approach to educational leadership
T1  - Teorijski pristupi liderstvu u obrazovanju
EP  - 116
IS  - 2
SP  - 97
VL  - 12
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_256
ER  - 
@article{
author = "Stanković, Dejan and Ševkušić, Slavica and Teodorović, Jelena",
year = "2015",
abstract = "In the paper we take into consideration a short review and the analysis of the major theoretical approaches to leadership with the special attention to modern thining about leadership in education. It is determined which approaches represent good basis for planning the activities with the purpose of promoting leadership in schools. The main conclusion of the analysis is that the shown theoretical approaches shed light to different aspects of leadership and that in the theoretical researches and practical considerations it is the integrative approach very often in need. The integrated leadership gives very pragmatic and operative frame for action in the direction of leadership., Polazeći od toga da su u domaćoj literaturi malobrojni pregledni radovi o liderstvu u obrazovanju, u ovom radu napravili smo kratak prikaz i analizu glavnih teorijskih pristupa liderstvu, sa posebnim osvrtom na savremena razmišlja- nja o liderstvu u obrazovanju, kako bismo utvrdili koji pristupi predstavljaju dobru osnovu za planiranje aktivnosti u cilju unapređivanja liderstva u školama. Jednim delom, reč je o pristupima koji se odnose na liderstvo “uopšte”, dok su drugi pristupi (poput transformativnog, pedagoškog i integrisanog liderstva) čvrsto zasnovani na nalazima istraživanja u obrazovanju. Glavni zaključak analize je da prikazani teorijski pristupi osvetljavaju različite aspekte liderstva i da je u teorijskim, istraživačkim i praktičnim razmatranjima često nužno imati integrativni pristup. Upravo zato se u radu posebno ističe značaj integrisanog liderstva kao savremenog pristupa koji, pored toga što je teorijski i empirijski dobro zasnovan, pruža veoma pragmatičan i operativan okvir za delovanje u pravcu razvoja liderstva u školama.",
publisher = "Univerzitet u Kragujevcu - Fakultet pedagoških nauka, Kragujevac",
journal = "Uzdanica (Jagodina)",
title = "Theoretical approach to educational leadership, Teorijski pristupi liderstvu u obrazovanju",
pages = "116-97",
number = "2",
volume = "12",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_256"
}
Stanković, D., Ševkušić, S.,& Teodorović, J.. (2015). Theoretical approach to educational leadership. in Uzdanica (Jagodina)
Univerzitet u Kragujevcu - Fakultet pedagoških nauka, Kragujevac., 12(2), 97-116.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_256
Stanković D, Ševkušić S, Teodorović J. Theoretical approach to educational leadership. in Uzdanica (Jagodina). 2015;12(2):97-116.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_256 .
Stanković, Dejan, Ševkušić, Slavica, Teodorović, Jelena, "Theoretical approach to educational leadership" in Uzdanica (Jagodina), 12, no. 2 (2015):97-116,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_256 .