Theoretical approach to educational leadership
Teorijski pristupi liderstvu u obrazovanju
Апстракт
In the paper we take into consideration a short review and the analysis of the major theoretical approaches to leadership with the special attention to modern thining about leadership in education. It is determined which approaches represent good basis for planning the activities with the purpose of promoting leadership in schools. The main conclusion of the analysis is that the shown theoretical approaches shed light to different aspects of leadership and that in the theoretical researches and practical considerations it is the integrative approach very often in need. The integrated leadership gives very pragmatic and operative frame for action in the direction of leadership.
Polazeći od toga da su u domaćoj literaturi malobrojni pregledni radovi o liderstvu u obrazovanju, u ovom radu napravili smo kratak prikaz i analizu glavnih teorijskih pristupa liderstvu, sa posebnim osvrtom na savremena razmišlja- nja o liderstvu u obrazovanju, kako bismo utvrdili koji pristupi predstavljaju dobru osnovu za planiranje aktivnosti u cilju unapređivanja liderstva u školama. Jednim delom, reč je o pristupima koji se odnose na liderstvo “uopšte”, dok su drugi pristupi (poput transformativnog, pedagoškog i integrisanog liderstva) čvrsto zasnovani na nalazima istraživanja u obrazovanju. Glavni zaključak analize je da prikazani teorijski pristupi osvetljavaju različite aspekte liderstva i da je u teorijskim, istraživačkim i praktičnim razmatranjima često nužno imati integrativni pristup. Upravo zato se u radu posebno ističe značaj integrisanog liderstva kao savremenog pristupa koji, pored toga što je teorijski i empirijski dobro zasnovan, pruža veoma pragmatičan i operativan ...okvir za delovanje u pravcu razvoja liderstva u školama.
Кључне речи:
leadership in education / theoretical approaches to leadership / school principals / teachers / liderstvo u obrazovanju / teorijski pristupi liderstvu / direktori škola / nastavniciИзвор:
Uzdanica (Jagodina), 2015, 12, 2, 97-116Издавач:
- Univerzitet u Kragujevcu - Fakultet pedagoških nauka, Kragujevac
Финансирање / пројекти:
- Унапређивање квалитета и доступности образовања у процесима модернизације Србије (RS-MESTD-Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)-47008)
- Project Tempus Master programin Educational Leadership (EdLead)
Институција/група
IPITY - JOUR AU - Stanković, Dejan AU - Ševkušić, Slavica AU - Teodorović, Jelena PY - 2015 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/256 AB - In the paper we take into consideration a short review and the analysis of the major theoretical approaches to leadership with the special attention to modern thining about leadership in education. It is determined which approaches represent good basis for planning the activities with the purpose of promoting leadership in schools. The main conclusion of the analysis is that the shown theoretical approaches shed light to different aspects of leadership and that in the theoretical researches and practical considerations it is the integrative approach very often in need. The integrated leadership gives very pragmatic and operative frame for action in the direction of leadership. AB - Polazeći od toga da su u domaćoj literaturi malobrojni pregledni radovi o liderstvu u obrazovanju, u ovom radu napravili smo kratak prikaz i analizu glavnih teorijskih pristupa liderstvu, sa posebnim osvrtom na savremena razmišlja- nja o liderstvu u obrazovanju, kako bismo utvrdili koji pristupi predstavljaju dobru osnovu za planiranje aktivnosti u cilju unapređivanja liderstva u školama. Jednim delom, reč je o pristupima koji se odnose na liderstvo “uopšte”, dok su drugi pristupi (poput transformativnog, pedagoškog i integrisanog liderstva) čvrsto zasnovani na nalazima istraživanja u obrazovanju. Glavni zaključak analize je da prikazani teorijski pristupi osvetljavaju različite aspekte liderstva i da je u teorijskim, istraživačkim i praktičnim razmatranjima često nužno imati integrativni pristup. Upravo zato se u radu posebno ističe značaj integrisanog liderstva kao savremenog pristupa koji, pored toga što je teorijski i empirijski dobro zasnovan, pruža veoma pragmatičan i operativan okvir za delovanje u pravcu razvoja liderstva u školama. PB - Univerzitet u Kragujevcu - Fakultet pedagoških nauka, Kragujevac T2 - Uzdanica (Jagodina) T1 - Theoretical approach to educational leadership T1 - Teorijski pristupi liderstvu u obrazovanju EP - 116 IS - 2 SP - 97 VL - 12 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_256 ER -
@article{ author = "Stanković, Dejan and Ševkušić, Slavica and Teodorović, Jelena", year = "2015", abstract = "In the paper we take into consideration a short review and the analysis of the major theoretical approaches to leadership with the special attention to modern thining about leadership in education. It is determined which approaches represent good basis for planning the activities with the purpose of promoting leadership in schools. The main conclusion of the analysis is that the shown theoretical approaches shed light to different aspects of leadership and that in the theoretical researches and practical considerations it is the integrative approach very often in need. The integrated leadership gives very pragmatic and operative frame for action in the direction of leadership., Polazeći od toga da su u domaćoj literaturi malobrojni pregledni radovi o liderstvu u obrazovanju, u ovom radu napravili smo kratak prikaz i analizu glavnih teorijskih pristupa liderstvu, sa posebnim osvrtom na savremena razmišlja- nja o liderstvu u obrazovanju, kako bismo utvrdili koji pristupi predstavljaju dobru osnovu za planiranje aktivnosti u cilju unapređivanja liderstva u školama. Jednim delom, reč je o pristupima koji se odnose na liderstvo “uopšte”, dok su drugi pristupi (poput transformativnog, pedagoškog i integrisanog liderstva) čvrsto zasnovani na nalazima istraživanja u obrazovanju. Glavni zaključak analize je da prikazani teorijski pristupi osvetljavaju različite aspekte liderstva i da je u teorijskim, istraživačkim i praktičnim razmatranjima često nužno imati integrativni pristup. Upravo zato se u radu posebno ističe značaj integrisanog liderstva kao savremenog pristupa koji, pored toga što je teorijski i empirijski dobro zasnovan, pruža veoma pragmatičan i operativan okvir za delovanje u pravcu razvoja liderstva u školama.", publisher = "Univerzitet u Kragujevcu - Fakultet pedagoških nauka, Kragujevac", journal = "Uzdanica (Jagodina)", title = "Theoretical approach to educational leadership, Teorijski pristupi liderstvu u obrazovanju", pages = "116-97", number = "2", volume = "12", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_256" }
Stanković, D., Ševkušić, S.,& Teodorović, J.. (2015). Theoretical approach to educational leadership. in Uzdanica (Jagodina) Univerzitet u Kragujevcu - Fakultet pedagoških nauka, Kragujevac., 12(2), 97-116. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_256
Stanković D, Ševkušić S, Teodorović J. Theoretical approach to educational leadership. in Uzdanica (Jagodina). 2015;12(2):97-116. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_256 .
Stanković, Dejan, Ševkušić, Slavica, Teodorović, Jelena, "Theoretical approach to educational leadership" in Uzdanica (Jagodina), 12, no. 2 (2015):97-116, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_256 .