IPIR - Repository of the Institute for Educational Research
Institute for Educational Research
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • View Item
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Theoretical approach to educational leadership

Teorijski pristupi liderstvu u obrazovanju

Thumbnail
2015
conv_626.pdf (8.421Mb)
Authors
Stanković, Dejan
Ševkušić, Slavica
Teodorović, Jelena
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
In the paper we take into consideration a short review and the analysis of the major theoretical approaches to leadership with the special attention to modern thining about leadership in education. It is determined which approaches represent good basis for planning the activities with the purpose of promoting leadership in schools. The main conclusion of the analysis is that the shown theoretical approaches shed light to different aspects of leadership and that in the theoretical researches and practical considerations it is the integrative approach very often in need. The integrated leadership gives very pragmatic and operative frame for action in the direction of leadership.
Polazeći od toga da su u domaćoj literaturi malobrojni pregledni radovi o liderstvu u obrazovanju, u ovom radu napravili smo kratak prikaz i analizu glavnih teorijskih pristupa liderstvu, sa posebnim osvrtom na savremena razmišlja- nja o liderstvu u obrazovanju, kako bismo utvrdili koji pristupi predstavljaju dobru osnovu za planiranje aktivnosti u cilju unapređivanja liderstva u školama. Jednim delom, reč je o pristupima koji se odnose na liderstvo “uopšte”, dok su drugi pristupi (poput transformativnog, pedagoškog i integrisanog liderstva) čvrsto zasnovani na nalazima istraživanja u obrazovanju. Glavni zaključak analize je da prikazani teorijski pristupi osvetljavaju različite aspekte liderstva i da je u teorijskim, istraživačkim i praktičnim razmatranjima često nužno imati integrativni pristup. Upravo zato se u radu posebno ističe značaj integrisanog liderstva kao savremenog pristupa koji, pored toga što je teorijski i empirijski dobro zasnovan, pruža veoma pragmatičan i operativan ...okvir za delovanje u pravcu razvoja liderstva u školama.

Keywords:
leadership in education / theoretical approaches to leadership / school principals / teachers / liderstvo u obrazovanju / teorijski pristupi liderstvu / direktori škola / nastavnici
Source:
Uzdanica (Jagodina), 2015, 12, 2, 97-116
Publisher:
  • Univerzitet u Kragujevcu - Fakultet pedagoških nauka, Kragujevac
Funding / projects:
  • Improving the quality and accessibility of education in modernization processes in Serbia (RS-47008)
  • Project Tempus Master programin Educational Leadership (EdLead)

ISSN: 1451-673X

[ Google Scholar ]
URI
http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/256
Collections
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
Institution/Community
IPI
TY  - JOUR
AU  - Stanković, Dejan
AU  - Ševkušić, Slavica
AU  - Teodorović, Jelena
PY  - 2015
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/256
AB  - In the paper we take into consideration a short review and the analysis of the major theoretical approaches to leadership with the special attention to modern thining about leadership in education. It is determined which approaches represent good basis for planning the activities with the purpose of promoting leadership in schools. The main conclusion of the analysis is that the shown theoretical approaches shed light to different aspects of leadership and that in the theoretical researches and practical considerations it is the integrative approach very often in need. The integrated leadership gives very pragmatic and operative frame for action in the direction of leadership.
AB  - Polazeći od toga da su u domaćoj literaturi malobrojni pregledni radovi o liderstvu u obrazovanju, u ovom radu napravili smo kratak prikaz i analizu glavnih teorijskih pristupa liderstvu, sa posebnim osvrtom na savremena razmišlja- nja o liderstvu u obrazovanju, kako bismo utvrdili koji pristupi predstavljaju dobru osnovu za planiranje aktivnosti u cilju unapređivanja liderstva u školama. Jednim delom, reč je o pristupima koji se odnose na liderstvo “uopšte”, dok su drugi pristupi (poput transformativnog, pedagoškog i integrisanog liderstva) čvrsto zasnovani na nalazima istraživanja u obrazovanju. Glavni zaključak analize je da prikazani teorijski pristupi osvetljavaju različite aspekte liderstva i da je u teorijskim, istraživačkim i praktičnim razmatranjima često nužno imati integrativni pristup. Upravo zato se u radu posebno ističe značaj integrisanog liderstva kao savremenog pristupa koji, pored toga što je teorijski i empirijski dobro zasnovan, pruža veoma pragmatičan i operativan okvir za delovanje u pravcu razvoja liderstva u školama.
PB  - Univerzitet u Kragujevcu - Fakultet pedagoških nauka, Kragujevac
T2  - Uzdanica (Jagodina)
T1  - Theoretical approach to educational leadership
T1  - Teorijski pristupi liderstvu u obrazovanju
EP  - 116
IS  - 2
SP  - 97
VL  - 12
UR  - conv_626
ER  - 
@article{
author = "Stanković, Dejan and Ševkušić, Slavica and Teodorović, Jelena",
year = "2015",
abstract = "In the paper we take into consideration a short review and the analysis of the major theoretical approaches to leadership with the special attention to modern thining about leadership in education. It is determined which approaches represent good basis for planning the activities with the purpose of promoting leadership in schools. The main conclusion of the analysis is that the shown theoretical approaches shed light to different aspects of leadership and that in the theoretical researches and practical considerations it is the integrative approach very often in need. The integrated leadership gives very pragmatic and operative frame for action in the direction of leadership., Polazeći od toga da su u domaćoj literaturi malobrojni pregledni radovi o liderstvu u obrazovanju, u ovom radu napravili smo kratak prikaz i analizu glavnih teorijskih pristupa liderstvu, sa posebnim osvrtom na savremena razmišlja- nja o liderstvu u obrazovanju, kako bismo utvrdili koji pristupi predstavljaju dobru osnovu za planiranje aktivnosti u cilju unapređivanja liderstva u školama. Jednim delom, reč je o pristupima koji se odnose na liderstvo “uopšte”, dok su drugi pristupi (poput transformativnog, pedagoškog i integrisanog liderstva) čvrsto zasnovani na nalazima istraživanja u obrazovanju. Glavni zaključak analize je da prikazani teorijski pristupi osvetljavaju različite aspekte liderstva i da je u teorijskim, istraživačkim i praktičnim razmatranjima često nužno imati integrativni pristup. Upravo zato se u radu posebno ističe značaj integrisanog liderstva kao savremenog pristupa koji, pored toga što je teorijski i empirijski dobro zasnovan, pruža veoma pragmatičan i operativan okvir za delovanje u pravcu razvoja liderstva u školama.",
publisher = "Univerzitet u Kragujevcu - Fakultet pedagoških nauka, Kragujevac",
journal = "Uzdanica (Jagodina)",
title = "Theoretical approach to educational leadership, Teorijski pristupi liderstvu u obrazovanju",
pages = "116-97",
number = "2",
volume = "12",
url = "conv_626"
}
Stanković, D., Ševkušić, S.,& Teodorović, J.. (2015). Theoretical approach to educational leadership. in Uzdanica (Jagodina)
Univerzitet u Kragujevcu - Fakultet pedagoških nauka, Kragujevac., 12(2), 97-116.
conv_626
Stanković D, Ševkušić S, Teodorović J. Theoretical approach to educational leadership. in Uzdanica (Jagodina). 2015;12(2):97-116.
conv_626 .
Stanković, Dejan, Ševkušić, Slavica, Teodorović, Jelena, "Theoretical approach to educational leadership" in Uzdanica (Jagodina), 12, no. 2 (2015):97-116,
conv_626 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB