Стоканић, Драгана

Link to this page

Authority KeyName Variants
4c0d0595-2e77-48d8-8818-19115f305985
  • Стоканић, Драгана (2)
Projects

Author's Bibliography

Mодел искуственог учења у инклузивном образовању

Стоканић, Драгана; Лалић Вучетић, Наташа

(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2015)

TY  - CONF
AU  - Стоканић, Драгана
AU  - Лалић Вучетић, Наташа
PY  - 2015
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/851
AB  - Схватање инклузије као концепта који је усмерен на подстицање једнаких
шанси за сву децу подразумева преиспитивање начина учења детета у
циљу остваривања максимума компетенција сваког детета. Различити
приступи настави инклузивног образовања захтевају уважавање
различитих стилова учења који одређују процес учења и конструкције
знања. Због тога се захтева флекисибилан и индивидуализован метод рада наставника који је усмерен на потребе и интересовања ученика.
Наставник треба да уважава различите способности деце и преференције
које деца у инклузивном образовању испољавају у настави, како деце која имају различите врсте тешкоћа у учењу, тако и деце са високим
спосбностима у одређеним областима. Циљ овог прегледног рада јесте да се укаже на модел учења заснованог на искуству као на могућу
алтернативу постојећој образованој и педагошкој пракси у оквиру
инклузивног образовања. У раду ће се анализирати предности и недостаци модела учења заснованог на искуству који је могуће применити у припремању и организовању активности учења у школама. Учење
засновано на искуству је холистички приступ који позитивно утиче на
емоционални, интелетуални и бихејвиорални развој. Инсистира се на
већој партиципативности ученика и развоју комукацијских и социјалних
вештина тако што су ученици ангажовани у активностима у којима је
нагласак стављен на практични рад у учионици и ван ње. Подстичу се
разговори и дискусије у којима се преиспитује претходно знање и
исксутво, што има позитиван ефекат на мотивацију ученика. У завршном
делу рада биће истакнуте дилеме и евентуални проблеми у организацији и реализацији овог метода с обзиром на разноврсност активности, контекста и стилова учења.
AB  - The perception of inclusion as a concept which is directed towards the
promotion of equal opportunities for all children includes the reconsideration of
the way children learn in the aim of realizing the maximum competences of
each child. Different approaches to teaching in inclusive education demand
consideration of different styles of learning which determine the learning
process and construction of knowledge. Consequently, a flexible and
individualised method of work is required from teachers, one which is directed
towards pupils’ needs and interests. Teachers should respect the different
abilities of children and the preferences which children in inclusive education
express during their schooling, both for those with different kinds of learning
difficulties and those with high abilities in certain fields. The goal of this paper
is to point out a experienced-based learning as an alternative approach to the
existing educational and pedagogical practice within the framework of our
inclusive education. The work analyses the advantages and disadvantages of the learning model based on experience which is possible to implement in the
preparation and organisation of learning activities in schools. Experiencedbased learning is a holistic approach which1 has a positive influence on emotional, intellectual and behavioural development. It insists on the greater participation of pupils and the development of communication and social skills so that pupils are engaged in activities in which the emphasis is placed on practical work both in and outside the classroom. The accent is on talks and discussions where previous knowledge and experience is reconsidered, which has a positive impact on pupils’ motivation. The final part of the work highlights the dilemmas and eventual problems in the organisation and realisation of this method considering the diversity of activities, content and styles of learning.
PB  - Београд : Институт за педагошка истраживања
PB  - Сремска Митровица : Висока школа струковних студија за васпитаче и пословне информатичаре – Сирмијум
C3  - Изазови унапређивања политике и праксе инклузивног образовања
T1  - Mодел искуственог учења у инклузивном образовању
T1  - A model of experiental learning in inclusive education
T1  - Model iskustvenog učenja u inkluzivnom obrazovanju
EP  - 130
SP  - 54
VL  - 6
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_851
ER  - 
@conference{
author = "Стоканић, Драгана and Лалић Вучетић, Наташа",
year = "2015",
abstract = "Схватање инклузије као концепта који је усмерен на подстицање једнаких
шанси за сву децу подразумева преиспитивање начина учења детета у
циљу остваривања максимума компетенција сваког детета. Различити
приступи настави инклузивног образовања захтевају уважавање
различитих стилова учења који одређују процес учења и конструкције
знања. Због тога се захтева флекисибилан и индивидуализован метод рада наставника који је усмерен на потребе и интересовања ученика.
Наставник треба да уважава различите способности деце и преференције
које деца у инклузивном образовању испољавају у настави, како деце која имају различите врсте тешкоћа у учењу, тако и деце са високим
спосбностима у одређеним областима. Циљ овог прегледног рада јесте да се укаже на модел учења заснованог на искуству као на могућу
алтернативу постојећој образованој и педагошкој пракси у оквиру
инклузивног образовања. У раду ће се анализирати предности и недостаци модела учења заснованог на искуству који је могуће применити у припремању и организовању активности учења у школама. Учење
засновано на искуству је холистички приступ који позитивно утиче на
емоционални, интелетуални и бихејвиорални развој. Инсистира се на
већој партиципативности ученика и развоју комукацијских и социјалних
вештина тако што су ученици ангажовани у активностима у којима је
нагласак стављен на практични рад у учионици и ван ње. Подстичу се
разговори и дискусије у којима се преиспитује претходно знање и
исксутво, што има позитиван ефекат на мотивацију ученика. У завршном
делу рада биће истакнуте дилеме и евентуални проблеми у организацији и реализацији овог метода с обзиром на разноврсност активности, контекста и стилова учења., The perception of inclusion as a concept which is directed towards the
promotion of equal opportunities for all children includes the reconsideration of
the way children learn in the aim of realizing the maximum competences of
each child. Different approaches to teaching in inclusive education demand
consideration of different styles of learning which determine the learning
process and construction of knowledge. Consequently, a flexible and
individualised method of work is required from teachers, one which is directed
towards pupils’ needs and interests. Teachers should respect the different
abilities of children and the preferences which children in inclusive education
express during their schooling, both for those with different kinds of learning
difficulties and those with high abilities in certain fields. The goal of this paper
is to point out a experienced-based learning as an alternative approach to the
existing educational and pedagogical practice within the framework of our
inclusive education. The work analyses the advantages and disadvantages of the learning model based on experience which is possible to implement in the
preparation and organisation of learning activities in schools. Experiencedbased learning is a holistic approach which1 has a positive influence on emotional, intellectual and behavioural development. It insists on the greater participation of pupils and the development of communication and social skills so that pupils are engaged in activities in which the emphasis is placed on practical work both in and outside the classroom. The accent is on talks and discussions where previous knowledge and experience is reconsidered, which has a positive impact on pupils’ motivation. The final part of the work highlights the dilemmas and eventual problems in the organisation and realisation of this method considering the diversity of activities, content and styles of learning.",
publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања, Сремска Митровица : Висока школа струковних студија за васпитаче и пословне информатичаре – Сирмијум",
journal = "Изазови унапређивања политике и праксе инклузивног образовања",
title = "Mодел искуственог учења у инклузивном образовању, A model of experiental learning in inclusive education, Model iskustvenog učenja u inkluzivnom obrazovanju",
pages = "130-54",
volume = "6",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_851"
}
Стоканић, Д.,& Лалић Вучетић, Н.. (2015). Mодел искуственог учења у инклузивном образовању. in Изазови унапређивања политике и праксе инклузивног образовања
Београд : Институт за педагошка истраживања., 6, 54-130.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_851
Стоканић Д, Лалић Вучетић Н. Mодел искуственог учења у инклузивном образовању. in Изазови унапређивања политике и праксе инклузивног образовања. 2015;6:54-130.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_851 .
Стоканић, Драгана, Лалић Вучетић, Наташа, "Mодел искуственог учења у инклузивном образовању" in Изазови унапређивања политике и праксе инклузивног образовања, 6 (2015):54-130,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_851 .

Промене институционалног оквира и препреке у имплементацији: пример инклузије Рома у Хрватској и Србији

Бакета, Никола; Јуришић, Горана; Стоканић, Драгана

(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2014)

TY  - CONF
AU  - Бакета, Никола
AU  - Јуришић, Горана
AU  - Стоканић, Драгана
PY  - 2014
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/852
AB  - Ромска мањина је једна од друштвено и економско најугроженијих мањина у Хрватској и Србији. Државне институције врло често не одговарају адекватно на потребе и проблеме сa којима се сусрећу Роми,па се њихов статус одражава и на укључивање у предшколско и основно образовање. Укључивање припадника ромске мањине у образовање требало би да служи као основа за унапређење статуса ромске мањине, али упркос томе оно је још увек на изразито ниском нивоу. Циљ рада јесте да се покаже које су институционалне основе за укључивање Рома у предшколско и основно образовање у поменутим државама, имајући у виду социолошку и политиколошку перспективу. Разматрано је на које су се начине поменуте перспективе мењале током процеса приближавања Европској унији и у којој се мери оне реализују. Коначно, важно је показати које су педагошке импликације образовне
политике које се односе на ромску мањину. На темељу првобитног увида може се установити да упркос законским оквирима постоји велики ниво искључивости образовног система када је реч о Ромима. Налази указују на то да неадекватан приступ према припадницима ромске мањине доводи до тежег напредовања у образовном систему и одустајању или одлуци о ненастављању школовања што перпетуира проблем образовања и друштвеног положаја Рома. Коришћена методологија подразумева анализу докумената (правни документи, извештаји) и кван-
титативну анализу доступних података о образовању ромске мањине.
AB  - The Romani minority is one of the most socially and economically endangered minorities in both Croatia and Serbia. The public institutions very often do not respond correctly to the needs and problems met by the Romani, so their status refers also to their inclusion in preschool and primary school education. Inclusion of the members of the Romani ethnic minority in education should serve as basis for ameliorating the status of the Romani minority, but their inclusion still remains on a very low level. The aim of this paper is to indicate the institutional bases for inclusion of the Romani in preschool and
primary school education in our two countries, without neglecting the sociological and political perspective. We discussed the ways in which these perspectives have changed during the process of approaching the EU and also their current level of implementation. Finally, it is important to show the pedagogical implications of educational policy that refer to the Romani minority. Based on the initial insight, we find that in spite of the legal
framework there is a high level of exclusion in the educational system regarding the Romani. The findings indicate that inadequate approach to the Romani minority leads to difficulties in completing the regular educational program and renouncing or notcontinuing education which perpetuates the problem of education and social position of the Romani. The methodology used comprises documentary analysis (legal documents, reports) and a quantitative analysis of accessible data on the education of the Romani
minority.
PB  - Београд : Институт за педагошка истраживања
PB  - Сремска Митровица : Висока школа струковних студија за васпитаче и пословне информатичаре – Сирмијум
C3  - Савремени приступи инклузивном образовању
T1  - Промене институционалног оквира и препреке у имплементацији: пример инклузије Рома у Хрватској и Србији
T1  - Promene institucionalnog okvira i prepreke u implementaciji: primer inkluzije Roma u Hrvatskoj i Srbiji
T1  - Changes of the institutional frame and obstacles in its implementation: examples of inclusion of the Romani in Croatia and Serbia
EP  - 150
IS  - 5
SP  - 66
VL  - 5
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_852
ER  - 
@conference{
author = "Бакета, Никола and Јуришић, Горана and Стоканић, Драгана",
year = "2014",
abstract = "Ромска мањина је једна од друштвено и економско најугроженијих мањина у Хрватској и Србији. Државне институције врло често не одговарају адекватно на потребе и проблеме сa којима се сусрећу Роми,па се њихов статус одражава и на укључивање у предшколско и основно образовање. Укључивање припадника ромске мањине у образовање требало би да служи као основа за унапређење статуса ромске мањине, али упркос томе оно је још увек на изразито ниском нивоу. Циљ рада јесте да се покаже које су институционалне основе за укључивање Рома у предшколско и основно образовање у поменутим државама, имајући у виду социолошку и политиколошку перспективу. Разматрано је на које су се начине поменуте перспективе мењале током процеса приближавања Европској унији и у којој се мери оне реализују. Коначно, важно је показати које су педагошке импликације образовне
политике које се односе на ромску мањину. На темељу првобитног увида може се установити да упркос законским оквирима постоји велики ниво искључивости образовног система када је реч о Ромима. Налази указују на то да неадекватан приступ према припадницима ромске мањине доводи до тежег напредовања у образовном систему и одустајању или одлуци о ненастављању школовања што перпетуира проблем образовања и друштвеног положаја Рома. Коришћена методологија подразумева анализу докумената (правни документи, извештаји) и кван-
титативну анализу доступних података о образовању ромске мањине., The Romani minority is one of the most socially and economically endangered minorities in both Croatia and Serbia. The public institutions very often do not respond correctly to the needs and problems met by the Romani, so their status refers also to their inclusion in preschool and primary school education. Inclusion of the members of the Romani ethnic minority in education should serve as basis for ameliorating the status of the Romani minority, but their inclusion still remains on a very low level. The aim of this paper is to indicate the institutional bases for inclusion of the Romani in preschool and
primary school education in our two countries, without neglecting the sociological and political perspective. We discussed the ways in which these perspectives have changed during the process of approaching the EU and also their current level of implementation. Finally, it is important to show the pedagogical implications of educational policy that refer to the Romani minority. Based on the initial insight, we find that in spite of the legal
framework there is a high level of exclusion in the educational system regarding the Romani. The findings indicate that inadequate approach to the Romani minority leads to difficulties in completing the regular educational program and renouncing or notcontinuing education which perpetuates the problem of education and social position of the Romani. The methodology used comprises documentary analysis (legal documents, reports) and a quantitative analysis of accessible data on the education of the Romani
minority.",
publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања, Сремска Митровица : Висока школа струковних студија за васпитаче и пословне информатичаре – Сирмијум",
journal = "Савремени приступи инклузивном образовању",
title = "Промене институционалног оквира и препреке у имплементацији: пример инклузије Рома у Хрватској и Србији, Promene institucionalnog okvira i prepreke u implementaciji: primer inkluzije Roma u Hrvatskoj i Srbiji, Changes of the institutional frame and obstacles in its implementation: examples of inclusion of the Romani in Croatia and Serbia",
pages = "150-66",
number = "5",
volume = "5",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_852"
}
Бакета, Н., Јуришић, Г.,& Стоканић, Д.. (2014). Промене институционалног оквира и препреке у имплементацији: пример инклузије Рома у Хрватској и Србији. in Савремени приступи инклузивном образовању
Београд : Институт за педагошка истраживања., 5(5), 66-150.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_852
Бакета Н, Јуришић Г, Стоканић Д. Промене институционалног оквира и препреке у имплементацији: пример инклузије Рома у Хрватској и Србији. in Савремени приступи инклузивном образовању. 2014;5(5):66-150.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_852 .
Бакета, Никола, Јуришић, Горана, Стоканић, Драгана, "Промене институционалног оквира и препреке у имплементацији: пример инклузије Рома у Хрватској и Србији" in Савремени приступи инклузивном образовању, 5, no. 5 (2014):66-150,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_852 .