Јуришић, Горана

Link to this page

Authority KeyName Variants
cb807869-26d4-4820-bcc1-df6161ca1fa2
  • Јуришић, Горана (1)
Projects

Author's Bibliography

Промене институционалног оквира и препреке у имплементацији: пример инклузије Рома у Хрватској и Србији

Бакета, Никола; Јуришић, Горана; Стоканић, Драгана

(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2014)

TY  - CONF
AU  - Бакета, Никола
AU  - Јуришић, Горана
AU  - Стоканић, Драгана
PY  - 2014
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/852
AB  - Ромска мањина је једна од друштвено и економско најугроженијих мањина у Хрватској и Србији. Државне институције врло често не одговарају адекватно на потребе и проблеме сa којима се сусрећу Роми,па се њихов статус одражава и на укључивање у предшколско и основно образовање. Укључивање припадника ромске мањине у образовање требало би да служи као основа за унапређење статуса ромске мањине, али упркос томе оно је још увек на изразито ниском нивоу. Циљ рада јесте да се покаже које су институционалне основе за укључивање Рома у предшколско и основно образовање у поменутим државама, имајући у виду социолошку и политиколошку перспективу. Разматрано је на које су се начине поменуте перспективе мењале током процеса приближавања Европској унији и у којој се мери оне реализују. Коначно, важно је показати које су педагошке импликације образовне
политике које се односе на ромску мањину. На темељу првобитног увида може се установити да упркос законским оквирима постоји велики ниво искључивости образовног система када је реч о Ромима. Налази указују на то да неадекватан приступ према припадницима ромске мањине доводи до тежег напредовања у образовном систему и одустајању или одлуци о ненастављању школовања што перпетуира проблем образовања и друштвеног положаја Рома. Коришћена методологија подразумева анализу докумената (правни документи, извештаји) и кван-
титативну анализу доступних података о образовању ромске мањине.
AB  - The Romani minority is one of the most socially and economically endangered minorities in both Croatia and Serbia. The public institutions very often do not respond correctly to the needs and problems met by the Romani, so their status refers also to their inclusion in preschool and primary school education. Inclusion of the members of the Romani ethnic minority in education should serve as basis for ameliorating the status of the Romani minority, but their inclusion still remains on a very low level. The aim of this paper is to indicate the institutional bases for inclusion of the Romani in preschool and
primary school education in our two countries, without neglecting the sociological and political perspective. We discussed the ways in which these perspectives have changed during the process of approaching the EU and also their current level of implementation. Finally, it is important to show the pedagogical implications of educational policy that refer to the Romani minority. Based on the initial insight, we find that in spite of the legal
framework there is a high level of exclusion in the educational system regarding the Romani. The findings indicate that inadequate approach to the Romani minority leads to difficulties in completing the regular educational program and renouncing or notcontinuing education which perpetuates the problem of education and social position of the Romani. The methodology used comprises documentary analysis (legal documents, reports) and a quantitative analysis of accessible data on the education of the Romani
minority.
PB  - Београд : Институт за педагошка истраживања
PB  - Сремска Митровица : Висока школа струковних студија за васпитаче и пословне информатичаре – Сирмијум
C3  - Савремени приступи инклузивном образовању
T1  - Промене институционалног оквира и препреке у имплементацији: пример инклузије Рома у Хрватској и Србији
T1  - Promene institucionalnog okvira i prepreke u implementaciji: primer inkluzije Roma u Hrvatskoj i Srbiji
T1  - Changes of the institutional frame and obstacles in its implementation: examples of inclusion of the Romani in Croatia and Serbia
EP  - 150
IS  - 5
SP  - 66
VL  - 5
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_852
ER  - 
@conference{
author = "Бакета, Никола and Јуришић, Горана and Стоканић, Драгана",
year = "2014",
abstract = "Ромска мањина је једна од друштвено и економско најугроженијих мањина у Хрватској и Србији. Државне институције врло често не одговарају адекватно на потребе и проблеме сa којима се сусрећу Роми,па се њихов статус одражава и на укључивање у предшколско и основно образовање. Укључивање припадника ромске мањине у образовање требало би да служи као основа за унапређење статуса ромске мањине, али упркос томе оно је још увек на изразито ниском нивоу. Циљ рада јесте да се покаже које су институционалне основе за укључивање Рома у предшколско и основно образовање у поменутим државама, имајући у виду социолошку и политиколошку перспективу. Разматрано је на које су се начине поменуте перспективе мењале током процеса приближавања Европској унији и у којој се мери оне реализују. Коначно, важно је показати које су педагошке импликације образовне
политике које се односе на ромску мањину. На темељу првобитног увида може се установити да упркос законским оквирима постоји велики ниво искључивости образовног система када је реч о Ромима. Налази указују на то да неадекватан приступ према припадницима ромске мањине доводи до тежег напредовања у образовном систему и одустајању или одлуци о ненастављању школовања што перпетуира проблем образовања и друштвеног положаја Рома. Коришћена методологија подразумева анализу докумената (правни документи, извештаји) и кван-
титативну анализу доступних података о образовању ромске мањине., The Romani minority is one of the most socially and economically endangered minorities in both Croatia and Serbia. The public institutions very often do not respond correctly to the needs and problems met by the Romani, so their status refers also to their inclusion in preschool and primary school education. Inclusion of the members of the Romani ethnic minority in education should serve as basis for ameliorating the status of the Romani minority, but their inclusion still remains on a very low level. The aim of this paper is to indicate the institutional bases for inclusion of the Romani in preschool and
primary school education in our two countries, without neglecting the sociological and political perspective. We discussed the ways in which these perspectives have changed during the process of approaching the EU and also their current level of implementation. Finally, it is important to show the pedagogical implications of educational policy that refer to the Romani minority. Based on the initial insight, we find that in spite of the legal
framework there is a high level of exclusion in the educational system regarding the Romani. The findings indicate that inadequate approach to the Romani minority leads to difficulties in completing the regular educational program and renouncing or notcontinuing education which perpetuates the problem of education and social position of the Romani. The methodology used comprises documentary analysis (legal documents, reports) and a quantitative analysis of accessible data on the education of the Romani
minority.",
publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања, Сремска Митровица : Висока школа струковних студија за васпитаче и пословне информатичаре – Сирмијум",
journal = "Савремени приступи инклузивном образовању",
title = "Промене институционалног оквира и препреке у имплементацији: пример инклузије Рома у Хрватској и Србији, Promene institucionalnog okvira i prepreke u implementaciji: primer inkluzije Roma u Hrvatskoj i Srbiji, Changes of the institutional frame and obstacles in its implementation: examples of inclusion of the Romani in Croatia and Serbia",
pages = "150-66",
number = "5",
volume = "5",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_852"
}
Бакета, Н., Јуришић, Г.,& Стоканић, Д.. (2014). Промене институционалног оквира и препреке у имплементацији: пример инклузије Рома у Хрватској и Србији. in Савремени приступи инклузивном образовању
Београд : Институт за педагошка истраживања., 5(5), 66-150.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_852
Бакета Н, Јуришић Г, Стоканић Д. Промене институционалног оквира и препреке у имплементацији: пример инклузије Рома у Хрватској и Србији. in Савремени приступи инклузивном образовању. 2014;5(5):66-150.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_852 .
Бакета, Никола, Јуришић, Горана, Стоканић, Драгана, "Промене институционалног оквира и препреке у имплементацији: пример инклузије Рома у Хрватској и Србији" in Савремени приступи инклузивном образовању, 5, no. 5 (2014):66-150,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_852 .