Чапрић, Гордана

Link to this page

Authority KeyName Variants
2dbd7b57-df6a-4318-9cf7-fb1bb04113c9
  • Чапрић, Гордана (2)
Projects

Author's Bibliography

ПИРЛС 2021 – национални извештај о резултатима истраживања читалачке писмености

Ранђеловић, Бранислав; Ђукић, Данијела; Каралић, Елизабета; Чапрић, Гордана; Радуловић, Младен

(Београд : Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања, 2023)

TY  - RPRT
AU  - Ранђеловић, Бранислав
AU  - Ђукић, Данијела
AU  - Каралић, Елизабета
AU  - Чапрић, Гордана
AU  - Радуловић, Младен
PY  - 2023
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/945
AB  - Читалачка писменост је једна од најзначајнијих компетенција које ученици стичу
током свог образовног процеса. Читалачка компетенција уз разумевање
прочитаног, као једна од најзначајнијих вештина, чини темељ за усвајање нових
знања током образовања и касније током целог живота.
Вештина читања је једно од утемељења интелектуалног развоја сваког појединца,
са једне стране, док са друге стране можемо слободно рећи да на читалачкој
писмености сваког појединца заправо почива успех друштва у целини како у
његовом социјалном, друштвеном тако и у економском и политичком смислу.
Процена и добро познавање нивоа читалачких компетенција ученика као и
фактора који подстичу њихов развој значајни су приликом доношења одлука,
креирања образовних политика и правовремено постављање циљева у
образовању који доприносе подизању квалитета наставе и учења у овом домену,
али и у свим другим доменима, јер како смо раније навели, читање је у основи
прикупљања информација и, коначно, учења.
Носилац истраживања ПИРЛС 2021 у Републици Србији био је Завод за
вредновање квалитета образовања и васпитања (у даљем тексту Завод) уз
подршку Владе Републике Србије и Министарства просвете, а у сарадњи са
Институтом за педагошка истраживања из Београда. Истраживање ПИРЛС 2021
је спроведено у 169 изабраних основних школа, са укупно 256 узоркованих
одељења на укупном узорку од 4.699 ученика.
AB  - Čitalačka pismenost je jedna od najznačajnijih kompetencija koje učenici stiču
tokom svog obrazovnog procesa. Čitalačka kompetencija uz razumevanje
pročitanog, kao jedna od najznačajnijih veština, čini temelj za usvajanje novih
znanja tokom obrazovanja i kasnije tokom celog života.
Veština čitanja je jedno od utemeljenja intelektualnog razvoja svakog pojedinca,
sa jedne strane, dok sa druge strane možemo slobodno reći da na čitalačkoj
pismenosti svakog pojedinca zapravo počiva uspeh društva u celini kako u
njegovom socijalnom, društvenom tako i u ekonomskom i političkom smislu.
Procena i dobro poznavanje nivoa čitalačkih kompetencija učenika kao i
faktora koji podstiču njihov razvoj značajni su prilikom donošenja odluka,
kreiranja obrazovnih politika i pravovremeno postavljanje ciljeva u
obrazovanju koji doprinose podizanju kvaliteta nastave i učenja u ovom domenu,
ali i u svim drugim domenima, jer kako smo ranije naveli, čitanje je u osnovi
prikupljanja informacija i, konačno, učenja.
Nosilac istraživanja PIRLS 2021 u Republici Srbiji bio je Zavod za
vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja (u daljem tekstu Zavod) uz
podršku Vlade Republike Srbije i Ministarstva prosvete, a u saradnji sa
Institutom za pedagoška istraživanja iz Beograda. Istraživanje PIRLS 2021
je sprovedeno u 169 izabranih osnovnih škola, sa ukupno 256 uzorkovanih
odeljenja na ukupnom uzorku od 4.699 učenika.
PB  - Београд : Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања
T1  - ПИРЛС 2021 – национални извештај о резултатима истраживања читалачке писмености
T1  - PIRLS 2021 – nacionalni izveštaj o rezultatima istraživanja čitalačke pismenosti
EP  - 161
SP  - 1
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_945
ER  - 
@techreport{
author = "Ранђеловић, Бранислав and Ђукић, Данијела and Каралић, Елизабета and Чапрић, Гордана and Радуловић, Младен",
year = "2023",
abstract = "Читалачка писменост је једна од најзначајнијих компетенција које ученици стичу
током свог образовног процеса. Читалачка компетенција уз разумевање
прочитаног, као једна од најзначајнијих вештина, чини темељ за усвајање нових
знања током образовања и касније током целог живота.
Вештина читања је једно од утемељења интелектуалног развоја сваког појединца,
са једне стране, док са друге стране можемо слободно рећи да на читалачкој
писмености сваког појединца заправо почива успех друштва у целини како у
његовом социјалном, друштвеном тако и у економском и политичком смислу.
Процена и добро познавање нивоа читалачких компетенција ученика као и
фактора који подстичу њихов развој значајни су приликом доношења одлука,
креирања образовних политика и правовремено постављање циљева у
образовању који доприносе подизању квалитета наставе и учења у овом домену,
али и у свим другим доменима, јер како смо раније навели, читање је у основи
прикупљања информација и, коначно, учења.
Носилац истраживања ПИРЛС 2021 у Републици Србији био је Завод за
вредновање квалитета образовања и васпитања (у даљем тексту Завод) уз
подршку Владе Републике Србије и Министарства просвете, а у сарадњи са
Институтом за педагошка истраживања из Београда. Истраживање ПИРЛС 2021
је спроведено у 169 изабраних основних школа, са укупно 256 узоркованих
одељења на укупном узорку од 4.699 ученика., Čitalačka pismenost je jedna od najznačajnijih kompetencija koje učenici stiču
tokom svog obrazovnog procesa. Čitalačka kompetencija uz razumevanje
pročitanog, kao jedna od najznačajnijih veština, čini temelj za usvajanje novih
znanja tokom obrazovanja i kasnije tokom celog života.
Veština čitanja je jedno od utemeljenja intelektualnog razvoja svakog pojedinca,
sa jedne strane, dok sa druge strane možemo slobodno reći da na čitalačkoj
pismenosti svakog pojedinca zapravo počiva uspeh društva u celini kako u
njegovom socijalnom, društvenom tako i u ekonomskom i političkom smislu.
Procena i dobro poznavanje nivoa čitalačkih kompetencija učenika kao i
faktora koji podstiču njihov razvoj značajni su prilikom donošenja odluka,
kreiranja obrazovnih politika i pravovremeno postavljanje ciljeva u
obrazovanju koji doprinose podizanju kvaliteta nastave i učenja u ovom domenu,
ali i u svim drugim domenima, jer kako smo ranije naveli, čitanje je u osnovi
prikupljanja informacija i, konačno, učenja.
Nosilac istraživanja PIRLS 2021 u Republici Srbiji bio je Zavod za
vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja (u daljem tekstu Zavod) uz
podršku Vlade Republike Srbije i Ministarstva prosvete, a u saradnji sa
Institutom za pedagoška istraživanja iz Beograda. Istraživanje PIRLS 2021
je sprovedeno u 169 izabranih osnovnih škola, sa ukupno 256 uzorkovanih
odeljenja na ukupnom uzorku od 4.699 učenika.",
publisher = "Београд : Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања",
title = "ПИРЛС 2021 – национални извештај о резултатима истраживања читалачке писмености, PIRLS 2021 – nacionalni izveštaj o rezultatima istraživanja čitalačke pismenosti",
pages = "161-1",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_945"
}
Ранђеловић, Б., Ђукић, Д., Каралић, Е., Чапрић, Г.,& Радуловић, М.. (2023). ПИРЛС 2021 – национални извештај о резултатима истраживања читалачке писмености. 
Београд : Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања., 1-161.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_945
Ранђеловић Б, Ђукић Д, Каралић Е, Чапрић Г, Радуловић М. ПИРЛС 2021 – национални извештај о резултатима истраживања читалачке писмености. 2023;:1-161.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_945 .
Ранђеловић, Бранислав, Ђукић, Данијела, Каралић, Елизабета, Чапрић, Гордана, Радуловић, Младен, "ПИРЛС 2021 – национални извештај о резултатима истраживања читалачке писмености" (2023):1-161,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_945 .

Timss истраживања у Републици Србији – перспектива креатора образовних политика

Чапрић, Гордана; Ђукић, Данијела; Ранђеловић, Бранислав

(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2021)

TY  - CONF
AU  - Чапрић, Гордана
AU  - Ђукић, Данијела
AU  - Ранђеловић, Бранислав
PY  - 2021
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/526
AB  - Почевши од 2000. године, све већи број земаља у свету редовно учествује
у међународним испитивањима постигнућа ученика. Ове компаративне
студије помажу да се утврди шта ученик зна, може и уме на одређеном узрасту,
радећи задатке у оквиру одређених предметних области. Информација
о постигнућима ученика се добија емпиријским путем, тестирањем на
релевантном националном узорку ученика у различитим образовним
системима.
Основни циљ ових компаративних истраживања јесте да се крeaтoримa
oбрaзoвних пoлитикa и практичарима обезбеде релевантне информације
о ефикасности и делотворности образовних система и пракси. То је могуће
јер таква истраживања омогућавају да се сагледа сложен однос између
резултата које остварују ученици и наставних планова и програма, школских и
породичних услова и ставова ученика. На основу резултата из међународног
извештаја, а касније и продубљених националних извештаја, креатори
образовних политика могу да изведу закључке о последицама спровођења
одређених пракси и политика, преиспитају постојеће претпоставке уграђене
у њихове образовне системе и размотре могућност ефективних образовних
концепата који нису коришћени у њиховим земљама.
PB  - Београд : Институт за педагошка истраживања
C3  - TIMSS2019 : резултати и импликације
T1  - Timss истраживања у Републици Србији – перспектива креатора образовних политика
EP  - 13
SP  - 12
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_526
ER  - 
@conference{
author = "Чапрић, Гордана and Ђукић, Данијела and Ранђеловић, Бранислав",
year = "2021",
abstract = "Почевши од 2000. године, све већи број земаља у свету редовно учествује
у међународним испитивањима постигнућа ученика. Ове компаративне
студије помажу да се утврди шта ученик зна, може и уме на одређеном узрасту,
радећи задатке у оквиру одређених предметних области. Информација
о постигнућима ученика се добија емпиријским путем, тестирањем на
релевантном националном узорку ученика у различитим образовним
системима.
Основни циљ ових компаративних истраживања јесте да се крeaтoримa
oбрaзoвних пoлитикa и практичарима обезбеде релевантне информације
о ефикасности и делотворности образовних система и пракси. То је могуће
јер таква истраживања омогућавају да се сагледа сложен однос између
резултата које остварују ученици и наставних планова и програма, школских и
породичних услова и ставова ученика. На основу резултата из међународног
извештаја, а касније и продубљених националних извештаја, креатори
образовних политика могу да изведу закључке о последицама спровођења
одређених пракси и политика, преиспитају постојеће претпоставке уграђене
у њихове образовне системе и размотре могућност ефективних образовних
концепата који нису коришћени у њиховим земљама.",
publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања",
journal = "TIMSS2019 : резултати и импликације",
title = "Timss истраживања у Републици Србији – перспектива креатора образовних политика",
pages = "13-12",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_526"
}
Чапрић, Г., Ђукић, Д.,& Ранђеловић, Б.. (2021). Timss истраживања у Републици Србији – перспектива креатора образовних политика. in TIMSS2019 : резултати и импликације
Београд : Институт за педагошка истраживања., 12-13.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_526
Чапрић Г, Ђукић Д, Ранђеловић Б. Timss истраживања у Републици Србији – перспектива креатора образовних политика. in TIMSS2019 : резултати и импликације. 2021;:12-13.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_526 .
Чапрић, Гордана, Ђукић, Данијела, Ранђеловић, Бранислав, "Timss истраживања у Републици Србији – перспектива креатора образовних политика" in TIMSS2019 : резултати и импликације (2021):12-13,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_526 .