Станчић, Милан

Link to this page

Authority KeyName Variants
18881fa7-3b21-4356-a080-bf8619240e6a
  • Станчић, Милан (2)
Projects

Author's Bibliography

Квалитет наставе и постигнућа ученика у истраживању TIMSS 2015

Ђерић, Ивана; Ђевић, Рајка; Станчић, Милан

(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2017)

TY  - CONF
AU  - Ђерић, Ивана
AU  - Ђевић, Рајка
AU  - Станчић, Милан
PY  - 2017
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/1078
AB  - У овом раду анализирани су налази добијени у оквиру истраживања TIMSS 2015 који се односе
на професионалне карактеристике наставника и њихове праксе у раду са ученицима четвртог
разреда у настави математике и природних наука. Поред дескриптивних података о наставничким
обележјима и њиховом доприносу постигнућу ученика на тестовима знања, указано је и на
факторе које предвиђају постигнућа ученика. Подаци су представљени кроз поређења са
Хрватском и Мађарском, у односу на међународни просек и резултате који су добијени у студији
TIMSS 2011 за Србију. Узорак су чинили сви учитељи (N=192) који држе наставу математике и
природних наука репрезентативном узорку тестираних ученика (N=4036), као и сами ученици.
Подаци су прикупљени посредством контекстуалних упитника за наставнике и ученике. Обрада
података подразумевала је дескриптивне статистичке поступке, т-тест за независне узорке,
једнофакторску анализу варијансе, као и методе корелационе и регресионе анализе. Учитељи
који су учествовали у истраживању TIMSS 2015 припадају средњој генерацији, имају у просеку 20
година радног искуства, а највећи број њих има завршену вишу или високу школу или основне
студије на факултету. Ученици четвртог разреда чији учитељи имају универзитетско образовање
остварују статистички значајно веће постигнуће у настави математике и природних наука. У
настави оба предмета преовлађују фронтални облици рада, док су недовољно заступљене
истраживачке и експерименталне методе рада. Ученици процењују да је настава математике
и природних наука подстицајна и ангажујућа. Нема великих разлика између праксе рада
учитеља у све три земље, у односу на учитеље из Србије у претходном TIMSS циклусу, као и
на нивоу међународног просека. Главни закључак произашао из спроведених анализа указује
на то да испитиване „наставничке варијабле“ нису статистички повезане са постигнућем
ученика из математике и природних наука. И када је предиктивност скупа фактора који се тичу
професионалних обележја наставника и квалитета наставе била значајна, она је у малој мери
објашањавала постигнућа. У раду се разматрају могући узроци оваквих података, а посебно се
скреће пажња на потребу за мешовитим методолошким приступом у проучавању сложених
и контекстуално условљених појава, као што су наставне праксе и професионална обележја
учитеља, те њихова повезаност са постигнућем ученика.
PB  - Београд : Институт за педагошка истраживања
C3  - TIMSS 2015: резултати и импликације
T1  - Квалитет наставе и постигнућа  ученика у истраживању TIMSS 2015
EP  - 19
SP  - 19
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_1078
ER  - 
@conference{
author = "Ђерић, Ивана and Ђевић, Рајка and Станчић, Милан",
year = "2017",
abstract = "У овом раду анализирани су налази добијени у оквиру истраживања TIMSS 2015 који се односе
на професионалне карактеристике наставника и њихове праксе у раду са ученицима четвртог
разреда у настави математике и природних наука. Поред дескриптивних података о наставничким
обележјима и њиховом доприносу постигнућу ученика на тестовима знања, указано је и на
факторе које предвиђају постигнућа ученика. Подаци су представљени кроз поређења са
Хрватском и Мађарском, у односу на међународни просек и резултате који су добијени у студији
TIMSS 2011 за Србију. Узорак су чинили сви учитељи (N=192) који држе наставу математике и
природних наука репрезентативном узорку тестираних ученика (N=4036), као и сами ученици.
Подаци су прикупљени посредством контекстуалних упитника за наставнике и ученике. Обрада
података подразумевала је дескриптивне статистичке поступке, т-тест за независне узорке,
једнофакторску анализу варијансе, као и методе корелационе и регресионе анализе. Учитељи
који су учествовали у истраживању TIMSS 2015 припадају средњој генерацији, имају у просеку 20
година радног искуства, а највећи број њих има завршену вишу или високу школу или основне
студије на факултету. Ученици четвртог разреда чији учитељи имају универзитетско образовање
остварују статистички значајно веће постигнуће у настави математике и природних наука. У
настави оба предмета преовлађују фронтални облици рада, док су недовољно заступљене
истраживачке и експерименталне методе рада. Ученици процењују да је настава математике
и природних наука подстицајна и ангажујућа. Нема великих разлика између праксе рада
учитеља у све три земље, у односу на учитеље из Србије у претходном TIMSS циклусу, као и
на нивоу међународног просека. Главни закључак произашао из спроведених анализа указује
на то да испитиване „наставничке варијабле“ нису статистички повезане са постигнућем
ученика из математике и природних наука. И када је предиктивност скупа фактора који се тичу
професионалних обележја наставника и квалитета наставе била значајна, она је у малој мери
објашањавала постигнућа. У раду се разматрају могући узроци оваквих података, а посебно се
скреће пажња на потребу за мешовитим методолошким приступом у проучавању сложених
и контекстуално условљених појава, као што су наставне праксе и професионална обележја
учитеља, те њихова повезаност са постигнућем ученика.",
publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања",
journal = "TIMSS 2015: резултати и импликације",
title = "Квалитет наставе и постигнућа  ученика у истраживању TIMSS 2015",
pages = "19-19",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_1078"
}
Ђерић, И., Ђевић, Р.,& Станчић, М.. (2017). Квалитет наставе и постигнућа  ученика у истраживању TIMSS 2015. in TIMSS 2015: резултати и импликације
Београд : Институт за педагошка истраживања., 19-19.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_1078
Ђерић И, Ђевић Р, Станчић М. Квалитет наставе и постигнућа  ученика у истраживању TIMSS 2015. in TIMSS 2015: резултати и импликације. 2017;:19-19.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_1078 .
Ђерић, Ивана, Ђевић, Рајка, Станчић, Милан, "Квалитет наставе и постигнућа  ученика у истраживању TIMSS 2015" in TIMSS 2015: резултати и импликације (2017):19-19,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_1078 .

Квалитет наставе и постигнуће ученика у математици и природним наукама

Ђерић, Ивана; Станчић, Милан; Ђевић, Рајка

(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2017)

TY  - CHAP
AU  - Ђерић, Ивана
AU  - Станчић, Милан
AU  - Ђевић, Рајка
PY  - 2017
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/620
AB  - In this chapter, the results obtained under the TIMSS 2015 concerning professional characteristics of teachers
and their practice with fourth graders in mathematics and science classes are analyzed. Apart from descriptive
data about teachers’ characteristics and their contribution to student achievement the factors predicting
student achievement were also pointed out. The data were presented through comparison with Croatia and
Hungary, with respect to the international average in TIMSS 2015 and Serbian results in TIMSS 2011. The sample
consisted of all class teachers (N=192) that teach mathematics and science to the representative sample of
tested students (N=4036). The data were collected by means of contextual questionnaires for teachers and
students. Data were analyzed by descriptive statistical procedures, the independent samples t-test, one-way
ANOVA, as well as methods of correlation and regression analysis. Teachers that participated in the TIMSS 2015
belong to the middle generation, have 20 years of work experience on average, and a majority of them have a
college, academy or undergraduate degree at university. Students whose teachers have university education
have statistically significant higher achievement in mathematics and science. In both subjects’ classes, frontal
methods prevail whereas research and experimental methods are not present enough. Students assess that
mathematics and science classes are encouraging and engaging. There are not huge differences in teachers’
work in all three countries, and also by comparison with Serbian teachers in TIMSS 2011, as well as compared
to the international average. The main conclusion resulting from the conducted analyses is that the examined
teachers’ variables are not significantly related to student achievement in mathematics and science. Even when
the predictivity of a group of factors concerning professional characteristics of teachers and the teaching quality
was statistically significant, it was explaining students’ achievement to a small extent. Some of the possible
reasons for such findings are discussed. The necessity of mixed methodological approaches is recognized in
researching complex and contextualized phenomena, such as teaching practice and professional characteristics
of teachers and their influence to student achievement.
PB  - Београд : Институт за педагошка истраживања
T2  - TIMSS 2015 у Србији : међународног истраживања постигнућа ученика 4. разреда основне школе из математике и природних наука
T1  - Квалитет наставе и постигнуће ученика у математици и природним наукама
T1  - The quality of teaching and student achievement in mathematics and science
EP  - 181
SP  - 149
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_620
ER  - 
@inbook{
author = "Ђерић, Ивана and Станчић, Милан and Ђевић, Рајка",
year = "2017",
abstract = "In this chapter, the results obtained under the TIMSS 2015 concerning professional characteristics of teachers
and their practice with fourth graders in mathematics and science classes are analyzed. Apart from descriptive
data about teachers’ characteristics and their contribution to student achievement the factors predicting
student achievement were also pointed out. The data were presented through comparison with Croatia and
Hungary, with respect to the international average in TIMSS 2015 and Serbian results in TIMSS 2011. The sample
consisted of all class teachers (N=192) that teach mathematics and science to the representative sample of
tested students (N=4036). The data were collected by means of contextual questionnaires for teachers and
students. Data were analyzed by descriptive statistical procedures, the independent samples t-test, one-way
ANOVA, as well as methods of correlation and regression analysis. Teachers that participated in the TIMSS 2015
belong to the middle generation, have 20 years of work experience on average, and a majority of them have a
college, academy or undergraduate degree at university. Students whose teachers have university education
have statistically significant higher achievement in mathematics and science. In both subjects’ classes, frontal
methods prevail whereas research and experimental methods are not present enough. Students assess that
mathematics and science classes are encouraging and engaging. There are not huge differences in teachers’
work in all three countries, and also by comparison with Serbian teachers in TIMSS 2011, as well as compared
to the international average. The main conclusion resulting from the conducted analyses is that the examined
teachers’ variables are not significantly related to student achievement in mathematics and science. Even when
the predictivity of a group of factors concerning professional characteristics of teachers and the teaching quality
was statistically significant, it was explaining students’ achievement to a small extent. Some of the possible
reasons for such findings are discussed. The necessity of mixed methodological approaches is recognized in
researching complex and contextualized phenomena, such as teaching practice and professional characteristics
of teachers and their influence to student achievement.",
publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања",
journal = "TIMSS 2015 у Србији : међународног истраживања постигнућа ученика 4. разреда основне школе из математике и природних наука",
booktitle = "Квалитет наставе и постигнуће ученика у математици и природним наукама, The quality of teaching and student achievement in mathematics and science",
pages = "181-149",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_620"
}
Ђерић, И., Станчић, М.,& Ђевић, Р.. (2017). Квалитет наставе и постигнуће ученика у математици и природним наукама. in TIMSS 2015 у Србији : међународног истраживања постигнућа ученика 4. разреда основне школе из математике и природних наука
Београд : Институт за педагошка истраживања., 149-181.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_620
Ђерић И, Станчић М, Ђевић Р. Квалитет наставе и постигнуће ученика у математици и природним наукама. in TIMSS 2015 у Србији : међународног истраживања постигнућа ученика 4. разреда основне школе из математике и природних наука. 2017;:149-181.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_620 .
Ђерић, Ивана, Станчић, Милан, Ђевић, Рајка, "Квалитет наставе и постигнуће ученика у математици и природним наукама" in TIMSS 2015 у Србији : међународног истраживања постигнућа ученика 4. разреда основне школе из математике и природних наука (2017):149-181,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_620 .