Аврамовић, Зоран

Link to this page

Authority KeyName Variants
0fbc768b-3ad1-48d5-b1e9-3a11ac877ccf
  • Аврамовић, Зоран (2)
Projects

Author's Bibliography

Kвалитет образовања и проблеми у имплементацији образовних стандарда

Аврамовић, Зоран

(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2019)

TY  - CHAP
AU  - Аврамовић, Зоран
PY  - 2019
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/413
AB  - Транзиција српског друштва обухвата и област образовања и
васпитања. Од 2000. године забележено је више реформских иницијатива
које су карактеристичне по широко постављеним циљевима. У раду
Квалитет образовања и проблеми у имплементацији образовних стандарда
Зоран Аврамовић разматра образовне стандарде као део система квалитета
образовања и истиче да је концептуализација стандарда квалитета образовања
у сфери апстракције уколико се не повеже са имплементацијом. Полазећи
од тога да конструкција стандарда често превиђа могуће организационе и
кадровске препреке у пракси, циљ овог рада је да се укаже на проблематичне
тачке у имплементацији образовних стандарда, као и да се дају препоруке за
унапређивање појединих делова система.
PB  - Београд : Институт за педагошка истраживања
T2  - Настава и учење у процесима модернизације Србије
T1  - Kвалитет образовања и проблеми у имплементацији образовних стандарда
EP  - 29
SP  - 17
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_413
ER  - 
@inbook{
author = "Аврамовић, Зоран",
year = "2019",
abstract = "Транзиција српског друштва обухвата и област образовања и
васпитања. Од 2000. године забележено је више реформских иницијатива
које су карактеристичне по широко постављеним циљевима. У раду
Квалитет образовања и проблеми у имплементацији образовних стандарда
Зоран Аврамовић разматра образовне стандарде као део система квалитета
образовања и истиче да је концептуализација стандарда квалитета образовања
у сфери апстракције уколико се не повеже са имплементацијом. Полазећи
од тога да конструкција стандарда често превиђа могуће организационе и
кадровске препреке у пракси, циљ овог рада је да се укаже на проблематичне
тачке у имплементацији образовних стандарда, као и да се дају препоруке за
унапређивање појединих делова система.",
publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања",
journal = "Настава и учење у процесима модернизације Србије",
booktitle = "Kвалитет образовања и проблеми у имплементацији образовних стандарда",
pages = "29-17",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_413"
}
Аврамовић, З.. (2019). Kвалитет образовања и проблеми у имплементацији образовних стандарда. in Настава и учење у процесима модернизације Србије
Београд : Институт за педагошка истраживања., 17-29.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_413
Аврамовић З. Kвалитет образовања и проблеми у имплементацији образовних стандарда. in Настава и учење у процесима модернизације Србије. 2019;:17-29.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_413 .
Аврамовић, Зоран, "Kвалитет образовања и проблеми у имплементацији образовних стандарда" in Настава и учење у процесима модернизације Србије (2019):17-29,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_413 .

Културни идентитет у образовању: Неизбежност разлика

Аврамовић, Зоран

(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2003)

TY  - CHAP
AU  - Аврамовић, Зоран
PY  - 2003
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/369
AB  - School is the institution of culture. Educational institutions simultaneously preserve, shape and
disseminate society’s »cultural capital«. The terms »society’s cultural capital« and »cultural
identity« do not have identical meaning. While the former directs us to general and original
cultural heritage in all spheres of society (comprehension of reality, space, time, man, labor,
attitude to the other, the accomplished influence of foreign cultures), the latter summarizes the
basic meanings of culture, whereby Self and affiliation to a single community is determined.
At the same time, cultural identity involves diversity from the other. The problem is discussed
on a number of levels: (1) European program demands for »Europeanization of education«, (2)
cultural identities within the Republic of Serbia – Serbian culture and culture of minority
groups, (3) cultural differences brought into school – teachers, students, parents, (4) cultural
identities in curricula and textbooks. Basically, the function of education is to preserve
differences in cultural identities but also to develop tolerance to differences. In other words,
educational system and all its components must be linked to positive and negative experiences
of multicultural state, so as to assume responsibility in encouraging tolerance among different
cultural communities and to discourage potential focuses of conflicts.
PB  - Београд : Институт за педагошка истраживања
T2  - Уважавање различитости и образовање
T1  - Културни идентитет у образовању: Неизбежност разлика
T1  - Cultural identity in education: Differences can not be avoided
EP  - 145
SP  - 143
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_369
ER  - 
@inbook{
author = "Аврамовић, Зоран",
year = "2003",
abstract = "School is the institution of culture. Educational institutions simultaneously preserve, shape and
disseminate society’s »cultural capital«. The terms »society’s cultural capital« and »cultural
identity« do not have identical meaning. While the former directs us to general and original
cultural heritage in all spheres of society (comprehension of reality, space, time, man, labor,
attitude to the other, the accomplished influence of foreign cultures), the latter summarizes the
basic meanings of culture, whereby Self and affiliation to a single community is determined.
At the same time, cultural identity involves diversity from the other. The problem is discussed
on a number of levels: (1) European program demands for »Europeanization of education«, (2)
cultural identities within the Republic of Serbia – Serbian culture and culture of minority
groups, (3) cultural differences brought into school – teachers, students, parents, (4) cultural
identities in curricula and textbooks. Basically, the function of education is to preserve
differences in cultural identities but also to develop tolerance to differences. In other words,
educational system and all its components must be linked to positive and negative experiences
of multicultural state, so as to assume responsibility in encouraging tolerance among different
cultural communities and to discourage potential focuses of conflicts.",
publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања",
journal = "Уважавање различитости и образовање",
booktitle = "Културни идентитет у образовању: Неизбежност разлика, Cultural identity in education: Differences can not be avoided",
pages = "145-143",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_369"
}
Аврамовић, З.. (2003). Културни идентитет у образовању: Неизбежност разлика. in Уважавање различитости и образовање
Београд : Институт за педагошка истраживања., 143-145.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_369
Аврамовић З. Културни идентитет у образовању: Неизбежност разлика. in Уважавање различитости и образовање. 2003;:143-145.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_369 .
Аврамовић, Зоран, "Културни идентитет у образовању: Неизбежност разлика" in Уважавање различитости и образовање (2003):143-145,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_369 .