IPIR - Repository of the Institute for Educational Research
Institute for Educational Research
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • View Item
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Налази истраживања ТИМСС 2019: један поглед на образовање у Србији

Nalazi istraživanja TIMSS 2019: jedan pogled na obrazovanje u Srbiji

Thumbnail
2021
Налази истраживања ТИМСС 2019: један поглед на образовање у Србији (88.75Kb)
Authors
Radulović, Mladen
Contributors
Ševkušić, Slavica
Review (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Током последњих неколико деценија међународна истраживања (PIRLS, PISA, TIMSS, и сл.), која су базирана на стандардизованим тестовима знања, постају све важнија основа за креирање промена унутар различитих образовних система. Истовремено, све се чешће могу чути критике на рачун оваквих великих компаративних студија од стране мислилаца, попут Конрада Лисмана, који тврде да су оне довеле до лудила или фетишизације ранг-листа током којих постигнуће на тесту постаје циљ за себе, док бледи просветитељски идеал образовања. Октобра 2021. године из штампе је изашла књига коју су уредиле Ивана Ђерић, Николета Гутвајн, Смиљана Јошић и Нада Шева, а у којој су сажети главни налази истраживања TIMSS 2019 у Србији и испитани различити чиниоци постигнућа ученика. Ова књига не улази у дебату о корисности међународних стандардизованих тестова и само имплицитно заузима место на страни њихових присталица. Ипак, може се рећи да она успева да понуди значајне аргументе у прилог оваквим истраживањима, односн...о да пружи модел тумачења у коме ова истраживања могу бити корисна.

Keywords:
TIMSS 2019 / Srbija / obrazovanje / Србија / ТИМСС 2019 / образовање
Source:
Зборник Института за педагошка истраживања, 2021, 53, 2, 333-336
Publisher:
  • Београд : Институт за педагошка истраживања

ISSN: 0579-6431; 1820-9270 (Online)

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_954
URI
http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/954
Collections
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja
Institution/Community
IPI
TY  - JOUR
AU  - Radulović, Mladen
PY  - 2021
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/954
AB  - Током последњих неколико деценија међународна истраживања (PIRLS, PISA, TIMSS, и сл.), која су базирана на стандардизованим тестовима знања, постају све важнија основа за креирање промена унутар различитих образовних система. Истовремено, све се чешће могу чути критике на рачун оваквих великих компаративних студија од стране мислилаца, попут Конрада Лисмана, који тврде да су оне довеле до лудила или фетишизације ранг-листа током којих постигнуће на тесту постаје циљ за себе, док бледи просветитељски идеал образовања. Октобра 2021. године из штампе је изашла књига коју су уредиле Ивана Ђерић, Николета Гутвајн, Смиљана Јошић и Нада Шева, а у којој су сажети главни налази истраживања TIMSS 2019 у Србији и испитани различити чиниоци постигнућа ученика. Ова књига не улази у дебату о корисности међународних стандардизованих тестова и само имплицитно заузима место на страни њихових присталица. Ипак, може се рећи да она успева да понуди значајне аргументе у прилог оваквим истраживањима, односно да пружи модел тумачења у коме ова истраживања могу бити корисна.
PB  - Београд : Институт за педагошка истраживања
T2  - Зборник Института за педагошка истраживања
T1  - Налази истраживања ТИМСС 2019: један поглед на образовање у Србији
T1  - Nalazi istraživanja TIMSS 2019: jedan pogled na obrazovanje u Srbiji
EP  - 336
IS  - 2
SP  - 333
VL  - 53
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_954
ER  - 
@article{
author = "Radulović, Mladen",
year = "2021",
abstract = "Током последњих неколико деценија међународна истраживања (PIRLS, PISA, TIMSS, и сл.), која су базирана на стандардизованим тестовима знања, постају све важнија основа за креирање промена унутар различитих образовних система. Истовремено, све се чешће могу чути критике на рачун оваквих великих компаративних студија од стране мислилаца, попут Конрада Лисмана, који тврде да су оне довеле до лудила или фетишизације ранг-листа током којих постигнуће на тесту постаје циљ за себе, док бледи просветитељски идеал образовања. Октобра 2021. године из штампе је изашла књига коју су уредиле Ивана Ђерић, Николета Гутвајн, Смиљана Јошић и Нада Шева, а у којој су сажети главни налази истраживања TIMSS 2019 у Србији и испитани различити чиниоци постигнућа ученика. Ова књига не улази у дебату о корисности међународних стандардизованих тестова и само имплицитно заузима место на страни њихових присталица. Ипак, може се рећи да она успева да понуди значајне аргументе у прилог оваквим истраживањима, односно да пружи модел тумачења у коме ова истраживања могу бити корисна.",
publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања",
journal = "Зборник Института за педагошка истраживања",
title = "Налази истраживања ТИМСС 2019: један поглед на образовање у Србији, Nalazi istraživanja TIMSS 2019: jedan pogled na obrazovanje u Srbiji",
pages = "336-333",
number = "2",
volume = "53",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_954"
}
Radulović, M.. (2021). Налази истраживања ТИМСС 2019: један поглед на образовање у Србији. in Зборник Института за педагошка истраживања
Београд : Институт за педагошка истраживања., 53(2), 333-336.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_954
Radulović M. Налази истраживања ТИМСС 2019: један поглед на образовање у Србији. in Зборник Института за педагошка истраживања. 2021;53(2):333-336.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_954 .
Radulović, Mladen, "Налази истраживања ТИМСС 2019: један поглед на образовање у Србији" in Зборник Института за педагошка истраживања, 53, no. 2 (2021):333-336,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_954 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB