Налази истраживања ТИМСС 2019: један поглед на образовање у Србији
Nalazi istraživanja TIMSS 2019: jedan pogled na obrazovanje u Srbiji
Review (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Током последњих неколико деценија међународна истраживања (PIRLS, PISA, TIMSS, и сл.), која су базирана на стандардизованим тестовима знања, постају све важнија основа за креирање промена унутар различитих образовних система. Истовремено, све се чешће могу чути критике на рачун оваквих великих компаративних студија од стране мислилаца, попут Конрада Лисмана, који тврде да су оне довеле до лудила или фетишизације ранг-листа током којих постигнуће на тесту постаје циљ за себе, док бледи просветитељски идеал образовања. Октобра 2021. године из штампе је изашла књига коју су уредиле Ивана Ђерић, Николета Гутвајн, Смиљана Јошић и Нада Шева, а у којој су сажети главни налази истраживања TIMSS 2019 у Србији и испитани различити чиниоци постигнућа ученика. Ова књига не улази у дебату о корисности међународних стандардизованих тестова и само имплицитно заузима место на страни њихових присталица. Ипак, може се рећи да она успева да понуди значајне аргументе у прилог оваквим истраживањима, односн...о да пружи модел тумачења у коме ова истраживања могу бити корисна.
Keywords:
TIMSS 2019 / Srbija / obrazovanje / Србија / ТИМСС 2019 / образовањеSource:
Зборник Института за педагошка истраживања, 2021, 53, 2, 333-336Publisher:
- Београд : Институт за педагошка истраживања
Collections
Institution/Community
IPITY - JOUR AU - Radulović, Mladen PY - 2021 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/954 AB - Током последњих неколико деценија међународна истраживања (PIRLS, PISA, TIMSS, и сл.), која су базирана на стандардизованим тестовима знања, постају све важнија основа за креирање промена унутар различитих образовних система. Истовремено, све се чешће могу чути критике на рачун оваквих великих компаративних студија од стране мислилаца, попут Конрада Лисмана, који тврде да су оне довеле до лудила или фетишизације ранг-листа током којих постигнуће на тесту постаје циљ за себе, док бледи просветитељски идеал образовања. Октобра 2021. године из штампе је изашла књига коју су уредиле Ивана Ђерић, Николета Гутвајн, Смиљана Јошић и Нада Шева, а у којој су сажети главни налази истраживања TIMSS 2019 у Србији и испитани различити чиниоци постигнућа ученика. Ова књига не улази у дебату о корисности међународних стандардизованих тестова и само имплицитно заузима место на страни њихових присталица. Ипак, може се рећи да она успева да понуди значајне аргументе у прилог оваквим истраживањима, односно да пружи модел тумачења у коме ова истраживања могу бити корисна. PB - Београд : Институт за педагошка истраживања T2 - Зборник Института за педагошка истраживања T1 - Налази истраживања ТИМСС 2019: један поглед на образовање у Србији T1 - Nalazi istraživanja TIMSS 2019: jedan pogled na obrazovanje u Srbiji EP - 336 IS - 2 SP - 333 VL - 53 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_954 ER -
@article{ author = "Radulović, Mladen", year = "2021", abstract = "Током последњих неколико деценија међународна истраживања (PIRLS, PISA, TIMSS, и сл.), која су базирана на стандардизованим тестовима знања, постају све важнија основа за креирање промена унутар различитих образовних система. Истовремено, све се чешће могу чути критике на рачун оваквих великих компаративних студија од стране мислилаца, попут Конрада Лисмана, који тврде да су оне довеле до лудила или фетишизације ранг-листа током којих постигнуће на тесту постаје циљ за себе, док бледи просветитељски идеал образовања. Октобра 2021. године из штампе је изашла књига коју су уредиле Ивана Ђерић, Николета Гутвајн, Смиљана Јошић и Нада Шева, а у којој су сажети главни налази истраживања TIMSS 2019 у Србији и испитани различити чиниоци постигнућа ученика. Ова књига не улази у дебату о корисности међународних стандардизованих тестова и само имплицитно заузима место на страни њихових присталица. Ипак, може се рећи да она успева да понуди значајне аргументе у прилог оваквим истраживањима, односно да пружи модел тумачења у коме ова истраживања могу бити корисна.", publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања", journal = "Зборник Института за педагошка истраживања", title = "Налази истраживања ТИМСС 2019: један поглед на образовање у Србији, Nalazi istraživanja TIMSS 2019: jedan pogled na obrazovanje u Srbiji", pages = "336-333", number = "2", volume = "53", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_954" }
Radulović, M.. (2021). Налази истраживања ТИМСС 2019: један поглед на образовање у Србији. in Зборник Института за педагошка истраживања Београд : Институт за педагошка истраживања., 53(2), 333-336. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_954
Radulović M. Налази истраживања ТИМСС 2019: један поглед на образовање у Србији. in Зборник Института за педагошка истраживања. 2021;53(2):333-336. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_954 .
Radulović, Mladen, "Налази истраживања ТИМСС 2019: један поглед на образовање у Србији" in Зборник Института за педагошка истраживања, 53, no. 2 (2021):333-336, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_954 .