Приказ основних података о документу
Феноменолошка анализа искуства наставника током професионалног учења о примени технике формулисања питања
A phenomenological analysis of teacher experiences during professional learning on the implementation of the question formulation technique
dc.contributor | Ševkušić, Slavica | |
dc.creator | Ševa, Nada | |
dc.creator | Đerić, Ivana | |
dc.date.accessioned | 2023-08-07T19:26:35Z | |
dc.date.available | 2023-08-07T19:26:35Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.issn | 0579-6431 | |
dc.identifier.issn | 1820-9270 (Online) | |
dc.identifier.uri | http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/941 | |
dc.description.abstract | У овој студији испитујемо како лична и професионала уверења и вредности наставника утичу на процес професионалног учења у школи. Фокус професионалног учења био је на примени Технике формулисања питања – ТФП (Question Formulation Technique – QFT1 ). Подаци су прикупљени кроз полуструктурисане интервјуе у којима су учествовале две наставнице, које предају математику и географију у основној школи. Примењена је Интерпретативна феноменолошка анализа (ИФА) у оквиру које су дефинисане две метатеме: Традиционални наставник који ставља нагласак на атмосферу и Квалитет мотивације и ангажованости током примене Технике формулисања питања. Резултати показују да лична и професионална уверења и вредности заједно чине „кондезовано искуство” наставника које одређује квалитет и врсту мотивације и понашање током професионалног учења у школи. Наставнице су истакле да су ученици били више ангажовани, и то на бихејвиоралном, когнитивном и социоемоционалном плану. Функције ТФП у настави математике и географије су остварене у великој мери и то највише у стварању атмосфере на часу у којој је постављање питања вредност сама по себи. | sr |
dc.description.abstract | In this study, through an in-depth analysis of teachers’ reflections, we examined how personal and professional beliefs influenced school-based professional learning during teachers’ experimentation with the Question Formulation Technique – QFT1 . Semi-structured interviews were conducted with two primary school teachers taught Mathematics and Geography. Two meta-themes emerged from the interpretative phenomenological analysis: Traditional Teachers That Focus on the Atmosphere and Quality of Motivation and Engagement During Question Formulation Technique Implementation. Teachers’ condensed experiences were shaped by their personal and professional beliefs and values. This determined the quality and type of motivation and behaviour during school-based professional learning. Teachers emphasized that students were more behaviourally, cognitively, and socio-emotionally engaged. The functions of the QFT in Mathematics and Geography classes were considerably fulfilled, mostly in creating a classroom atmosphere where asking questions was valued. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.language.iso | en | sr |
dc.publisher | Београд : Институт за педагошка истраживања | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200018/RS// | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.source | Зборник института за педагошка истраживања | sr |
dc.subject | теорија самодетерминације | sr |
dc.subject | мотивација | sr |
dc.subject | аутономија | sr |
dc.subject | квалитет питања | sr |
dc.subject | креирања фокуса за постављање питања | sr |
dc.subject | the theory of self-determination | sr |
dc.subject | motivation | sr |
dc.subject | autonomy | sr |
dc.subject | question quality | sr |
dc.subject | focus creation | sr |
dc.title | Феноменолошка анализа искуства наставника током професионалног учења о примени технике формулисања питања | sr |
dc.title | A phenomenological analysis of teacher experiences during professional learning on the implementation of the question formulation technique | sr |
dc.type | article | sr |
dc.rights.license | BY-NC-ND | sr |
dc.citation.epage | 32 | |
dc.citation.issue | 1 | |
dc.citation.spage | 5 | |
dc.citation.volume | 55 | |
dc.identifier.doi | doi.org/10.2298/ZIPI2301005S | |
dc.identifier.fulltext | http://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/2939/0579-64312301005S.pdf | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |