Приказ основних података о документу

A phenomenological analysis of teacher experiences during professional learning on the implementation of the question formulation technique

dc.contributorŠevkušić, Slavica
dc.creatorŠeva, Nada
dc.creatorĐerić, Ivana
dc.date.accessioned2023-08-07T19:26:35Z
dc.date.available2023-08-07T19:26:35Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn0579-6431
dc.identifier.issn1820-9270 (Online)
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/941
dc.description.abstractУ овој студији испитујемо како лична и професионала уверења и вредности наставника утичу на процес професионалног учења у школи. Фокус професионалног учења био је на примени Технике формулисања питања – ТФП (Question Formulation Technique – QFT1 ). Подаци су прикупљени кроз полуструктурисане интервјуе у којима су учествовале две наставнице, које предају математику и географију у основној школи. Примењена је Интерпретативна феноменолошка анализа (ИФА) у оквиру које су дефинисане две метатеме: Традиционални наставник који ставља нагласак на атмосферу и Квалитет мотивације и ангажованости током примене Технике формулисања питања. Резултати показују да лична и професионална уверења и вредности заједно чине „кондезовано искуство” наставника које одређује квалитет и врсту мотивације и понашање током професионалног учења у школи. Наставнице су истакле да су ученици били више ангажовани, и то на бихејвиоралном, когнитивном и социоемоционалном плану. Функције ТФП у настави математике и географије су остварене у великој мери и то највише у стварању атмосфере на часу у којој је постављање питања вредност сама по себи.sr
dc.description.abstractIn this study, through an in-depth analysis of teachers’ reflections, we examined how personal and professional beliefs influenced school-based professional learning during teachers’ experimentation with the Question Formulation Technique – QFT1 . Semi-structured interviews were conducted with two primary school teachers taught Mathematics and Geography. Two meta-themes emerged from the interpretative phenomenological analysis: Traditional Teachers That Focus on the Atmosphere and Quality of Motivation and Engagement During Question Formulation Technique Implementation. Teachers’ condensed experiences were shaped by their personal and professional beliefs and values. This determined the quality and type of motivation and behaviour during school-based professional learning. Teachers emphasized that students were more behaviourally, cognitively, and socio-emotionally engaged. The functions of the QFT in Mathematics and Geography classes were considerably fulfilled, mostly in creating a classroom atmosphere where asking questions was valued.sr
dc.language.isosrsr
dc.language.isoensr
dc.publisherБеоград : Институт за педагошка истраживањаsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200018/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceЗборник института за педагошка истраживањаsr
dc.subjectтеорија самодетерминацијеsr
dc.subjectмотивацијаsr
dc.subjectаутономијаsr
dc.subjectквалитет питањаsr
dc.subjectкреирања фокуса за постављање питањаsr
dc.subjectthe theory of self-determinationsr
dc.subjectmotivationsr
dc.subjectautonomysr
dc.subjectquestion qualitysr
dc.subjectfocus creationsr
dc.titleФеноменолошка анализа искуства наставника током професионалног учења о примени технике формулисања питањаsr
dc.titleA phenomenological analysis of teacher experiences during professional learning on the implementation of the question formulation techniquesr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dc.citation.epage32
dc.citation.issue1
dc.citation.spage5
dc.citation.volume55
dc.identifier.doidoi.org/10.2298/ZIPI2301005S
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/2939/0579-64312301005S.pdf
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу