Феноменолошка анализа искуства наставника током професионалног учења о примени технике формулисања питања
A phenomenological analysis of teacher experiences during professional learning on the implementation of the question formulation technique
Abstract
У овој студији испитујемо како лична и професионала уверења и вредности наставника утичу на процес професионалног учења у школи. Фокус професионалног учења био
је на примени Технике формулисања питања – ТФП (Question Formulation Technique
– QFT1
). Подаци су прикупљени кроз полуструктурисане интервјуе у којима су учествовале две наставнице, које предају математику и географију у основној школи. Примењена је Интерпретативна феноменолошка анализа (ИФА) у оквиру које су дефинисане две метатеме: Традиционални наставник који ставља нагласак на атмосферу и
Квалитет мотивације и ангажованости током примене Технике формулисања
питања. Резултати показују да лична и професионална уверења и вредности заједно
чине „кондезовано искуство” наставника које одређује квалитет и врсту мотивације и
понашање током професионалног учења у школи. Наставнице су истакле да су ученици
били више ангажовани, и то на бихејвиоралном, когнитивном и социоемоционалном
плану. Функције ТФП у настави математике и... географије су остварене у великој мери и то највише у стварању атмосфере на часу у којој је постављање питања вредност сама
по себи.
In this study, through an in-depth analysis of teachers’ reflections, we examined how personal
and professional beliefs influenced school-based professional learning during teachers’
experimentation with the Question Formulation Technique – QFT1
. Semi-structured interviews
were conducted with two primary school teachers taught Mathematics and Geography. Two
meta-themes emerged from the interpretative phenomenological analysis: Traditional Teachers
That Focus on the Atmosphere and Quality of Motivation and Engagement During Question
Formulation Technique Implementation. Teachers’ condensed experiences were shaped by
their personal and professional beliefs and values. This determined the quality and type of
motivation and behaviour during school-based professional learning. Teachers emphasized that
students were more behaviourally, cognitively, and socio-emotionally engaged. The functions of
the QFT in Mathematics and Geography classes were considerably fulfilled, mostly in c...reating a
classroom atmosphere where asking questions was valued.
Keywords:
теорија самодетерминације / мотивација / аутономија / квалитет питања / креирања фокуса за постављање питања / the theory of self-determination / motivation / autonomy / question quality / focus creationSource:
Зборник института за педагошка истраживања, 2023, 55, 1, 5-32Publisher:
- Београд : Институт за педагошка истраживања
Funding / projects:
Collections
Institution/Community
IPITY - JOUR AU - Ševa, Nada AU - Đerić, Ivana PY - 2023 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/941 AB - У овој студији испитујемо како лична и професионала уверења и вредности наставника утичу на процес професионалног учења у школи. Фокус професионалног учења био је на примени Технике формулисања питања – ТФП (Question Formulation Technique – QFT1 ). Подаци су прикупљени кроз полуструктурисане интервјуе у којима су учествовале две наставнице, које предају математику и географију у основној школи. Примењена је Интерпретативна феноменолошка анализа (ИФА) у оквиру које су дефинисане две метатеме: Традиционални наставник који ставља нагласак на атмосферу и Квалитет мотивације и ангажованости током примене Технике формулисања питања. Резултати показују да лична и професионална уверења и вредности заједно чине „кондезовано искуство” наставника које одређује квалитет и врсту мотивације и понашање током професионалног учења у школи. Наставнице су истакле да су ученици били више ангажовани, и то на бихејвиоралном, когнитивном и социоемоционалном плану. Функције ТФП у настави математике и географије су остварене у великој мери и то највише у стварању атмосфере на часу у којој је постављање питања вредност сама по себи. AB - In this study, through an in-depth analysis of teachers’ reflections, we examined how personal and professional beliefs influenced school-based professional learning during teachers’ experimentation with the Question Formulation Technique – QFT1 . Semi-structured interviews were conducted with two primary school teachers taught Mathematics and Geography. Two meta-themes emerged from the interpretative phenomenological analysis: Traditional Teachers That Focus on the Atmosphere and Quality of Motivation and Engagement During Question Formulation Technique Implementation. Teachers’ condensed experiences were shaped by their personal and professional beliefs and values. This determined the quality and type of motivation and behaviour during school-based professional learning. Teachers emphasized that students were more behaviourally, cognitively, and socio-emotionally engaged. The functions of the QFT in Mathematics and Geography classes were considerably fulfilled, mostly in creating a classroom atmosphere where asking questions was valued. PB - Београд : Институт за педагошка истраживања T2 - Зборник института за педагошка истраживања T1 - Феноменолошка анализа искуства наставника током професионалног учења о примени технике формулисања питања T1 - A phenomenological analysis of teacher experiences during professional learning on the implementation of the question formulation technique EP - 32 IS - 1 SP - 5 VL - 55 DO - doi.org/10.2298/ZIPI2301005S ER -
@article{ author = "Ševa, Nada and Đerić, Ivana", year = "2023", abstract = "У овој студији испитујемо како лична и професионала уверења и вредности наставника утичу на процес професионалног учења у школи. Фокус професионалног учења био је на примени Технике формулисања питања – ТФП (Question Formulation Technique – QFT1 ). Подаци су прикупљени кроз полуструктурисане интервјуе у којима су учествовале две наставнице, које предају математику и географију у основној школи. Примењена је Интерпретативна феноменолошка анализа (ИФА) у оквиру које су дефинисане две метатеме: Традиционални наставник који ставља нагласак на атмосферу и Квалитет мотивације и ангажованости током примене Технике формулисања питања. Резултати показују да лична и професионална уверења и вредности заједно чине „кондезовано искуство” наставника које одређује квалитет и врсту мотивације и понашање током професионалног учења у школи. Наставнице су истакле да су ученици били више ангажовани, и то на бихејвиоралном, когнитивном и социоемоционалном плану. Функције ТФП у настави математике и географије су остварене у великој мери и то највише у стварању атмосфере на часу у којој је постављање питања вредност сама по себи., In this study, through an in-depth analysis of teachers’ reflections, we examined how personal and professional beliefs influenced school-based professional learning during teachers’ experimentation with the Question Formulation Technique – QFT1 . Semi-structured interviews were conducted with two primary school teachers taught Mathematics and Geography. Two meta-themes emerged from the interpretative phenomenological analysis: Traditional Teachers That Focus on the Atmosphere and Quality of Motivation and Engagement During Question Formulation Technique Implementation. Teachers’ condensed experiences were shaped by their personal and professional beliefs and values. This determined the quality and type of motivation and behaviour during school-based professional learning. Teachers emphasized that students were more behaviourally, cognitively, and socio-emotionally engaged. The functions of the QFT in Mathematics and Geography classes were considerably fulfilled, mostly in creating a classroom atmosphere where asking questions was valued.", publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања", journal = "Зборник института за педагошка истраживања", title = "Феноменолошка анализа искуства наставника током професионалног учења о примени технике формулисања питања, A phenomenological analysis of teacher experiences during professional learning on the implementation of the question formulation technique", pages = "32-5", number = "1", volume = "55", doi = "doi.org/10.2298/ZIPI2301005S" }
Ševa, N.,& Đerić, I.. (2023). Феноменолошка анализа искуства наставника током професионалног учења о примени технике формулисања питања. in Зборник института за педагошка истраживања Београд : Институт за педагошка истраживања., 55(1), 5-32. https://doi.org/doi.org/10.2298/ZIPI2301005S
Ševa N, Đerić I. Феноменолошка анализа искуства наставника током професионалног учења о примени технике формулисања питања. in Зборник института за педагошка истраживања. 2023;55(1):5-32. doi:doi.org/10.2298/ZIPI2301005S .
Ševa, Nada, Đerić, Ivana, "Феноменолошка анализа искуства наставника током професионалног учења о примени технике формулисања питања" in Зборник института за педагошка истраживања, 55, no. 1 (2023):5-32, https://doi.org/doi.org/10.2298/ZIPI2301005S . .