IPIR - Repozitorijum Instituta za pedagoška istraživanja
Institut za pedagoška istraživanja
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Srpski (latinica) 
    • Engleski
    • Srpski (ćirilica)
    • Srpski (latinica)
  • Prijava
Pregled zapisa 
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Pregled zapisa
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Pregled zapisa
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The impact of speech impairments on academic attainment

Uticaj jezičkih poremećaja na školsko postignuće

Thumbnail
2006
Uticaj_jezickih_poremecaja_2006.pdf (385.5Kb)
Autori
Lazarević, Emilija
article (publishedVersion)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentu
Apstrakt
Academic attainment is the issue that has always attracted attention of the pedagogues, psychologists, teachers, parents, and students. Numerous are the factors that affect attainment in learning. An important factor which influences academic attainment is the level of the speech development of the child. So far little attention has been paid to the influence of speech impairments on academic attainment. Yet, the research of many authors indicates to the fact that a large number of children who have problems with mastering school requirements show a pronounced deficiency in the development of the functions related to language and speech. The impairments of the various aspects of the linguistic-speech development, depending on the type and range, affect academic attainment differently. There are some speech impairments that do not affect attainment at all. One of such is the impairment of articulation - dyslalia. Speech impairments, such as muttering, developmental dysphasia, dyslexia, ...and dysgraphia do affect academic attainment. We present theoretical scientific findings on speech impairments typical for school-age children which can affect their academic attainment, and offer some measures for resolving the existing difficulties.

Školsko postignuće je pitanje koje je oduvek privlačilo pažnju pedagoga, psihologa, prosvetnih radnika, roditelja i učenika. Faktori koji utiču na uspeh u učenju su mnogobrojni. Jedan od značajnih faktora koji utiče na školski uspeh je i govorno-jezička razvijenost deteta. Do sada se malo pažnje posvećivalo uticaju govorno-jezičkih poremećaja na školski uspeh. Istraživanja mnogih autora ipak su ukazala na to da je kod velikog broja dece koja ispoljavaju probleme prilikom savladavanja školskih obaveza izražen i nedostatak u razvoju funkcija vezanih za jezik i govor. Poremećaji različitih aspekata govorno-jezičkog razvoja, u skladu s njihovim obimom i vrstom, imaju različite posledice na uspeh u savlađivanju školskih obaveza. Postoje govorno- jezički poremećaji koji ne utiču na školski uspeh. Jedan od njih je poremećaj artikulacije - dislalija. Govorno-jezički poremećaji kao što su mucanje, razvojna disfazija, disleksija i disgrafija utiču na pojavu nezadovoljavajućeg školskog uspeha. U ...radu smo izložili teorijska saznanja o govorno-jezičkim poremećajima koje mogu imati deca na školskom uzrastu i njihovom uticaju na školsko postignuće kao i predlog mera za prevazilaženje postojećih teškoća.

Ključne reči:
speech-linguistic development / speech impairments / school attainment / govorno-jezički razvoj / govorno-jezički poremećaji / školsko postignuće
Izvor:
Nastava i vaspitanje, 2006, 55, 4, 446-460
Izdavač:
  • Beograd : Pedagoško društvo Srbije
  • Beograd : Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju
Finansiranje / projekti:
  • info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/MPN2006-2010/149001/RS// (RS-149001)

ISSN: 0547-3330

[ Google Scholar ]
URI
http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/92
Kolekcije
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
Institucija/grupa
IPI

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O repozitorijumu IPIR | Pošaljite zapažanja

OpenAIRERCUB
 

 

Kompletan repozitorijumInstitucije/grupeAutoriNasloviTemeOva institucijaAutoriNasloviTeme

Statistika

Pregled statistika

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O repozitorijumu IPIR | Pošaljite zapažanja

OpenAIRERCUB