Narativi nastavnika o uvođenju inovativnih metoda u nastavi
Abstract
Kvalitativna istraživanja se opažaju kao proces u kojem se stvarnost, značenja i
znanja aktivno dekonstruišu i rekonstruišu (Holstein & Gubrium, 1997: 142). Fokusiraju se na
interakciji, razumevanju i refleksivnosti svih aktera u istraživačkom procesu (Ševkušić, 2011:
11). Prikuljanje podataka se odvija u konkretnom, svakodnevnom okruženju i posebna pažnja
se posvećuje osobinama, iskustvima i uverenjima pojedinaca koji se posmatraju kao aktivna
bića (Stojnov, 2005: 278; Ševkušić, 2011; Pavlović, Džinović i Milošević, 2006). Podaci dobijeni
kvalitativnim perspektivama daju uvid u unutrašnji svet emocija, motiva, ličnih iskustava i
očekivanja (Arnould & Wallendorf, 1994: 485). Imajući u vidu navedene prednosti kvalitativnih
istraživanja, cilj je bio da se analiziraju narativi nastavnika o uvođenju inovativnih metoda u
nastavi. Na taj način, prikupljeni narativi su omogućili dublje razumevanje konteksta u kojem
nastavnici kao refleksivni praktičari promišljaju i menjaju svoju na...stavnu praksu.
Keywords:
nastavnik / inovativne nastavne metode / refleksija / narativ / motivacija / teacher / innovative / teaching methods / reflection / narrative / motivationSource:
Kvalitativna istraživanja u društvenim naukama: od ličnog iskustva do socijalnih praksi, 2018, 112-116Publisher:
- Beograd : Institut za pedagoška istraživanja
- Beograd : Institut za psihologiju
Funding / projects:
- Improving the quality and accessibility of education in modernization processes in Serbia (RS-47008)
- info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179034/RS//" (RS-179034)
Note:
- Zbornik saopštenja: XXIII naučna konferencija "Pedagoška istraživanja i školska praksa", 23. i 24. novembar 2018, u Beogradu
Collections
Institution/Community
IPITY - CONF AU - Lalić-Vučetić, Nataša AU - Gundogan, Dragana PY - 2018 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/916 AB - Kvalitativna istraživanja se opažaju kao proces u kojem se stvarnost, značenja i znanja aktivno dekonstruišu i rekonstruišu (Holstein & Gubrium, 1997: 142). Fokusiraju se na interakciji, razumevanju i refleksivnosti svih aktera u istraživačkom procesu (Ševkušić, 2011: 11). Prikuljanje podataka se odvija u konkretnom, svakodnevnom okruženju i posebna pažnja se posvećuje osobinama, iskustvima i uverenjima pojedinaca koji se posmatraju kao aktivna bića (Stojnov, 2005: 278; Ševkušić, 2011; Pavlović, Džinović i Milošević, 2006). Podaci dobijeni kvalitativnim perspektivama daju uvid u unutrašnji svet emocija, motiva, ličnih iskustava i očekivanja (Arnould & Wallendorf, 1994: 485). Imajući u vidu navedene prednosti kvalitativnih istraživanja, cilj je bio da se analiziraju narativi nastavnika o uvođenju inovativnih metoda u nastavi. Na taj način, prikupljeni narativi su omogućili dublje razumevanje konteksta u kojem nastavnici kao refleksivni praktičari promišljaju i menjaju svoju nastavnu praksu. PB - Beograd : Institut za pedagoška istraživanja PB - Beograd : Institut za psihologiju C3 - Kvalitativna istraživanja u društvenim naukama: od ličnog iskustva do socijalnih praksi T1 - Narativi nastavnika o uvođenju inovativnih metoda u nastavi EP - 116 SP - 112 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_916 ER -
@conference{ author = "Lalić-Vučetić, Nataša and Gundogan, Dragana", year = "2018", abstract = "Kvalitativna istraživanja se opažaju kao proces u kojem se stvarnost, značenja i znanja aktivno dekonstruišu i rekonstruišu (Holstein & Gubrium, 1997: 142). Fokusiraju se na interakciji, razumevanju i refleksivnosti svih aktera u istraživačkom procesu (Ševkušić, 2011: 11). Prikuljanje podataka se odvija u konkretnom, svakodnevnom okruženju i posebna pažnja se posvećuje osobinama, iskustvima i uverenjima pojedinaca koji se posmatraju kao aktivna bića (Stojnov, 2005: 278; Ševkušić, 2011; Pavlović, Džinović i Milošević, 2006). Podaci dobijeni kvalitativnim perspektivama daju uvid u unutrašnji svet emocija, motiva, ličnih iskustava i očekivanja (Arnould & Wallendorf, 1994: 485). Imajući u vidu navedene prednosti kvalitativnih istraživanja, cilj je bio da se analiziraju narativi nastavnika o uvođenju inovativnih metoda u nastavi. Na taj način, prikupljeni narativi su omogućili dublje razumevanje konteksta u kojem nastavnici kao refleksivni praktičari promišljaju i menjaju svoju nastavnu praksu.", publisher = "Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, Beograd : Institut za psihologiju", journal = "Kvalitativna istraživanja u društvenim naukama: od ličnog iskustva do socijalnih praksi", title = "Narativi nastavnika o uvođenju inovativnih metoda u nastavi", pages = "116-112", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_916" }
Lalić-Vučetić, N.,& Gundogan, D.. (2018). Narativi nastavnika o uvođenju inovativnih metoda u nastavi. in Kvalitativna istraživanja u društvenim naukama: od ličnog iskustva do socijalnih praksi Beograd : Institut za pedagoška istraživanja., 112-116. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_916
Lalić-Vučetić N, Gundogan D. Narativi nastavnika o uvođenju inovativnih metoda u nastavi. in Kvalitativna istraživanja u društvenim naukama: od ličnog iskustva do socijalnih praksi. 2018;:112-116. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_916 .
Lalić-Vučetić, Nataša, Gundogan, Dragana, "Narativi nastavnika o uvođenju inovativnih metoda u nastavi" in Kvalitativna istraživanja u društvenim naukama: od ličnog iskustva do socijalnih praksi (2018):112-116, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_916 .