Приказ основних података о документу

Teachers’ perspectives on child rights education: Knowing, applying, believing

dc.contributorŠevkušić, Slavica
dc.creatorVranješević, Jelena
dc.creatorCicvarić, Radovan
dc.date.accessioned2023-02-13T11:25:17Z
dc.date.available2023-02-13T11:25:17Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn0579-6431
dc.identifier.issn1820-9270 (Online)
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/904
dc.description.abstractОвај рад се бави образовањем за права детета и компетенцијама наставника које проистичу из концепције образовања за права детета. Циљ истраживања био је да се утврди у којој мери наставници основних школа у Србији поседују потребно знање о образовању за права детета, у којој мери могу ово знање применити у примерима из школског контекста, као и у којој мери испољају ставове који подржавају образовање за права детета. У истраживању је учествовало 930 наставника. Коришћен је упитник који је испитивао њихово знање, примену знања и ставове/вредности о образовању за права детета. Резултати указују на то да наставници који су учествовали у истраживању показују низак ниво знања, као и тешкоће при примени знања које је важно за поштовање и остваривање права детета и укључивање образовања за права детета у образовноваспитни процес. Додатно, анализа ставова наставника показују да доминира неразумевање смисла и значаја појединих права детета и Конвенције у целини.sr
dc.description.abstractThis study deals with child rights education (CRE) and content related competencies emerging from CRE framework that teachers need in order to ensure rights of the child within the education system. The goal of the research was to describe to what extent primary school teachers demonstrate CRE knowledge, skills of applying that knowledge in school context and the attitudes that support CRE. The survey included 930 teachers, using a questionnaire that examined their CRE knowledge, knowledge application/skills, and their attitudes/values about CRE. The results of the survey revealed that, among teachers, there is an insufficient level of knowledge and skills that are crucial to ensure respect and exercise of the rights of the child within the education system, and that they exhibit attitudes that point to misunderstanding of the meaning and significance behind certain child rights and the Convention as whole.sr
dc.language.isosrsr
dc.language.isoensr
dc.publisherБеоград : Институт за педагошка истраживањаsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceЗборник Института за педагошка истраживањаsr
dc.subjectобразовање за права дететаsr
dc.subjectкомпетенције наставникаsr
dc.subjectзнањеsr
dc.subjectвештинеsr
dc.subjectставовиsr
dc.subjectchild rights educationsr
dc.subjectteachers’ competenciessr
dc.subjectknowledgesr
dc.subjectskillssr
dc.subjectattitudessr
dc.titleОбразовање за права детета из угла наставника: знати, применити и вероватиsr
dc.titleTeachers’ perspectives on child rights education: Knowing, applying, believingsr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dc.citation.epage341
dc.citation.issue2
dc.citation.rankM23
dc.citation.spage321
dc.citation.volume54
dc.identifier.doidoi.org/10.2298/ZIPI2202321V
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/2809/Teachers_perspectives_on_child_rights_education_Knowing_applying_believing_2022.pdf
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу