Образовање за права детета из угла наставника: знати, применити и веровати
Teachers’ perspectives on child rights education: Knowing, applying, believing
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Овај рад се бави образовањем за права детета и компетенцијама наставника које проистичу из концепције образовања за права детета. Циљ истраживања био је да се утврди у
којој мери наставници основних школа у Србији поседују потребно знање о образовању
за права детета, у којој мери могу ово знање применити у примерима из школског контекста, као и у којој мери испољају ставове који подржавају образовање за права детета.
У истраживању је учествовало 930 наставника. Коришћен је упитник који је испитивао
њихово знање, примену знања и ставове/вредности о образовању за права детета. Резултати указују на то да наставници који су учествовали у истраживању показују низак ниво
знања, као и тешкоће при примени знања које је важно за поштовање и остваривање
права детета и укључивање образовања за права детета у образовноваспитни процес.
Додатно, анализа ставова наставника показују да доминира неразумевање смисла и значаја појединих права детета и Конвенције у целини.
This study deals with child rights education (CRE) and content related competencies emerging
from CRE framework that teachers need in order to ensure rights of the child within the
education system. The goal of the research was to describe to what extent primary school
teachers demonstrate CRE knowledge, skills of applying that knowledge in school context and
the attitudes that support CRE. The survey included 930 teachers, using a questionnaire that
examined their CRE knowledge, knowledge application/skills, and their attitudes/values about
CRE. The results of the survey revealed that, among teachers, there is an insufficient level of
knowledge and skills that are crucial to ensure respect and exercise of the rights of the child
within the education system, and that they exhibit attitudes that point to misunderstanding of
the meaning and significance behind certain child rights and the Convention as whole.
Кључне речи:
образовање за права детета / компетенције наставника / знање / вештине / ставови / child rights education / teachers’ competencies / knowledge / skills / attitudesИзвор:
Зборник Института за педагошка истраживања, 2022, 54, 2, 321-341Издавач:
- Београд : Институт за педагошка истраживања
Институција/група
IPITY - JOUR AU - Vranješević, Jelena AU - Cicvarić, Radovan PY - 2022 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/904 AB - Овај рад се бави образовањем за права детета и компетенцијама наставника које проистичу из концепције образовања за права детета. Циљ истраживања био је да се утврди у којој мери наставници основних школа у Србији поседују потребно знање о образовању за права детета, у којој мери могу ово знање применити у примерима из школског контекста, као и у којој мери испољају ставове који подржавају образовање за права детета. У истраживању је учествовало 930 наставника. Коришћен је упитник који је испитивао њихово знање, примену знања и ставове/вредности о образовању за права детета. Резултати указују на то да наставници који су учествовали у истраживању показују низак ниво знања, као и тешкоће при примени знања које је важно за поштовање и остваривање права детета и укључивање образовања за права детета у образовноваспитни процес. Додатно, анализа ставова наставника показују да доминира неразумевање смисла и значаја појединих права детета и Конвенције у целини. AB - This study deals with child rights education (CRE) and content related competencies emerging from CRE framework that teachers need in order to ensure rights of the child within the education system. The goal of the research was to describe to what extent primary school teachers demonstrate CRE knowledge, skills of applying that knowledge in school context and the attitudes that support CRE. The survey included 930 teachers, using a questionnaire that examined their CRE knowledge, knowledge application/skills, and their attitudes/values about CRE. The results of the survey revealed that, among teachers, there is an insufficient level of knowledge and skills that are crucial to ensure respect and exercise of the rights of the child within the education system, and that they exhibit attitudes that point to misunderstanding of the meaning and significance behind certain child rights and the Convention as whole. PB - Београд : Институт за педагошка истраживања T2 - Зборник Института за педагошка истраживања T1 - Образовање за права детета из угла наставника: знати, применити и веровати T1 - Teachers’ perspectives on child rights education: Knowing, applying, believing EP - 341 IS - 2 SP - 321 VL - 54 DO - doi.org/10.2298/ZIPI2202321V ER -
@article{ author = "Vranješević, Jelena and Cicvarić, Radovan", year = "2022", abstract = "Овај рад се бави образовањем за права детета и компетенцијама наставника које проистичу из концепције образовања за права детета. Циљ истраживања био је да се утврди у којој мери наставници основних школа у Србији поседују потребно знање о образовању за права детета, у којој мери могу ово знање применити у примерима из школског контекста, као и у којој мери испољају ставове који подржавају образовање за права детета. У истраживању је учествовало 930 наставника. Коришћен је упитник који је испитивао њихово знање, примену знања и ставове/вредности о образовању за права детета. Резултати указују на то да наставници који су учествовали у истраживању показују низак ниво знања, као и тешкоће при примени знања које је важно за поштовање и остваривање права детета и укључивање образовања за права детета у образовноваспитни процес. Додатно, анализа ставова наставника показују да доминира неразумевање смисла и значаја појединих права детета и Конвенције у целини., This study deals with child rights education (CRE) and content related competencies emerging from CRE framework that teachers need in order to ensure rights of the child within the education system. The goal of the research was to describe to what extent primary school teachers demonstrate CRE knowledge, skills of applying that knowledge in school context and the attitudes that support CRE. The survey included 930 teachers, using a questionnaire that examined their CRE knowledge, knowledge application/skills, and their attitudes/values about CRE. The results of the survey revealed that, among teachers, there is an insufficient level of knowledge and skills that are crucial to ensure respect and exercise of the rights of the child within the education system, and that they exhibit attitudes that point to misunderstanding of the meaning and significance behind certain child rights and the Convention as whole.", publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања", journal = "Зборник Института за педагошка истраживања", title = "Образовање за права детета из угла наставника: знати, применити и веровати, Teachers’ perspectives on child rights education: Knowing, applying, believing", pages = "341-321", number = "2", volume = "54", doi = "doi.org/10.2298/ZIPI2202321V" }
Vranješević, J.,& Cicvarić, R.. (2022). Образовање за права детета из угла наставника: знати, применити и веровати. in Зборник Института за педагошка истраживања Београд : Институт за педагошка истраживања., 54(2), 321-341. https://doi.org/doi.org/10.2298/ZIPI2202321V
Vranješević J, Cicvarić R. Образовање за права детета из угла наставника: знати, применити и веровати. in Зборник Института за педагошка истраживања. 2022;54(2):321-341. doi:doi.org/10.2298/ZIPI2202321V .
Vranješević, Jelena, Cicvarić, Radovan, "Образовање за права детета из угла наставника: знати, применити и веровати" in Зборник Института за педагошка истраживања, 54, no. 2 (2022):321-341, https://doi.org/doi.org/10.2298/ZIPI2202321V . .