Приказ основних података о документу

Effectiveness of teaching physical and health education in the fourth grade of primary school in relation to teacher’s professional competence

dc.contributorŠevkušić, Slavica
dc.creatorMilenković, Dejan
dc.date.accessioned2023-02-13T11:16:47Z
dc.date.available2023-02-13T11:16:47Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn0579-6431
dc.identifier.issn1820-9270 (Online)
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/903
dc.description.abstractЦиљ овог истраживања је да се утврди ефикасност извођења наставе физичког и здравственог васпитања у четвртом разреду основне школе у односу на стручну оспособљеност наставника. Узорак од 242 испитаника чинили су ученици и ученице четвртог разреда основних школа у Нишу, узраста 10 година. У оквиру узорка постојао је подузорак од 124 испитаника који су похађали наставу под руководством наставника физичког и здравственог васпитања (експериментална група) и подузорак од 118 испитаника који су похађали наставу под руководством наставника разредне наставе (контролна група). Наставним садржајима, предвиђеним за обе групе ученика, обрађивано је једно полугодиште у оквиру програма физичког и здравственог васпитања за четврти разред основне школе. При томе, експеримент се своди на чињеницу да је једну групу водио наставник физичког и здравственог васпитања, а другу наставник разредне наставе. Узорак варијабли садржао је шест ситуационо-моторичких и седам моторичких тестова. Способности које су праћене у овом раду (експлозивна снага ногу, брзина, гипкост, равнотежа и ситуационо-моторичке способности) тестиране су иницијалним и финалним тестирањем. Резултати су показали да постоји статистички значајна ефикасност извођења наставе физичког и здравственог васпитања на развој моторичких и ситуационо-моторичких способности под руководством наставника физичког и здравственог васпитања у односу на наставу коју су изводили наставници разредне наставе.sr
dc.description.abstractThe aim of the research was to determine the effectiveness of teaching physical and health education in the fourth grade of primary school in relation to the teachers’ professional competence. The sample of 242 subjects, aged 10, consisted of male and female students of the fourth grade of elementary schools in Nis, Serbia. The sample included two subsamples, one consisting of 124 respondents who attended classes under the guidance of physical and health education teacher (experimental group) and the other of 118 respondents who attended classes under the guidance of generalist teacher (control group). The teaching content, intended for both groups of students, was taught during one semester based on the physical and health education curriculum for the fourth grade of elementary school, and the concept of the experiment is that one group was guided by a physical and health education teacher, and the other by a generalist teacher. The sample of variables included six situational-motor and seven motor tests. The abilities monitored in this paper (explosive leg strength, speed, flexibility, balance and situational motor abilities) were tested by initial and final testing. The results showed that there was a statistically significant effectiveness of teaching physical and health education on the development of motor and situational-motor abilities under the guidance of physical and health education teacher in comparison to classes taught by generalist teacher.sr
dc.language.isosrsr
dc.language.isoensr
dc.publisherБеоград : Институт за педагошка истраживањаsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceЗборник Института за педагошка истраживањаsr
dc.subjectнаставник физичког и здравственог васпитањаsr
dc.subjectнаставник разредне наставеsr
dc.subjectмоторичке способностиsr
dc.subjectситуационо-моторичке способностиsr
dc.subjectученициsr
dc.subjectphysical and health education teachersr
dc.subjectgeneralist teachersr
dc.subjectmotor abilitiesr
dc.subjectsituationalmotor abilitiessr
dc.subjectstudentssr
dc.titleЕфикасност наставе физичког и здравственог васпитања у четвртом разреду основне школе у односу на стручну оспособљеност наставникаsr
dc.titleEffectiveness of teaching physical and health education in the fourth grade of primary school in relation to teacher’s professional competencesr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dc.citation.epage320
dc.citation.issue2
dc.citation.rankM23
dc.citation.spage299
dc.citation.volume54
dc.identifier.doidoi.org/10.2298/ZIPI2202299M
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/2808/Effectiveness_of_teaching_physical_and_health_education_in_the_fourth_grade_of_primary_school_in_relation_to_teachers_professional_competence_2022.pdf
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу