Приказ основних података о документу

Self-assessment of resilience of future educators in crisis

dc.contributorŠevkušić, Slavica
dc.creatorDrljić, Karmen
dc.date.accessioned2023-02-13T10:44:59Z
dc.date.available2023-02-13T10:44:59Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn0579-6431
dc.identifier.issn1820-9270 (Online)
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/900
dc.description.abstractБудући просветни радници ће се током својих каријера суочити са различитим изазовима који ће захтевати отпоран одговор, а памдемија COVID-19 је само један од многих. С тим у вези, желели смо да сазнамо како студенти, будући просветни радници, процењују сопствене заштитне факторе отпорности, у каквом су они међусобном односу и који од њих имају централну улогу. У истраживању је учествовало 249 студената који су попунили анонимни упитник вршећи самопроцену дванаест заштитних фактора отпорности. Користили смо Пирсонов коефицијент корелације да бисмо утврдили корелацију између фактора отпорности и установили мрежу њихове међусобне повезаности. Резултати су показали да понашање усредсређено на решења (које је повезано са способношћу идентификовања изазова) има централну улогу у отпорности студената. Претпоставили смо да би један заштитни фактор могао да допринесе стварању нових заштитних фактора (нпр. усредсређеност на идентификовање изазова је у корелацији са усредсређеношћу на проналажење решења за њих коришћењем креативних приступа, доживљавањем компетентности и успеха и оријентацијом ка учењу током целог живота). Међутим, ту претпоставку требало би даље истражити.sr
dc.description.abstractFuture educators will face various challenges in their careers that will require a resilient response, and the covid-19 epidemic is just one of many. In this regard, we wanted to find out how students, future educators, assess their own resilient protective factors, how those relate to each other and which of them play a central role. The in-person survey involved 249 students who completed an anonymous questionnaire by self-assessing twelve protective factors of resilience. We used the Pearson correlation coefficient to determine the correlation between resilient factors and establish a network of interconnectedness between them. The results revealed that solution-focused behaviour (which is related to ability to identify challenges) has a central role in students’ resilience. We assumed that one protective factor could contribute to the creation of new protective factors (e. g. focused on identifying challenges correlates with focus on finding solutions to them by using creative approaches, experiencing competence and success and orientation towards lifelong learning). However, this assumption should be further explored.sr
dc.language.isosrsr
dc.language.isoensr
dc.publisherБеоград : Институт за педагошка истраживањаsr
dc.relationФинансирање овог рада је подржала је Истраживачка агенција Словеније [J5-3099]sr
dc.relationThis work was supported by the Slovenian Research Agency [J5-3099]sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceЗборник Института за педагошка истраживањаsr
dc.subjectстудентиsr
dc.subjectбудући просветни раднициsr
dc.subjectотпорностsr
dc.subjectзаштитни факториsr
dc.subjectизазовни условиsr
dc.subjectStudentssr
dc.subjectfuture educatorssr
dc.subjectresiliencesr
dc.subjectprotective factorsr
dc.subjectchallenging conditionssr
dc.titleСамопроцена отпорности будућих просветних радника у кризним ситуацијамаsr
dc.titleSelf-assessment of resilience of future educators in crisissr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dc.citation.epage240
dc.citation.issue2
dc.citation.rankM23
dc.citation.spage223
dc.citation.volume54
dc.identifier.doidoi.org/10.2298/ZIPI2202223D
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/2805/Self_assessment_of_resilience_of_future_educators_in_crisis_2022.pdf
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу