Самопроцена отпорности будућих просветних радника у кризним ситуацијама
Self-assessment of resilience of future educators in crisis
Article (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Будући просветни радници ће се током својих каријера суочити са различитим изазовима који ће захтевати отпоран одговор, а памдемија COVID-19 је само један од многих. С
тим у вези, желели смо да сазнамо како студенти, будући просветни радници, процењују
сопствене заштитне факторе отпорности, у каквом су они међусобном односу и који од
њих имају централну улогу. У истраживању је учествовало 249 студената који су попунили анонимни упитник вршећи самопроцену дванаест заштитних фактора отпорности.
Користили смо Пирсонов коефицијент корелације да бисмо утврдили корелацију између
фактора отпорности и установили мрежу њихове међусобне повезаности. Резултати су
показали да понашање усредсређено на решења (које је повезано са способношћу идентификовања изазова) има централну улогу у отпорности студената. Претпоставили смо
да би један заштитни фактор могао да допринесе стварању нових заштитних фактора
(нпр. усредсређеност на идентификовање изазова је у корелацији са усредсређеношћу на
пр...оналажење решења за њих коришћењем креативних приступа, доживљавањем компетентности и успеха и оријентацијом ка учењу током целог живота). Међутим, ту претпоставку требало би даље истражити.
Future educators will face various challenges in their careers that will require a resilient
response, and the covid-19 epidemic is just one of many. In this regard, we wanted to find out
how students, future educators, assess their own resilient protective factors, how those relate to
each other and which of them play a central role. The in-person survey involved 249 students
who completed an anonymous questionnaire by self-assessing twelve protective factors of
resilience. We used the Pearson correlation coefficient to determine the correlation between
resilient factors and establish a network of interconnectedness between them. The results
revealed that solution-focused behaviour (which is related to ability to identify challenges) has
a central role in students’ resilience. We assumed that one protective factor could contribute to
the creation of new protective factors (e. g. focused on identifying challenges correlates with
focus on finding solutions to them by using cre...ative approaches, experiencing competence and
success and orientation towards lifelong learning). However, this assumption should be further
explored.
Keywords:
студенти / будући просветни радници / отпорност / заштитни фактори / изазовни услови / Students / future educators / resilience / protective factor / challenging conditionsSource:
Зборник Института за педагошка истраживања, 2022, 54, 2, 223-240Publisher:
- Београд : Институт за педагошка истраживања
Funding / projects:
- Финансирање овог рада је подржала је Истраживачка агенција Словеније [J5-3099]
- This work was supported by the Slovenian Research Agency [J5-3099]
Collections
Institution/Community
IPITY - JOUR AU - Drljić, Karmen PY - 2022 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/900 AB - Будући просветни радници ће се током својих каријера суочити са различитим изазовима који ће захтевати отпоран одговор, а памдемија COVID-19 је само један од многих. С тим у вези, желели смо да сазнамо како студенти, будући просветни радници, процењују сопствене заштитне факторе отпорности, у каквом су они међусобном односу и који од њих имају централну улогу. У истраживању је учествовало 249 студената који су попунили анонимни упитник вршећи самопроцену дванаест заштитних фактора отпорности. Користили смо Пирсонов коефицијент корелације да бисмо утврдили корелацију између фактора отпорности и установили мрежу њихове међусобне повезаности. Резултати су показали да понашање усредсређено на решења (које је повезано са способношћу идентификовања изазова) има централну улогу у отпорности студената. Претпоставили смо да би један заштитни фактор могао да допринесе стварању нових заштитних фактора (нпр. усредсређеност на идентификовање изазова је у корелацији са усредсређеношћу на проналажење решења за њих коришћењем креативних приступа, доживљавањем компетентности и успеха и оријентацијом ка учењу током целог живота). Међутим, ту претпоставку требало би даље истражити. AB - Future educators will face various challenges in their careers that will require a resilient response, and the covid-19 epidemic is just one of many. In this regard, we wanted to find out how students, future educators, assess their own resilient protective factors, how those relate to each other and which of them play a central role. The in-person survey involved 249 students who completed an anonymous questionnaire by self-assessing twelve protective factors of resilience. We used the Pearson correlation coefficient to determine the correlation between resilient factors and establish a network of interconnectedness between them. The results revealed that solution-focused behaviour (which is related to ability to identify challenges) has a central role in students’ resilience. We assumed that one protective factor could contribute to the creation of new protective factors (e. g. focused on identifying challenges correlates with focus on finding solutions to them by using creative approaches, experiencing competence and success and orientation towards lifelong learning). However, this assumption should be further explored. PB - Београд : Институт за педагошка истраживања T2 - Зборник Института за педагошка истраживања T1 - Самопроцена отпорности будућих просветних радника у кризним ситуацијама T1 - Self-assessment of resilience of future educators in crisis EP - 240 IS - 2 SP - 223 VL - 54 DO - doi.org/10.2298/ZIPI2202223D ER -
@article{ author = "Drljić, Karmen", year = "2022", abstract = "Будући просветни радници ће се током својих каријера суочити са различитим изазовима који ће захтевати отпоран одговор, а памдемија COVID-19 је само један од многих. С тим у вези, желели смо да сазнамо како студенти, будући просветни радници, процењују сопствене заштитне факторе отпорности, у каквом су они међусобном односу и који од њих имају централну улогу. У истраживању је учествовало 249 студената који су попунили анонимни упитник вршећи самопроцену дванаест заштитних фактора отпорности. Користили смо Пирсонов коефицијент корелације да бисмо утврдили корелацију између фактора отпорности и установили мрежу њихове међусобне повезаности. Резултати су показали да понашање усредсређено на решења (које је повезано са способношћу идентификовања изазова) има централну улогу у отпорности студената. Претпоставили смо да би један заштитни фактор могао да допринесе стварању нових заштитних фактора (нпр. усредсређеност на идентификовање изазова је у корелацији са усредсређеношћу на проналажење решења за њих коришћењем креативних приступа, доживљавањем компетентности и успеха и оријентацијом ка учењу током целог живота). Међутим, ту претпоставку требало би даље истражити., Future educators will face various challenges in their careers that will require a resilient response, and the covid-19 epidemic is just one of many. In this regard, we wanted to find out how students, future educators, assess their own resilient protective factors, how those relate to each other and which of them play a central role. The in-person survey involved 249 students who completed an anonymous questionnaire by self-assessing twelve protective factors of resilience. We used the Pearson correlation coefficient to determine the correlation between resilient factors and establish a network of interconnectedness between them. The results revealed that solution-focused behaviour (which is related to ability to identify challenges) has a central role in students’ resilience. We assumed that one protective factor could contribute to the creation of new protective factors (e. g. focused on identifying challenges correlates with focus on finding solutions to them by using creative approaches, experiencing competence and success and orientation towards lifelong learning). However, this assumption should be further explored.", publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања", journal = "Зборник Института за педагошка истраживања", title = "Самопроцена отпорности будућих просветних радника у кризним ситуацијама, Self-assessment of resilience of future educators in crisis", pages = "240-223", number = "2", volume = "54", doi = "doi.org/10.2298/ZIPI2202223D" }
Drljić, K.. (2022). Самопроцена отпорности будућих просветних радника у кризним ситуацијама. in Зборник Института за педагошка истраживања Београд : Институт за педагошка истраживања., 54(2), 223-240. https://doi.org/doi.org/10.2298/ZIPI2202223D
Drljić K. Самопроцена отпорности будућих просветних радника у кризним ситуацијама. in Зборник Института за педагошка истраживања. 2022;54(2):223-240. doi:doi.org/10.2298/ZIPI2202223D .
Drljić, Karmen, "Самопроцена отпорности будућих просветних радника у кризним ситуацијама" in Зборник Института за педагошка истраживања, 54, no. 2 (2022):223-240, https://doi.org/doi.org/10.2298/ZIPI2202223D . .