Приказ основних података о документу

“I am tilting at windmills”: Tensions in teacher professional identity from the perspective of the model of the agonistic self

dc.contributorŠevkušić, Slavica
dc.creatorDžinović, Vladimir
dc.creatorGrbić, Sanja
dc.creatorVesić, Dragan
dc.date.accessioned2023-02-13T10:28:36Z
dc.date.available2023-02-13T10:28:36Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn1820-9270 (Online)
dc.identifier.issn0579-6431
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/898
dc.description.abstractУ овом раду представљамо експлоративно истраживање у чијем су фокусу тензије у професионалном идентитету наставника, које смо конципирали ослањајући се на модел агонистичког селфа. У истраживању је учествовало девет наставница предметне и разредне наставе из две београдске основне школе. Истраживање смо дизајнирали као вишеструку студију случаја у којој смо као помоћну методу анализе података, добијених путем полуструктурисаног интервјуа, користили тематску анализу. Као критеријум селекције тензичних ситуација користили смо присуство једног од четири типа тензичних односа у агонистичком селфу: критичко прихватање, продуктивна тензија, акутни сукоб и трајни сукоб. Ове односе интерпретирали смо као различите начине одвијања психосоцијалне динамике и решавања психолошке тензије учесница. Селектоване ситуације смо, потом, тематски категорисали. Идентификовали смо 9 тема у вези са којима наставнице имају професионалне дилеме. Наши резултати указују на то да се иста професионална дилема у селфу наставника манифестује кроз различите типове тензичног односа, што сугерише да није довољно усмерити истраживачку пажњу на садржај наратива о професионалним дилемама већ и на различите механизме психосоцијалне динамике путем којих се дате тензије одвијају и разрешавају. Оваквав поглед на професионалне дилеме наставника представља допринос за осмишљавање нових и унапређивање постојећих модела професионалног развоја наставника.sr
dc.description.abstractIn this paper, we present an exploratory study on tensions in teacher professional identity based on the Model of Agonistic Self. The sample comprised nine class and subject teachers employed at two primary schools in Belgrade. The research was conceived as a multiple-case study in which thematic analysis was used as an auxiliary method for analyzing the data obtained via a semi-structured interview. The criterion for the selection of tense situations was the presence of one of the four types of tense relations in the agonistic self: acceptance with critique, productive tension, acute conflict, and permanent conflict. These relations were interpreted as different forms of psychosocial dynamics and ways of resolving psychological tension among participants. Subsequently, we thematically categorized the selected situations. We identified nine themes in relation to which our participants had professional dilemmas. Our findings indicate that the same professional dilemma within a teacher’s self can manifest itself in different kinds of tense relations. This suggests that it is not sufficient to direct research attention towards the content of the narratives about professional dilemmas, but that it is also necessary to explore different mechanisms of psychosocial dynamics through which these tensions develop and get resolved. This perspective on teachers’ professional dilemmas represents a contribution to the creation of new models and the refinement of existing models of teacher professional development.sr
dc.language.isosrsr
dc.language.isoensr
dc.publisherБеоград : Институт за педагошка истраживањаsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200018/RS//sr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200163/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceЗборник Института за педагошка истраживањаsr
dc.subjectпрофесионалне дилеме наставникаsr
dc.subjectпрофесионални идентитет наставникаsr
dc.subjectдијалошки селфsr
dc.subjectМодел агонистичког селфаsr
dc.subjectквалитативна методологијаsr
dc.subjectteachers’ professional dilemmassr
dc.subjectteacher professional identitysr
dc.subjectdialogical selfsr
dc.subjectModel of the Agonistic Selfsr
dc.subjectqualitative methodologysr
dc.title„Борим се са ветрењачама”: Тензије у професионалном идентитету наставника из перспективе модела агонистичког селфаsr
dc.title“I am tilting at windmills”: Tensions in teacher professional identity from the perspective of the model of the agonistic selfsr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dc.citation.epage222
dc.citation.issue2
dc.citation.spage189
dc.citation.volume54
dc.identifier.doidoi.org/10.2298/ZIPI2202189D
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/2803/I_am_tilting_at_windmills_Tensions_in_teacher_professional_identity_from_the_perspective_of_the_model_of_the_agonistic_self_2022.pdf
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу