Izazovi obrazovno-vaspitnog procesa u "novoj normalnosti" - perspektiva nastavnika osnovnih škola
Challenges of the educational process in the "new normal" - the perspective of elementary school teachers
Članak u časopisu (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
In the situation of the pandemic teachers face multiple difficulties in terms of achieving the educational function of the school. In order to understand the challenges faced by primary school teachers when organizing the educational process under changed conditions, a qualitative research was conducted in which 12 representatives of six primary schools from different regions of Serbia were interviewed using the semi-structured interview method. The obtained results point to the initial challenges of teachers in terms of using digital technologies and online tools and ensuring "equal education" for all students, dealing with negative changes in student behaviour patterns, a lack of space for the implementation of the school's preventive role in terms of risky student behaviour, as well as to teachers' needs for technical and professional support in organizing preventive work with students in current conditions. Taking into account all the limitations of the research, it can serve as a ...general indicator of the current needs of teachers for support in pandemic education, but also as a starting point for further research.
У условима пандемије наставници се суочавају са вишеструким тешкоћама на плану остваривања образовно-васпитне функције школе. За потребе сагледавања изазова наставника приликом организовања образовно-васпитног процеса у измењеним условима функционисања, реализовано је квалитативно истраживање у којем је применом методе полуструктурираног интервјуа испитано 12 представника шест основних школа из различитих региона Србије. Добијени резултати указују на почетне изазове наставника у вези са употребом дигиталних технологија и онлајн-алата и обезбеђивање „једнаког образовања” за све ученике, суочавање са негативним променама у обрасцима понашања ученика, недостатак простора за остваривање превентивне улоге школе на плану ризичних понашања ученика, као и на потребе наставника за техничком и стручном подршком у организовању превентивног рада са ученицима у актуелним условима. Уважавајући сва ограничења истраживања, оно може послужити као општи показатељ актуелних потреба наставника за подршком... у пандемијском образовању, али и као полазна основа за даља истраживања.
Ključne reči:
изазови наставника / izazovi nastavnika / пандемијско образовање / pandemijsko obrazovanje / промене у понашању ученика / promene u ponašanju učenika / едукативно-превентивни рад / edukativno-preventivni rad / challenges for teachers / pandemic education / pandemic education / changes in students’ behaviour / educational-preventive workIzvor:
Inovacije u nastavi - časopis za savremenu nastavu, 2022, 35, 4, 1-12Povezane informacije:
- Povezani sadržaj
https://scindeks.ceon.rs/Article.aspx?artid=0352-23342204001S - Povezani sadržaj
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/0352-23342204001S
DOI: 10.5937/inovacije2204001S
ISBN: 0352-2334
ISSN: 0352-2334; 2335-0806 (Online)
[ Google Scholar ]Institucija/grupa
IPITY - JOUR AU - Stojanović, Marija AU - Bukvić-Branković, Lidija AU - Popović-Ćitić, Branislava PY - 2022 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/892 AB - In the situation of the pandemic teachers face multiple difficulties in terms of achieving the educational function of the school. In order to understand the challenges faced by primary school teachers when organizing the educational process under changed conditions, a qualitative research was conducted in which 12 representatives of six primary schools from different regions of Serbia were interviewed using the semi-structured interview method. The obtained results point to the initial challenges of teachers in terms of using digital technologies and online tools and ensuring "equal education" for all students, dealing with negative changes in student behaviour patterns, a lack of space for the implementation of the school's preventive role in terms of risky student behaviour, as well as to teachers' needs for technical and professional support in organizing preventive work with students in current conditions. Taking into account all the limitations of the research, it can serve as a general indicator of the current needs of teachers for support in pandemic education, but also as a starting point for further research. AB - У условима пандемије наставници се суочавају са вишеструким тешкоћама на плану остваривања образовно-васпитне функције школе. За потребе сагледавања изазова наставника приликом организовања образовно-васпитног процеса у измењеним условима функционисања, реализовано је квалитативно истраживање у којем је применом методе полуструктурираног интервјуа испитано 12 представника шест основних школа из различитих региона Србије. Добијени резултати указују на почетне изазове наставника у вези са употребом дигиталних технологија и онлајн-алата и обезбеђивање „једнаког образовања” за све ученике, суочавање са негативним променама у обрасцима понашања ученика, недостатак простора за остваривање превентивне улоге школе на плану ризичних понашања ученика, као и на потребе наставника за техничком и стручном подршком у организовању превентивног рада са ученицима у актуелним условима. Уважавајући сва ограничења истраживања, оно може послужити као општи показатељ актуелних потреба наставника за подршком у пандемијском образовању, али и као полазна основа за даља истраживања. T2 - Inovacije u nastavi - časopis za savremenu nastavu T2 - Inovacije u nastavi - časopis za savremenu nastavu T1 - Izazovi obrazovno-vaspitnog procesa u "novoj normalnosti" - perspektiva nastavnika osnovnih škola T1 - Challenges of the educational process in the "new normal" - the perspective of elementary school teachers T1 - Изазови образовно-васпитног процеса у "новој нормалности" - перспектива наставника основних школа EP - 12 IS - 4 SP - 1 VL - 35 DO - 10.5937/inovacije2204001S ER -
@article{ author = "Stojanović, Marija and Bukvić-Branković, Lidija and Popović-Ćitić, Branislava", year = "2022", abstract = "In the situation of the pandemic teachers face multiple difficulties in terms of achieving the educational function of the school. In order to understand the challenges faced by primary school teachers when organizing the educational process under changed conditions, a qualitative research was conducted in which 12 representatives of six primary schools from different regions of Serbia were interviewed using the semi-structured interview method. The obtained results point to the initial challenges of teachers in terms of using digital technologies and online tools and ensuring "equal education" for all students, dealing with negative changes in student behaviour patterns, a lack of space for the implementation of the school's preventive role in terms of risky student behaviour, as well as to teachers' needs for technical and professional support in organizing preventive work with students in current conditions. Taking into account all the limitations of the research, it can serve as a general indicator of the current needs of teachers for support in pandemic education, but also as a starting point for further research., У условима пандемије наставници се суочавају са вишеструким тешкоћама на плану остваривања образовно-васпитне функције школе. За потребе сагледавања изазова наставника приликом организовања образовно-васпитног процеса у измењеним условима функционисања, реализовано је квалитативно истраживање у којем је применом методе полуструктурираног интервјуа испитано 12 представника шест основних школа из различитих региона Србије. Добијени резултати указују на почетне изазове наставника у вези са употребом дигиталних технологија и онлајн-алата и обезбеђивање „једнаког образовања” за све ученике, суочавање са негативним променама у обрасцима понашања ученика, недостатак простора за остваривање превентивне улоге школе на плану ризичних понашања ученика, као и на потребе наставника за техничком и стручном подршком у организовању превентивног рада са ученицима у актуелним условима. Уважавајући сва ограничења истраживања, оно може послужити као општи показатељ актуелних потреба наставника за подршком у пандемијском образовању, али и као полазна основа за даља истраживања.", journal = "Inovacije u nastavi - časopis za savremenu nastavu, Inovacije u nastavi - časopis za savremenu nastavu", title = "Izazovi obrazovno-vaspitnog procesa u "novoj normalnosti" - perspektiva nastavnika osnovnih škola, Challenges of the educational process in the "new normal" - the perspective of elementary school teachers, Изазови образовно-васпитног процеса у "новој нормалности" - перспектива наставника основних школа", pages = "12-1", number = "4", volume = "35", doi = "10.5937/inovacije2204001S" }
Stojanović, M., Bukvić-Branković, L.,& Popović-Ćitić, B.. (2022). Izazovi obrazovno-vaspitnog procesa u "novoj normalnosti" - perspektiva nastavnika osnovnih škola. in Inovacije u nastavi - časopis za savremenu nastavu, 35(4), 1-12. https://doi.org/10.5937/inovacije2204001S
Stojanović M, Bukvić-Branković L, Popović-Ćitić B. Izazovi obrazovno-vaspitnog procesa u "novoj normalnosti" - perspektiva nastavnika osnovnih škola. in Inovacije u nastavi - časopis za savremenu nastavu. 2022;35(4):1-12. doi:10.5937/inovacije2204001S .
Stojanović, Marija, Bukvić-Branković, Lidija, Popović-Ćitić, Branislava, "Izazovi obrazovno-vaspitnog procesa u "novoj normalnosti" - perspektiva nastavnika osnovnih škola" in Inovacije u nastavi - časopis za savremenu nastavu, 35, no. 4 (2022):1-12, https://doi.org/10.5937/inovacije2204001S . .