Приказ основних података о документу

dc.contributorJerković, Ivan
dc.creatorJošić, Smiljana
dc.date.accessioned2023-01-16T10:07:54Z
dc.date.available2023-01-16T10:07:54Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.isbn978-86-89377-51-4
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/875
dc.description.abstractUsled pandemije bolesti kovid 19 i uvedenog vanrednog stanja, u Republici Srbiji 16. marta započinje realizacija nastave i učenja na daljinu na svim nivoima obrazovanja. U prvom talasu pandemije, u periodu od martа do juna 2020. godine u okviru projekta Učenje na daljinu u vreme kovid 19 krize (Institut za pedagoška istraživanja, Beograd), ispitano je i 768 roditelja učenika osnovnih i srednjih škola (89% majke, 47% visoko obrazovanih roditelja, 90% zaposleni). Cilj istraživanja bio je usmeren na opis roditeljskih iskustava i njihovih doživljaja nastave na daljinu. Roditelji su popunjavali elektronski upitnik koji je sadržao set pitanja zatvorenog i otvorenog tipa. Istraživačka pitanja bila su usmerena na iskustva roditelje pri: a) organizaciji izvođenja učenja na daljinu; b) dinamiku samog procesa učenja; c) odnos roditelja prema učenju i nastavi na daljinu. Rezultati istraživanja ukazuju na to da su roditelji iz ovog uzorka bili veoma angažovani u organizaciji izvođenja nastave na daljinu. Oni su imali ulogu posrednika u komunikaciji između škole i učenika (95%) ali i značajnu ulogu u obezbeđivanju tehničkih uslove za praćenje nastave (90%). Kada se analiziraju odgovori, koji se odnose na opis dinamike i samog procesa učenja, zaključujemo da su roditelji imali monitoring poziciju. Većina roditelja bila je zadužena za uspostavljanje svakodnevne rutine učenja (80%), vodili su računa o satima koje njihova deca provode na nastavi ili radeći domaće zadatke (60%). Roditelji su izveštavali o dinamičnim i raznovrsnim osećanjima sa kojima su se suočavali u tom periodu. Dve trećine roditelja bilo je zabrinuto jer su smatrali da se njihovo dete oseća isrpljeno i umorno zbog ovakog načina organizacije nastave. Pandemija je preklopila, i prostorno i vremenski, dva aspekta života, privatni i poslovni, što je za veliki broj roditelja bio razlog frustracije i osećaja uznemirenosti. Nalazi istraživanja, iako realizovanog na prigodnom uzorku, donose nam važnu sliku porodične dinamike i uloge roditelja u procesu učenja u vanrednim oklonostima kakva je pandemija.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherBeograd : Društvo psihologa Srbijesr
dc.rightsopenAccesssr
dc.sourcePsihologija između profesije i naukesr
dc.subjectnastava i učenje na daljinusr
dc.subjectpandemijasr
dc.subjectkovid 19sr
dc.subjectroditeljisr
dc.titleIskustva roditelja o učenju i nastavi na daljinusr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage23
dc.citation.spage23
dc.citation.volume70
dc.description.otherKnjiga rezimea: 70. kongres psihologa Srbije 25-28. maj 2022., organizator Društvo psihologa Srbijesr
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/2729/Iskustva_roditelja_o_ucenju_i_nastavi_na_daljinu_2022.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_875
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу