dc.contributor | Jerković, Ivan | |
dc.creator | Jošić, Smiljana | |
dc.date.accessioned | 2023-01-16T10:07:54Z | |
dc.date.available | 2023-01-16T10:07:54Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-89377-51-4 | |
dc.identifier.uri | http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/875 | |
dc.description.abstract | Usled pandemije bolesti kovid 19 i uvedenog vanrednog stanja, u Republici Srbiji 16. marta započinje
realizacija nastave i učenja na daljinu na svim nivoima obrazovanja. U prvom talasu pandemije, u periodu od
martа do juna 2020. godine u okviru projekta Učenje na daljinu u vreme kovid 19 krize (Institut za pedagoška
istraživanja, Beograd), ispitano je i 768 roditelja učenika osnovnih i srednjih škola (89% majke, 47% visoko
obrazovanih roditelja, 90% zaposleni). Cilj istraživanja bio je usmeren na opis roditeljskih iskustava i njihovih
doživljaja nastave na daljinu. Roditelji su popunjavali elektronski upitnik koji je sadržao set pitanja zatvorenog
i otvorenog tipa. Istraživačka pitanja bila su usmerena na iskustva roditelje pri: a) organizaciji izvođenja učenja
na daljinu; b) dinamiku samog procesa učenja; c) odnos roditelja prema učenju i nastavi na daljinu. Rezultati
istraživanja ukazuju na to da su roditelji iz ovog uzorka bili veoma angažovani u organizaciji izvođenja nastave
na daljinu. Oni su imali ulogu posrednika u komunikaciji između škole i učenika (95%) ali i značajnu ulogu u
obezbeđivanju tehničkih uslove za praćenje nastave (90%). Kada se analiziraju odgovori, koji se odnose na
opis dinamike i samog procesa učenja, zaključujemo da su roditelji imali monitoring poziciju. Većina roditelja
bila je zadužena za uspostavljanje svakodnevne rutine učenja (80%), vodili su računa o satima koje njihova
deca provode na nastavi ili radeći domaće zadatke (60%). Roditelji su izveštavali o dinamičnim i raznovrsnim
osećanjima sa kojima su se suočavali u tom periodu. Dve trećine roditelja bilo je zabrinuto jer su smatrali da
se njihovo dete oseća isrpljeno i umorno zbog ovakog načina organizacije nastave. Pandemija je preklopila, i
prostorno i vremenski, dva aspekta života, privatni i poslovni, što je za veliki broj roditelja bio razlog frustracije
i osećaja uznemirenosti. Nalazi istraživanja, iako realizovanog na prigodnom uzorku, donose nam važnu sliku
porodične dinamike i uloge roditelja u procesu učenja u vanrednim oklonostima kakva je pandemija. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Beograd : Društvo psihologa Srbije | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.source | Psihologija između profesije i nauke | sr |
dc.subject | nastava i učenje na daljinu | sr |
dc.subject | pandemija | sr |
dc.subject | kovid 19 | sr |
dc.subject | roditelji | sr |
dc.title | Iskustva roditelja o učenju i nastavi na daljinu | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | ARR | sr |
dc.citation.epage | 23 | |
dc.citation.spage | 23 | |
dc.citation.volume | 70 | |
dc.description.other | Knjiga rezimea: 70. kongres psihologa Srbije 25-28. maj 2022., organizator Društvo
psihologa Srbije | sr |
dc.identifier.fulltext | http://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/2729/Iskustva_roditelja_o_ucenju_i_nastavi_na_daljinu_2022.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_875 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |
dc.identifier.cobiss | 72114185 | |