IPIR - Репозиторијум Института за педагошка истраживања
Институт за педагошка истраживања
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед записа 
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Преглед записа
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Преглед записа
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Iskustva roditelja o učenju i nastavi na daljinu

Thumbnail
2022
Iskustva_roditelja_o_ucenju_i_nastavi_na_daljinu_2022.pdf (819.2Kb)
Аутори
Jošić, Smiljana
Остала ауторства
Jerković, Ivan
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документу
Апстракт
Usled pandemije bolesti kovid 19 i uvedenog vanrednog stanja, u Republici Srbiji 16. marta započinje realizacija nastave i učenja na daljinu na svim nivoima obrazovanja. U prvom talasu pandemije, u periodu od martа do juna 2020. godine u okviru projekta Učenje na daljinu u vreme kovid 19 krize (Institut za pedagoška istraživanja, Beograd), ispitano je i 768 roditelja učenika osnovnih i srednjih škola (89% majke, 47% visoko obrazovanih roditelja, 90% zaposleni). Cilj istraživanja bio je usmeren na opis roditeljskih iskustava i njihovih doživljaja nastave na daljinu. Roditelji su popunjavali elektronski upitnik koji je sadržao set pitanja zatvorenog i otvorenog tipa. Istraživačka pitanja bila su usmerena na iskustva roditelje pri: a) organizaciji izvođenja učenja na daljinu; b) dinamiku samog procesa učenja; c) odnos roditelja prema učenju i nastavi na daljinu. Rezultati istraživanja ukazuju na to da su roditelji iz ovog uzorka bili veoma angažovani u organizaciji izvođenja nasta...ve na daljinu. Oni su imali ulogu posrednika u komunikaciji između škole i učenika (95%) ali i značajnu ulogu u obezbeđivanju tehničkih uslove za praćenje nastave (90%). Kada se analiziraju odgovori, koji se odnose na opis dinamike i samog procesa učenja, zaključujemo da su roditelji imali monitoring poziciju. Većina roditelja bila je zadužena za uspostavljanje svakodnevne rutine učenja (80%), vodili su računa o satima koje njihova deca provode na nastavi ili radeći domaće zadatke (60%). Roditelji su izveštavali o dinamičnim i raznovrsnim osećanjima sa kojima su se suočavali u tom periodu. Dve trećine roditelja bilo je zabrinuto jer su smatrali da se njihovo dete oseća isrpljeno i umorno zbog ovakog načina organizacije nastave. Pandemija je preklopila, i prostorno i vremenski, dva aspekta života, privatni i poslovni, što je za veliki broj roditelja bio razlog frustracije i osećaja uznemirenosti. Nalazi istraživanja, iako realizovanog na prigodnom uzorku, donose nam važnu sliku porodične dinamike i uloge roditelja u procesu učenja u vanrednim oklonostima kakva je pandemija.

Кључне речи:
nastava i učenje na daljinu / pandemija / kovid 19 / roditelji
Извор:
Psihologija između profesije i nauke, 2022, 70, 23-23
Издавач:
  • Beograd : Društvo psihologa Srbije
Напомена:
  • Knjiga rezimea: 70. kongres psihologa Srbije 25-28. maj 2022., organizator Društvo psihologa Srbije

Cobiss ID: 72114185

ISBN: 978-86-89377-51-4

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_875
URI
http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/875
Колекције
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
Институција/група
IPI
TY  - CONF
AU  - Jošić, Smiljana
PY  - 2022
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/875
AB  - Usled pandemije bolesti kovid 19 i uvedenog vanrednog stanja, u Republici Srbiji 16. marta započinje
realizacija nastave i učenja na daljinu na svim nivoima obrazovanja. U prvom talasu pandemije, u periodu od
martа do juna 2020. godine u okviru projekta Učenje na daljinu u vreme kovid 19 krize (Institut za pedagoška
istraživanja, Beograd), ispitano je i 768 roditelja učenika osnovnih i srednjih škola (89% majke, 47% visoko
obrazovanih roditelja, 90% zaposleni). Cilj istraživanja bio je usmeren na opis roditeljskih iskustava i njihovih
doživljaja nastave na daljinu. Roditelji su popunjavali elektronski upitnik koji je sadržao set pitanja zatvorenog
i otvorenog tipa. Istraživačka pitanja bila su usmerena na iskustva roditelje pri: a) organizaciji izvođenja učenja
na daljinu; b) dinamiku samog procesa učenja; c) odnos roditelja prema učenju i nastavi na daljinu. Rezultati
istraživanja ukazuju na to da su roditelji iz ovog uzorka bili veoma angažovani u organizaciji izvođenja nastave
na daljinu. Oni su imali ulogu posrednika u komunikaciji između škole i učenika (95%) ali i značajnu ulogu u
obezbeđivanju tehničkih uslove za praćenje nastave (90%). Kada se analiziraju odgovori, koji se odnose na
opis dinamike i samog procesa učenja, zaključujemo da su roditelji imali monitoring poziciju. Većina roditelja
bila je zadužena za uspostavljanje svakodnevne rutine učenja (80%), vodili su računa o satima koje njihova
deca provode na nastavi ili radeći domaće zadatke (60%). Roditelji su izveštavali o dinamičnim i raznovrsnim
osećanjima sa kojima su se suočavali u tom periodu. Dve trećine roditelja bilo je zabrinuto jer su smatrali da
se njihovo dete oseća isrpljeno i umorno zbog ovakog načina organizacije nastave. Pandemija je preklopila, i
prostorno i vremenski, dva aspekta života, privatni i poslovni, što je za veliki broj roditelja bio razlog frustracije
i osećaja uznemirenosti. Nalazi istraživanja, iako realizovanog na prigodnom uzorku, donose nam važnu sliku
porodične dinamike i uloge roditelja u procesu učenja u vanrednim oklonostima kakva je pandemija.
PB  - Beograd : Društvo psihologa Srbije
C3  - Psihologija između profesije i nauke
T1  - Iskustva roditelja o učenju i nastavi na daljinu
EP  - 23
SP  - 23
VL  - 70
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_875
ER  - 
@conference{
author = "Jošić, Smiljana",
year = "2022",
abstract = "Usled pandemije bolesti kovid 19 i uvedenog vanrednog stanja, u Republici Srbiji 16. marta započinje
realizacija nastave i učenja na daljinu na svim nivoima obrazovanja. U prvom talasu pandemije, u periodu od
martа do juna 2020. godine u okviru projekta Učenje na daljinu u vreme kovid 19 krize (Institut za pedagoška
istraživanja, Beograd), ispitano je i 768 roditelja učenika osnovnih i srednjih škola (89% majke, 47% visoko
obrazovanih roditelja, 90% zaposleni). Cilj istraživanja bio je usmeren na opis roditeljskih iskustava i njihovih
doživljaja nastave na daljinu. Roditelji su popunjavali elektronski upitnik koji je sadržao set pitanja zatvorenog
i otvorenog tipa. Istraživačka pitanja bila su usmerena na iskustva roditelje pri: a) organizaciji izvođenja učenja
na daljinu; b) dinamiku samog procesa učenja; c) odnos roditelja prema učenju i nastavi na daljinu. Rezultati
istraživanja ukazuju na to da su roditelji iz ovog uzorka bili veoma angažovani u organizaciji izvođenja nastave
na daljinu. Oni su imali ulogu posrednika u komunikaciji između škole i učenika (95%) ali i značajnu ulogu u
obezbeđivanju tehničkih uslove za praćenje nastave (90%). Kada se analiziraju odgovori, koji se odnose na
opis dinamike i samog procesa učenja, zaključujemo da su roditelji imali monitoring poziciju. Većina roditelja
bila je zadužena za uspostavljanje svakodnevne rutine učenja (80%), vodili su računa o satima koje njihova
deca provode na nastavi ili radeći domaće zadatke (60%). Roditelji su izveštavali o dinamičnim i raznovrsnim
osećanjima sa kojima su se suočavali u tom periodu. Dve trećine roditelja bilo je zabrinuto jer su smatrali da
se njihovo dete oseća isrpljeno i umorno zbog ovakog načina organizacije nastave. Pandemija je preklopila, i
prostorno i vremenski, dva aspekta života, privatni i poslovni, što je za veliki broj roditelja bio razlog frustracije
i osećaja uznemirenosti. Nalazi istraživanja, iako realizovanog na prigodnom uzorku, donose nam važnu sliku
porodične dinamike i uloge roditelja u procesu učenja u vanrednim oklonostima kakva je pandemija.",
publisher = "Beograd : Društvo psihologa Srbije",
journal = "Psihologija između profesije i nauke",
title = "Iskustva roditelja o učenju i nastavi na daljinu",
pages = "23-23",
volume = "70",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_875"
}
Jošić, S.. (2022). Iskustva roditelja o učenju i nastavi na daljinu. in Psihologija između profesije i nauke
Beograd : Društvo psihologa Srbije., 70, 23-23.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_875
Jošić S. Iskustva roditelja o učenju i nastavi na daljinu. in Psihologija između profesije i nauke. 2022;70:23-23.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_875 .
Jošić, Smiljana, "Iskustva roditelja o učenju i nastavi na daljinu" in Psihologija između profesije i nauke, 70 (2022):23-23,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_875 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму IPIR | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB
 

 

Комплетан репозиторијумГрупеАуториНасловиТемеОва институцијаАуториНасловиТеме

Статистика

Преглед статистика

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму IPIR | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB