Preispitivanje odnosa socioemocionalnog učenja i pozitivnog razvoja mladih: sistematski pregled
Članak u časopisu (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Pozitivan razvoj mladih i socioemocionalno učenje izdvajaju se kao najsistematičniji i najobuhvatniji pristupi kojima se postiže maksimalna dobrobit učenika. Cilj rada predstavlja sagledavanje odnosa između socioemocionalnog učenja i pozitivnog razvoja mladih. Na osnovu sistematskog pregleda metaanaliza i sistematskih pregleda intervencija pozitivnog razvoja mladih, data su prikladna teorijska i praktična obrazloženja razmatranih pojmova. Uključeni su naučni rezultati objavljeni u poslednjih pet godina na engleskom jeziku. Pretraživane su baze: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WOS), Education Resources Information Center (ERIC) i Scopus. Rezultati istraživanja ukazuju na to da se među najdelotvornijim programima pozitivnog razvoja nalaze oni inkorporirani u kurikulum, odnosno programi bazirani na socioemocionalnom učenju, sa nastavnicima kao glavnim realizatorima.
Positive youth development and socioemotional learning stand out as the most systematic andcomprehensive approaches to well-being of children and adolescents. The aim of this paper is to considerthe relationship between the socioemotional learning and positive youth development. Basedat the systematization of scientific studies in the form of systematic reviews and meta-analyses onthe positive youth development interventions, theoretical and practical considerations are given. Thescientific results published in the last five years in English are included as well. Online data basessearched include: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WOS), Education Resources InformationCenter (ERIC) and Scopus. The research results show that the most effective positive youth developmentinterventions are incorporated into curriculum, based at socioemotional learning, appliedby the teachers.
Ključne reči:
pozitivan razvoj mladih / socioemocionalno učenje / škole / učenici / positive youth development / socioemotional learning / well-beingIzvor:
Inovacije u nastavi, 2021, 34, 3, 110-123Izdavač:
- Beograd : Učiteljski fakultet
Finansiranje / projekti:
Institucija/grupa
IPITY - JOUR AU - Kovačević-Lepojević, Marina AU - Popović-Ćitić, Branislava AU - Bukvić Branković, Lidija PY - 2021 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/855 AB - Pozitivan razvoj mladih i socioemocionalno učenje izdvajaju se kao najsistematičniji i najobuhvatniji pristupi kojima se postiže maksimalna dobrobit učenika. Cilj rada predstavlja sagledavanje odnosa između socioemocionalnog učenja i pozitivnog razvoja mladih. Na osnovu sistematskog pregleda metaanaliza i sistematskih pregleda intervencija pozitivnog razvoja mladih, data su prikladna teorijska i praktična obrazloženja razmatranih pojmova. Uključeni su naučni rezultati objavljeni u poslednjih pet godina na engleskom jeziku. Pretraživane su baze: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WOS), Education Resources Information Center (ERIC) i Scopus. Rezultati istraživanja ukazuju na to da se među najdelotvornijim programima pozitivnog razvoja nalaze oni inkorporirani u kurikulum, odnosno programi bazirani na socioemocionalnom učenju, sa nastavnicima kao glavnim realizatorima. AB - Positive youth development and socioemotional learning stand out as the most systematic andcomprehensive approaches to well-being of children and adolescents. The aim of this paper is to considerthe relationship between the socioemotional learning and positive youth development. Basedat the systematization of scientific studies in the form of systematic reviews and meta-analyses onthe positive youth development interventions, theoretical and practical considerations are given. Thescientific results published in the last five years in English are included as well. Online data basessearched include: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WOS), Education Resources InformationCenter (ERIC) and Scopus. The research results show that the most effective positive youth developmentinterventions are incorporated into curriculum, based at socioemotional learning, appliedby the teachers. PB - Beograd : Učiteljski fakultet T2 - Inovacije u nastavi T1 - Preispitivanje odnosa socioemocionalnog učenja i pozitivnog razvoja mladih: sistematski pregled EP - 123 IS - 3 SP - 110 VL - 34 DO - 10.5937/inovacije2103110K ER -
@article{ author = "Kovačević-Lepojević, Marina and Popović-Ćitić, Branislava and Bukvić Branković, Lidija", year = "2021", abstract = "Pozitivan razvoj mladih i socioemocionalno učenje izdvajaju se kao najsistematičniji i najobuhvatniji pristupi kojima se postiže maksimalna dobrobit učenika. Cilj rada predstavlja sagledavanje odnosa između socioemocionalnog učenja i pozitivnog razvoja mladih. Na osnovu sistematskog pregleda metaanaliza i sistematskih pregleda intervencija pozitivnog razvoja mladih, data su prikladna teorijska i praktična obrazloženja razmatranih pojmova. Uključeni su naučni rezultati objavljeni u poslednjih pet godina na engleskom jeziku. Pretraživane su baze: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WOS), Education Resources Information Center (ERIC) i Scopus. Rezultati istraživanja ukazuju na to da se među najdelotvornijim programima pozitivnog razvoja nalaze oni inkorporirani u kurikulum, odnosno programi bazirani na socioemocionalnom učenju, sa nastavnicima kao glavnim realizatorima., Positive youth development and socioemotional learning stand out as the most systematic andcomprehensive approaches to well-being of children and adolescents. The aim of this paper is to considerthe relationship between the socioemotional learning and positive youth development. Basedat the systematization of scientific studies in the form of systematic reviews and meta-analyses onthe positive youth development interventions, theoretical and practical considerations are given. Thescientific results published in the last five years in English are included as well. Online data basessearched include: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WOS), Education Resources InformationCenter (ERIC) and Scopus. The research results show that the most effective positive youth developmentinterventions are incorporated into curriculum, based at socioemotional learning, appliedby the teachers.", publisher = "Beograd : Učiteljski fakultet", journal = "Inovacije u nastavi", title = "Preispitivanje odnosa socioemocionalnog učenja i pozitivnog razvoja mladih: sistematski pregled", pages = "123-110", number = "3", volume = "34", doi = "10.5937/inovacije2103110K" }
Kovačević-Lepojević, M., Popović-Ćitić, B.,& Bukvić Branković, L.. (2021). Preispitivanje odnosa socioemocionalnog učenja i pozitivnog razvoja mladih: sistematski pregled. in Inovacije u nastavi Beograd : Učiteljski fakultet., 34(3), 110-123. https://doi.org/10.5937/inovacije2103110K
Kovačević-Lepojević M, Popović-Ćitić B, Bukvić Branković L. Preispitivanje odnosa socioemocionalnog učenja i pozitivnog razvoja mladih: sistematski pregled. in Inovacije u nastavi. 2021;34(3):110-123. doi:10.5937/inovacije2103110K .
Kovačević-Lepojević, Marina, Popović-Ćitić, Branislava, Bukvić Branković, Lidija, "Preispitivanje odnosa socioemocionalnog učenja i pozitivnog razvoja mladih: sistematski pregled" in Inovacije u nastavi, 34, no. 3 (2021):110-123, https://doi.org/10.5937/inovacije2103110K . .