Mодел искуственог учења у инклузивном образовању
A model of experiental learning in inclusive education
Аутори
Стоканић, ДраганаЛалић Вучетић, Наташа
Остала ауторства
Гутвајн, НиколетаСтанчић, Милан
Станишић, Јелена
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Схватање инклузије као концепта који је усмерен на подстицање једнаких
шанси за сву децу подразумева преиспитивање начина учења детета у
циљу остваривања максимума компетенција сваког детета. Различити
приступи настави инклузивног образовања захтевају уважавање
различитих стилова учења који одређују процес учења и конструкције
знања. Због тога се захтева флекисибилан и индивидуализован метод рада наставника који је усмерен на потребе и интересовања ученика.
Наставник треба да уважава различите способности деце и преференције
које деца у инклузивном образовању испољавају у настави, како деце која имају различите врсте тешкоћа у учењу, тако и деце са високим
спосбностима у одређеним областима. Циљ овог прегледног рада јесте да се укаже на модел учења заснованог на искуству као на могућу
алтернативу постојећој образованој и педагошкој пракси у оквиру
инклузивног образовања. У раду ће се анализирати предности и недостаци модела учења заснованог на искуству који је могуће применит...и у припремању и организовању активности учења у школама. Учење
засновано на искуству је холистички приступ који позитивно утиче на
емоционални, интелетуални и бихејвиорални развој. Инсистира се на
већој партиципативности ученика и развоју комукацијских и социјалних
вештина тако што су ученици ангажовани у активностима у којима је
нагласак стављен на практични рад у учионици и ван ње. Подстичу се
разговори и дискусије у којима се преиспитује претходно знање и
исксутво, што има позитиван ефекат на мотивацију ученика. У завршном
делу рада биће истакнуте дилеме и евентуални проблеми у организацији и реализацији овог метода с обзиром на разноврсност активности, контекста и стилова учења.
The perception of inclusion as a concept which is directed towards the
promotion of equal opportunities for all children includes the reconsideration of
the way children learn in the aim of realizing the maximum competences of
each child. Different approaches to teaching in inclusive education demand
consideration of different styles of learning which determine the learning
process and construction of knowledge. Consequently, a flexible and
individualised method of work is required from teachers, one which is directed
towards pupils’ needs and interests. Teachers should respect the different
abilities of children and the preferences which children in inclusive education
express during their schooling, both for those with different kinds of learning
difficulties and those with high abilities in certain fields. The goal of this paper
is to point out a experienced-based learning as an alternative approach to the
existing educational and pedagogical practice within the framewor...k of our
inclusive education. The work analyses the advantages and disadvantages of the learning model based on experience which is possible to implement in the
preparation and organisation of learning activities in schools. Experiencedbased learning is a holistic approach which1 has a positive influence on emotional, intellectual and behavioural development. It insists on the greater participation of pupils and the development of communication and social skills so that pupils are engaged in activities in which the emphasis is placed on practical work both in and outside the classroom. The accent is on talks and discussions where previous knowledge and experience is reconsidered, which has a positive impact on pupils’ motivation. The final part of the work highlights the dilemmas and eventual problems in the organisation and realisation of this method considering the diversity of activities, content and styles of learning.
Кључне речи:
инклузивна пракса / искуствено учење / стилови учење / ученик / наставник / inclusive practice / experiential learning / learning styles / pupil / teacher / inkluzivna praksa / iskustveno učenje / stilovi učenja / učenik / nastavnikИзвор:
Изазови унапређивања политике и праксе инклузивног образовања, 2015, 6, 54-130Издавач:
- Београд : Институт за педагошка истраживања
- Сремска Митровица : Висока школа струковних студија за васпитаче и пословне информатичаре – Сирмијум
Финансирање / пројекти:
- Унапређивање квалитета и доступности образовања у процесима модернизације Србије (RS-MESTD-Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)-47008)
- Од подстицања иницијативе, сарадње и стваралаштва у образовању до нових улога и идентитета у друштву (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179034)
Напомена:
- Изазови унапређивања политике и праксе инклузивног образовања : зборник резимеа - VI Међународна научна конференција "Инклузија у предшколској установи и основној школи", 12. јун 2015
Институција/група
IPITY - CONF AU - Стоканић, Драгана AU - Лалић Вучетић, Наташа PY - 2015 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/851 AB - Схватање инклузије као концепта који је усмерен на подстицање једнаких шанси за сву децу подразумева преиспитивање начина учења детета у циљу остваривања максимума компетенција сваког детета. Различити приступи настави инклузивног образовања захтевају уважавање различитих стилова учења који одређују процес учења и конструкције знања. Због тога се захтева флекисибилан и индивидуализован метод рада наставника који је усмерен на потребе и интересовања ученика. Наставник треба да уважава различите способности деце и преференције које деца у инклузивном образовању испољавају у настави, како деце која имају различите врсте тешкоћа у учењу, тако и деце са високим спосбностима у одређеним областима. Циљ овог прегледног рада јесте да се укаже на модел учења заснованог на искуству као на могућу алтернативу постојећој образованој и педагошкој пракси у оквиру инклузивног образовања. У раду ће се анализирати предности и недостаци модела учења заснованог на искуству који је могуће применити у припремању и организовању активности учења у школама. Учење засновано на искуству је холистички приступ који позитивно утиче на емоционални, интелетуални и бихејвиорални развој. Инсистира се на већој партиципативности ученика и развоју комукацијских и социјалних вештина тако што су ученици ангажовани у активностима у којима је нагласак стављен на практични рад у учионици и ван ње. Подстичу се разговори и дискусије у којима се преиспитује претходно знање и исксутво, што има позитиван ефекат на мотивацију ученика. У завршном делу рада биће истакнуте дилеме и евентуални проблеми у организацији и реализацији овог метода с обзиром на разноврсност активности, контекста и стилова учења. AB - The perception of inclusion as a concept which is directed towards the promotion of equal opportunities for all children includes the reconsideration of the way children learn in the aim of realizing the maximum competences of each child. Different approaches to teaching in inclusive education demand consideration of different styles of learning which determine the learning process and construction of knowledge. Consequently, a flexible and individualised method of work is required from teachers, one which is directed towards pupils’ needs and interests. Teachers should respect the different abilities of children and the preferences which children in inclusive education express during their schooling, both for those with different kinds of learning difficulties and those with high abilities in certain fields. The goal of this paper is to point out a experienced-based learning as an alternative approach to the existing educational and pedagogical practice within the framework of our inclusive education. The work analyses the advantages and disadvantages of the learning model based on experience which is possible to implement in the preparation and organisation of learning activities in schools. Experiencedbased learning is a holistic approach which1 has a positive influence on emotional, intellectual and behavioural development. It insists on the greater participation of pupils and the development of communication and social skills so that pupils are engaged in activities in which the emphasis is placed on practical work both in and outside the classroom. The accent is on talks and discussions where previous knowledge and experience is reconsidered, which has a positive impact on pupils’ motivation. The final part of the work highlights the dilemmas and eventual problems in the organisation and realisation of this method considering the diversity of activities, content and styles of learning. PB - Београд : Институт за педагошка истраживања PB - Сремска Митровица : Висока школа струковних студија за васпитаче и пословне информатичаре – Сирмијум C3 - Изазови унапређивања политике и праксе инклузивног образовања T1 - Mодел искуственог учења у инклузивном образовању T1 - A model of experiental learning in inclusive education T1 - Model iskustvenog učenja u inkluzivnom obrazovanju EP - 130 SP - 54 VL - 6 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_851 ER -
@conference{ author = "Стоканић, Драгана and Лалић Вучетић, Наташа", year = "2015", abstract = "Схватање инклузије као концепта који је усмерен на подстицање једнаких шанси за сву децу подразумева преиспитивање начина учења детета у циљу остваривања максимума компетенција сваког детета. Различити приступи настави инклузивног образовања захтевају уважавање различитих стилова учења који одређују процес учења и конструкције знања. Због тога се захтева флекисибилан и индивидуализован метод рада наставника који је усмерен на потребе и интересовања ученика. Наставник треба да уважава различите способности деце и преференције које деца у инклузивном образовању испољавају у настави, како деце која имају различите врсте тешкоћа у учењу, тако и деце са високим спосбностима у одређеним областима. Циљ овог прегледног рада јесте да се укаже на модел учења заснованог на искуству као на могућу алтернативу постојећој образованој и педагошкој пракси у оквиру инклузивног образовања. У раду ће се анализирати предности и недостаци модела учења заснованог на искуству који је могуће применити у припремању и организовању активности учења у школама. Учење засновано на искуству је холистички приступ који позитивно утиче на емоционални, интелетуални и бихејвиорални развој. Инсистира се на већој партиципативности ученика и развоју комукацијских и социјалних вештина тако што су ученици ангажовани у активностима у којима је нагласак стављен на практични рад у учионици и ван ње. Подстичу се разговори и дискусије у којима се преиспитује претходно знање и исксутво, што има позитиван ефекат на мотивацију ученика. У завршном делу рада биће истакнуте дилеме и евентуални проблеми у организацији и реализацији овог метода с обзиром на разноврсност активности, контекста и стилова учења., The perception of inclusion as a concept which is directed towards the promotion of equal opportunities for all children includes the reconsideration of the way children learn in the aim of realizing the maximum competences of each child. Different approaches to teaching in inclusive education demand consideration of different styles of learning which determine the learning process and construction of knowledge. Consequently, a flexible and individualised method of work is required from teachers, one which is directed towards pupils’ needs and interests. Teachers should respect the different abilities of children and the preferences which children in inclusive education express during their schooling, both for those with different kinds of learning difficulties and those with high abilities in certain fields. The goal of this paper is to point out a experienced-based learning as an alternative approach to the existing educational and pedagogical practice within the framework of our inclusive education. The work analyses the advantages and disadvantages of the learning model based on experience which is possible to implement in the preparation and organisation of learning activities in schools. Experiencedbased learning is a holistic approach which1 has a positive influence on emotional, intellectual and behavioural development. It insists on the greater participation of pupils and the development of communication and social skills so that pupils are engaged in activities in which the emphasis is placed on practical work both in and outside the classroom. The accent is on talks and discussions where previous knowledge and experience is reconsidered, which has a positive impact on pupils’ motivation. The final part of the work highlights the dilemmas and eventual problems in the organisation and realisation of this method considering the diversity of activities, content and styles of learning.", publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања, Сремска Митровица : Висока школа струковних студија за васпитаче и пословне информатичаре – Сирмијум", journal = "Изазови унапређивања политике и праксе инклузивног образовања", title = "Mодел искуственог учења у инклузивном образовању, A model of experiental learning in inclusive education, Model iskustvenog učenja u inkluzivnom obrazovanju", pages = "130-54", volume = "6", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_851" }
Стоканић, Д.,& Лалић Вучетић, Н.. (2015). Mодел искуственог учења у инклузивном образовању. in Изазови унапређивања политике и праксе инклузивног образовања Београд : Институт за педагошка истраживања., 6, 54-130. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_851
Стоканић Д, Лалић Вучетић Н. Mодел искуственог учења у инклузивном образовању. in Изазови унапређивања политике и праксе инклузивног образовања. 2015;6:54-130. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_851 .
Стоканић, Драгана, Лалић Вучетић, Наташа, "Mодел искуственог учења у инклузивном образовању" in Изазови унапређивања политике и праксе инклузивног образовања, 6 (2015):54-130, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_851 .