Show simple item record

Преглед школских програма усмерених на екстернализоване проблеме у понашању ученика

dc.contributorĐukić, Suzana
dc.creatorKovačević Lepojević, Marina
dc.creatorMerdović, Boro
dc.creatorŽivaljević, Dragan
dc.date.accessioned2022-10-28T11:22:18Z
dc.date.available2022-10-28T11:22:18Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn0353-7919
dc.identifier.issn1820-7804 (Online)
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/846
dc.description.abstractSchool-based programs focused on externalizing problems in students are recognized as an important part of school life and work. The aim of this paper is the systematization of scientific studies in the form of systematic presentations and meta-analysis of school programs, in which externalizing problems in students is among the criteria for assessing the effectiveness of the program. Scientific results published in English in the last seven years are included in the systematization. Bases searched during research are: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WOS), Education Resources Information Center (ERIC) and Scopus. The results of the research indicate that the most successful school-based interventions resulting in the prevention and reduction of externalizing problems are based on socio-emotional learning, that they are mostly implemented by teachers, that they are incorporated into the curriculum, and that their success depends on the quality of implementation.sr
dc.description.abstractШколски програми којима се унапређује социемоционални статус ученика препознају се као важан део школског живота и рада. Циљ рада представља систематизација научних студија у форми систематских приказа и метаанализа школских програма, где се међу критеријумима за процену ефективности програма налазе екстернализовани проблеми у понашању ученика. Укључени су научни резултати објављени у последњих седам година на енглеском језику. Претраживане су базе: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WОS), Education Resources Information Center (ERIC) и Scopus. Резултати истраживања указују на то да су најуспешнији школски програми са исходом превенције и редукције екстернализованих проблема засноване на социоемоционалном учењу, да их најчешће спроводе наставници, да су инкорпориране у наставни план и програм, као и да њихова успешност пре свега зависи од квалитета примене.sr
dc.language.isoensr
dc.publisherSerbia : University of Nišsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceTemesr
dc.subjectexternalizing problemssr
dc.subjectschool-based interventionssr
dc.subjectsystematic reviewsr
dc.subjectsocio-emotional learningsr
dc.subjectpreventionsr
dc.subjectекстернализовани проблеми у понашању ученикаsr
dc.subjectшколски превентивни програмиsr
dc.subjectсоциоемоционално учењеsr
dc.subjectпревенцијаsr
dc.titleThe systematic review of school-based programs focused on externalising problems in studentssr
dc.titleПреглед школских програма усмерених на екстернализоване проблеме у понашању ученикаsr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dc.citation.epage375
dc.citation.issue2
dc.citation.rankM23
dc.citation.spage361
dc.citation.volume46
dc.identifier.doi10.22190/TEME210329023K
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/2609/The_systematic_review_of_school_based_programs_focused_on_externalising_problems_in_students_2022.pdf
dc.type.versionpublishedVersionsr


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record