IPIR - Repository of the Institute for Educational Research
Institute for Educational Research
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • View Item
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The systematic review of school-based programs focused on externalising problems in students

Преглед школских програма усмерених на екстернализоване проблеме у понашању ученика

Thumbnail
2022
The_systematic_review_of_school_based_programs_focused_on_externalising_problems_in_students_2022.pdf (477.6Kb)
Authors
Kovačević Lepojević, Marina
Merdović, Boro
Živaljević, Dragan
Contributors
Đukić, Suzana
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
School-based programs focused on externalizing problems in students are recognized as an important part of school life and work. The aim of this paper is the systematization of scientific studies in the form of systematic presentations and meta-analysis of school programs, in which externalizing problems in students is among the criteria for assessing the effectiveness of the program. Scientific results published in English in the last seven years are included in the systematization. Bases searched during research are: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WOS), Education Resources Information Center (ERIC) and Scopus. The results of the research indicate that the most successful school-based interventions resulting in the prevention and reduction of externalizing problems are based on socio-emotional learning, that they are mostly implemented by teachers, that they are incorporated into the curriculum, and that their success depends on the quality of implementation.
Школски програми којима се унапређује социемоционални статус ученика препознају се као важан део школског живота и рада. Циљ рада представља систематизација научних студија у форми систематских приказа и метаанализа школских програма, где се међу критеријумима за процену ефективности програма налазе екстернализовани проблеми у понашању ученика. Укључени су научни резултати објављени у последњих седам година на енглеском језику. Претраживане су базе: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WОS), Education Resources Information Center (ERIC) и Scopus. Резултати истраживања указују на то да су најуспешнији школски програми са исходом превенције и редукције екстернализованих проблема засноване на социоемоционалном учењу, да их најчешће спроводе наставници, да су инкорпориране у наставни план и програм, као и да њихова успешност пре свега зависи од квалитета примене.
Keywords:
externalizing problems / school-based interventions / systematic review / socio-emotional learning / prevention / екстернализовани проблеми у понашању ученика / школски превентивни програми / социоемоционално учење / превенција
Source:
Teme, 2022, 46, 2, 361-375
Publisher:
  • Serbia : University of Niš

DOI: 10.22190/TEME210329023K

ISSN: 0353-7919; 1820-7804 (Online)

[ Google Scholar ]
URI
http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/846
Collections
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
Institution/Community
IPI
TY  - JOUR
AU  - Kovačević Lepojević, Marina
AU  - Merdović, Boro
AU  - Živaljević, Dragan
PY  - 2022
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/846
AB  - School-based programs focused on externalizing problems in students are recognized as an important part of school life and work. The aim of this paper is the systematization of scientific studies in the form of systematic presentations and meta-analysis of school programs, in which externalizing problems in students is among the criteria for assessing the effectiveness of the program. Scientific results published in English in the last seven years are included in the systematization. Bases searched during research are: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WOS), Education Resources Information Center (ERIC) and Scopus. The results of the research indicate that the most successful school-based interventions resulting in the prevention and reduction of externalizing problems are based on socio-emotional learning, that they are mostly implemented by teachers, that they are incorporated into the curriculum, and that their success depends on the quality of implementation.
AB  - Школски програми којима се унапређује социемоционални статус ученика препознају се као важан део школског живота и рада. Циљ рада представља систематизација научних студија у форми систематских приказа и метаанализа школских програма, где се међу критеријумима за процену ефективности програма налазе екстернализовани проблеми у понашању ученика. Укључени су научни резултати објављени у последњих седам година на енглеском језику. Претраживане су базе: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WОS), Education Resources Information Center (ERIC) и Scopus. Резултати истраживања указују на то да су најуспешнији школски програми са исходом превенције и редукције екстернализованих проблема засноване на социоемоционалном учењу, да их најчешће спроводе наставници, да су инкорпориране у наставни план и програм, као и да њихова успешност пре свега зависи од квалитета примене.
PB  - Serbia : University of Niš
T2  - Teme
T1  - The systematic review of school-based programs focused on externalising problems in students
T1  - Преглед школских програма усмерених на екстернализоване проблеме у понашању ученика
EP  - 375
IS  - 2
SP  - 361
VL  - 46
DO  - 10.22190/TEME210329023K
ER  - 
@article{
author = "Kovačević Lepojević, Marina and Merdović, Boro and Živaljević, Dragan",
year = "2022",
abstract = "School-based programs focused on externalizing problems in students are recognized as an important part of school life and work. The aim of this paper is the systematization of scientific studies in the form of systematic presentations and meta-analysis of school programs, in which externalizing problems in students is among the criteria for assessing the effectiveness of the program. Scientific results published in English in the last seven years are included in the systematization. Bases searched during research are: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WOS), Education Resources Information Center (ERIC) and Scopus. The results of the research indicate that the most successful school-based interventions resulting in the prevention and reduction of externalizing problems are based on socio-emotional learning, that they are mostly implemented by teachers, that they are incorporated into the curriculum, and that their success depends on the quality of implementation., Школски програми којима се унапређује социемоционални статус ученика препознају се као важан део школског живота и рада. Циљ рада представља систематизација научних студија у форми систематских приказа и метаанализа школских програма, где се међу критеријумима за процену ефективности програма налазе екстернализовани проблеми у понашању ученика. Укључени су научни резултати објављени у последњих седам година на енглеском језику. Претраживане су базе: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WОS), Education Resources Information Center (ERIC) и Scopus. Резултати истраживања указују на то да су најуспешнији школски програми са исходом превенције и редукције екстернализованих проблема засноване на социоемоционалном учењу, да их најчешће спроводе наставници, да су инкорпориране у наставни план и програм, као и да њихова успешност пре свега зависи од квалитета примене.",
publisher = "Serbia : University of Niš",
journal = "Teme",
title = "The systematic review of school-based programs focused on externalising problems in students, Преглед школских програма усмерених на екстернализоване проблеме у понашању ученика",
pages = "375-361",
number = "2",
volume = "46",
doi = "10.22190/TEME210329023K"
}
Kovačević Lepojević, M., Merdović, B.,& Živaljević, D.. (2022). The systematic review of school-based programs focused on externalising problems in students. in Teme
Serbia : University of Niš., 46(2), 361-375.
https://doi.org/10.22190/TEME210329023K
Kovačević Lepojević M, Merdović B, Živaljević D. The systematic review of school-based programs focused on externalising problems in students. in Teme. 2022;46(2):361-375.
doi:10.22190/TEME210329023K .
Kovačević Lepojević, Marina, Merdović, Boro, Živaljević, Dragan, "The systematic review of school-based programs focused on externalising problems in students" in Teme, 46, no. 2 (2022):361-375,
https://doi.org/10.22190/TEME210329023K . .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB