Приказ основних података о документу

dc.contributorJerković, Ivan
dc.creatorStojanović, Marija
dc.creatorPopović-Ćitić, Branislava
dc.creatorKovačević-Lepojević, Marina
dc.creatorBukvić Branković, Lidija
dc.date.accessioned2022-10-25T11:17:54Z
dc.date.available2022-10-25T11:17:54Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.isbn978-86-89377-51-4
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/844
dc.description.abstractPrema aktuelnim saznanjima, nastava u osnovnim školama u našoj zemlji je od početka pandemije pretežno realizovana kroz kombinovani model nastave, koji je podrazumevao organizovanje nastave neposredno u školi i putem nastave na daljinu. U ovakvim uslovima organizacije obrazovnovaspitnog rada, učenici su značajan deo nastavnog gradiva usvajali u kućnim uslovima uz neminovnu uključenost donekle nespremnih roditelja. Usled toga, pitanje koje je posebno dobilo na značaju tiče se saradnje nastavnika i roditelja na planu olakšavanja učenicima da u kućnom okruženju ostvare predviđene ishode učenja. Kako bi se sagledalo u kojoj meri su nastavnici osnovnih škola tokom kombinovanog modela nastave sarađivali sa roditeljima zarad pospešivanja procesa učenja učenika u kućnim uslovima, sprovedeno je istraživanje na uzorku od 479 predmetnih nastavnika (19% muškog pola) iz različitih gradova širom Srbije, prosečne starosti od 43.77 godina sa prosečnim radnim stažom u obrazovanju od 15.69 godina, koji su nastavu tokom školske 2020/21. godine realizovali po kombinovanom modelu. U cilju dobijanja odgovora na postavljeno istraživačko pitanje, primenjena je podskala Učenje kod kuće (α = .84), koja je deo Upitnika za nastavnike o uključenosti roditelja (Teacher Survey on Parental Involvement; α = .95), baziranog na modelu Epstajnove o šest dimenzija saradnje sa roditeljima (roditeljstvo, komunikacija, volontiranje, učenje kod kuće, donošenje odluka, saradnja sa zajednicom). Rezultati ukazuju da su nastavnici u umereno visokoj meri sarađivali sa roditeljima radi olakšavanja učenicima proces učenja kod kuće (M = 3.76, SD = .76), bez evidentiranih značajnih starosnih razlika (r = 0.08, p = .08). Detaljnije, oko 86% nastavnika izjavljuje da su podsticali roditelje da svakodnevno proveravaju domaće zadatke svoje dece, informisali ih o veštinama koje su potrebne za svaki predmet, davali im ideje kako da najbolje pomognu svojoj deci u izradi domaćih zadataka, unapređivanju veština za različite predmete i pripremi za ocenjivanje. Skoro svi ispitani nastavnici (94.2%) ističu da su ukazivali roditeljima na dopunske aktivnosti koje podržavaju učenje u učionici. Na temelju prikazanih rezultata može se zaključiti da značajan procenat nastavnika izveštava o zadovoljavajućem nivou saradnje sa roditeljima na planu olakšavanja procesa učenja učenika kod kuće. Ipak, uključivanje roditeljske perspektive po ovom pitanju pružilo bi kompletnu sliku, te je to ujedno i preporuka za buduća istraživanja.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherBeograd : Društvo psihologa Srbijesr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200018/RS//
dc.rightsopenAccesssr
dc.sourcePsihologija između profesije i naukesr
dc.subjectučenje kod kućesr
dc.subjectkombinovani model nastavesr
dc.subjectnastavnici osnovnih školasr
dc.subjectsaradnja sa roditeljimasr
dc.titleSaradnja nastavnika sa roditeljima učenika osnovnih škola na planu pospešivanja učenja kod kuće tokom kombinovanog modela nastavesr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage58
dc.citation.spage57
dc.description.otherKnjiga rezimea : 70. kongres psihologa Srbije 25-28. maj 2022.sr
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/2587/Saradnja_nastavnika_sa_roditeljima_ucenika_osnovnih_skola_na_planu_pospesivanja_ucenja_kod_kuce_tokom_kombinovanog_modela_nastave_2022.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4753
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу