Приказ основних података о документу

dc.contributorJerković, Ivan
dc.creatorKovačević-Lepojević, Marina
dc.creatorStojanović, Marija
dc.creatorPopović-Ćitić, Branislava
dc.creatorBukvić Branković, Lidija
dc.creatorMijatović, Luka
dc.date.accessioned2022-10-25T11:17:40Z
dc.date.available2022-10-25T11:17:40Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.isbn978-86-89377-51-4
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/843
dc.description.abstractIstraživači učestalo potvrđuju povezanost socioemocionalnih kompetencija i emocionalne angažovanosti učenika sa pozitivnim razvojnim ishodima i boljim postignućem. Ređe se postavlja pitanje jesu li socioemocionalno kompetentniji učenici i srećniji, kao i koja je uloga emocionalne angažovanosti s tim u vezi. Cilj ovog rada predstavlja sagledavanje povezanosti socioemocionalnih veština i emocionalne angažovanosti učenika beogradskih srednjih škola sa zadovoljstvom životom. Ukupno 860 učenika (40.4% učenika muškog pola) popunilo je: 1) Skalu socioemocionalnih veština učenika (Delaware School Climate Survey – Student SEL Skills Scale) kojom se procenjuju odgovornost, socijalna svesnost, samoregulacija i veštine uspostavljanja i održavanja odnosa sa drugima; 2) Skalu emocionalne angažovanosti učenika (Delaware School Climate Survey – Student Emotional Engagement Scale) koja daje opštu meru emocionalne angažovanosti; i 3) Kratku višedimenzionalnu skalu zadovoljstva životom (Brief Multidimensional Students’ Life Scale). Rezultati istraživanja ukazuju na to da socioemocionalne kompetencije i emocionalna angažovanost kao set prediktorskih varijabli objašnjavaju oko 38% varijanse zadovoljstva životom kod učenika (R = .61, R2 = .38, F (6649.19) = 62.12, p < .001), pri čemu se kao značajni pojedinačni prediktori izdvajaju veštine uspostavljanja i održavanja odnosa (β = .30; p < .001) i socijalna svesnost (β = -.14; p < .001). Dodatno, utvrđeno je da emocionalna angažovanost predstavlja značajan medijator u objašnjenju povezanosti većine ispitivanih socioemocionalnih veština učenika (veštine uspostavljanja i održavanja odnosa (z = 6.733, p < .001); socijalne svesnosti (z = 5.640, p < .001) i samoregulacije (z = 4.629, p < .001) sa zadovoljstvom životom. Rezultati ukazuju na važnost stimulisanja emocionalne angažovanosti učenika u školama, kako bi se stekli uslovi za ostvarivanje ličnih potencijala i dobrobiti učenika.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherBeograd : Društvo psihologa Srbijesr
dc.rightsopenAccesssr
dc.sourcePsihologija između profesije i naukesr
dc.subjectsocioemocionalne veštinesr
dc.subjectemocionalna angažovanostsr
dc.subjectzadovoljstvo životomsr
dc.subjectsrednjoškolcisr
dc.titleSocioemocionalne kompetencije, emocionalna angažovanost i zadovoljstvo životom kod beogradskih srednjoškolacasr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage61
dc.citation.spage60
dc.description.otherKnjiga rezimea : 70. kongres psihologa Srbije 25-28. maj 2022.sr
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/2585/Socioemocionalne_kompetencije_emocionalna_angazovanost_i_zadovoljstvo_zivotom_kod_beogradskih_srednjoskolaca_2022.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4752
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу