Prikaz osnovnih podataka o dokumentu

Nastavnička percepcija saradnje sa roditeljima za vreme pandemije

dc.creatorКовачевић Лепојевић, Марина
dc.creatorСтојановић, Марија
dc.creatorПоповић-Ћитић, Бранислава
dc.creatorБуквић Бранковић, Лидија
dc.creatorПараушић, Ана
dc.date.accessioned2022-10-25T11:09:14Z
dc.date.available2022-10-25T11:09:14Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/838
dc.description.abstractСарадња са родитељима представља значајан аспект наставничке професије. Са променом модалитета рада школа услед пандемије, родитељи постају важни партнери у реализацији образовноваспитних циљева. Циљ рада представља сагледавање кључних аспеката сарадње наставник-родитељ у контексту пандемијског образовања. Онлајн упитник је попунило 817 наставника (84.8% женског пола) из различитих градова у Србији, старости од 23 до 64 године, где су једну трећину чинили наставници разредне наставе. Пошло се од модела Епстaјнове (J.L. Epstein) о 6 кључних димензија сарадње са родитељима: родитељство, комуникација, волонтирање, учење, доношење одлука, сарадња са заједницом. Наставници истичу да су у односу на остале димензије најзадовољни комуникацијом коју са родитељима остварују. Две трећине наставника пријављује да је ангажовано око помоћи родитељима како да подрже децу у учењу. Око трећине пријављује подстицање волонтерског ангажовања родитеља као помоћ у учењу, минимално и бивших ученика. Наставници разредне наставе у односу на предметне наставнике учесталије стимулишу родитеље на сарадњу. Трећина наставника ипак сматра да су се односи са родитељима током пандемије погоршали. Дате су препоруке за веће уважавање партнерства са породицом и заједницом и значајнију улогу припрема за сарадњу у склопу образовања и професионалног оспособљавања наставника.sr
dc.description.abstractCooperation with parents is an important aspect of the teaching profession. Within teaching modalitiy changes due to the pandemic, parents become important partners in the realization of educational goals. The aim of this paper is to consider the key aspects of parental involvement in the context of pandemic education. Data was collected by online questionnaire at the sample of 817 teachers (84.3% female) from elementary schools in Serbia, age from 23 to 64, one third is consisted of class teachers. Based on Epstein's Framework of Six Dimensions of Parental Involvement: parenting, communication, volunteering, learning at home, decision making, and collaborating with the community, were assessed. In relation to other dimensions, teachers are most satisfied with the communication they have with parents. Two thirds of teachers report that they are engaged in helping parents how to support their children in learning. About a third report encouraging the voluntary involvement of parents as learning volunteers, rarely for former students and their parents. As it was expected class teachers more often stimulate parents for cooperation comparing to subject teachers. One third of teachers, however, believe that relations with parents made worse during the pandemic. Recommendations for establishing greather partnership between school, family and community, and preparing teachers through preservice and inservice education are given.sr
dc.language.isosrsr
dc.language.isoensr
dc.publisherБеоград : Учитељски факултетsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.sourceНови хоризонти васпитања и образовањаsr
dc.subjectсарадња са родитељимаsr
dc.subjectосновно образовањеsr
dc.subjectпандемијаsr
dc.subjectнаставнициsr
dc.subjectСрбијаsr
dc.subjectcooperation with parentssr
dc.subjectprimary schoolsr
dc.subjectpandemicsr
dc.subjectteacherssr
dc.subjectSerbiasr
dc.titleНаставничка перцепција сарадње са родитељима за време пандемијеsr
dc.titleNastavnička percepcija saradnje sa roditeljima za vreme pandemijesr
dc.titleCooperation with parents during pandemic: teachers’ perceptionsr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage128
dc.citation.spage126
dc.description.otherКњига резимеа : Међународни научни скуп Нови хоризонти васпитања и образовања; Универзитет у Београду, Учитељски факултет 28.5.2022.sr
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/2577/Cooperation_with_parents_during_pandemic_teachers_percep_2022.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_838
dc.type.versionpublishedVersionsr


Dokumenti

Thumbnail

Ovaj dokument se pojavljuje u sledećim kolekcijama

Prikaz osnovnih podataka o dokumentu