IPIR - Repository of the Institute for Educational Research
Institute for Educational Research
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • View Item
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Наставничка перцепција сарадње са родитељима за време пандемије

Nastavnička percepcija saradnje sa roditeljima za vreme pandemije

Thumbnail
2022
Cooperation_with_parents_during_pandemic_teachers_percep_2022.pdf (369.5Kb)
Authors
Ковачевић Лепојевић, Марина
Стојановић, Марија
Поповић-Ћитић, Бранислава
Буквић Бранковић, Лидија
Параушић, Ана
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Сарадња са родитељима представља значајан аспект наставничке професије. Са променом модалитета рада школа услед пандемије, родитељи постају важни партнери у реализацији образовноваспитних циљева. Циљ рада представља сагледавање кључних аспеката сарадње наставник-родитељ у контексту пандемијског образовања. Онлајн упитник је попунило 817 наставника (84.8% женског пола) из различитих градова у Србији, старости од 23 до 64 године, где су једну трећину чинили наставници разредне наставе. Пошло се од модела Епстaјнове (J.L. Epstein) о 6 кључних димензија сарадње са родитељима: родитељство, комуникација, волонтирање, учење, доношење одлука, сарадња са заједницом. Наставници истичу да су у односу на остале димензије најзадовољни комуникацијом коју са родитељима остварују. Две трећине наставника пријављује да је ангажовано око помоћи родитељима како да подрже децу у учењу. Око трећине пријављује подстицање волонтерског ангажовања родитеља као помоћ у учењу, минимално и бивших уче...ника. Наставници разредне наставе у односу на предметне наставнике учесталије стимулишу родитеље на сарадњу. Трећина наставника ипак сматра да су се односи са родитељима током пандемије погоршали. Дате су препоруке за веће уважавање партнерства са породицом и заједницом и значајнију улогу припрема за сарадњу у склопу образовања и професионалног оспособљавања наставника.

Cooperation with parents is an important aspect of the teaching profession. Within teaching modalitiy changes due to the pandemic, parents become important partners in the realization of educational goals. The aim of this paper is to consider the key aspects of parental involvement in the context of pandemic education. Data was collected by online questionnaire at the sample of 817 teachers (84.3% female) from elementary schools in Serbia, age from 23 to 64, one third is consisted of class teachers. Based on Epstein's Framework of Six Dimensions of Parental Involvement: parenting, communication, volunteering, learning at home, decision making, and collaborating with the community, were assessed. In relation to other dimensions, teachers are most satisfied with the communication they have with parents. Two thirds of teachers report that they are engaged in helping parents how to support their children in learning. About a third report encouraging the voluntary involvement of... parents as learning volunteers, rarely for former students and their parents. As it was expected class teachers more often stimulate parents for cooperation comparing to subject teachers. One third of teachers, however, believe that relations with parents made worse during the pandemic. Recommendations for establishing greather partnership between school, family and community, and preparing teachers through preservice and inservice education are given.

Keywords:
сарадња са родитељима / основно образовање / пандемија / наставници / Србија / cooperation with parents / primary school / pandemic / teachers / Serbia
Source:
Нови хоризонти васпитања и образовања, 2022, 126-128
Publisher:
  • Београд : Учитељски факултет
Note:
  • Књига резимеа : Међународни научни скуп Нови хоризонти васпитања и образовања; Универзитет у Београду, Учитељски факултет 28.5.2022.
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_838
URI
http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/838
Collections
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
Institution/Community
IPI
TY  - CONF
AU  - Ковачевић Лепојевић, Марина
AU  - Стојановић, Марија
AU  - Поповић-Ћитић, Бранислава
AU  - Буквић Бранковић, Лидија
AU  - Параушић, Ана
PY  - 2022
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/838
AB  - Сарадња са родитељима представља значајан аспект наставничке професије.
Са променом модалитета рада школа услед пандемије, родитељи постају
важни партнери у реализацији образовноваспитних циљева. Циљ рада
представља сагледавање кључних аспеката сарадње наставник-родитељ у
контексту пандемијског образовања. Онлајн упитник је попунило 817
наставника (84.8% женског пола) из различитих градова у Србији, старости
од 23 до 64 године, где су једну трећину чинили наставници разредне наставе.
Пошло се од модела Епстaјнове (J.L. Epstein) о 6 кључних димензија сарадње
са родитељима: родитељство, комуникација, волонтирање, учење, доношење
одлука, сарадња са заједницом. Наставници истичу да су у односу на остале
димензије најзадовољни комуникацијом коју са родитељима остварују. Две
трећине наставника пријављује да је ангажовано око помоћи родитељима
како да подрже децу у учењу. Око трећине пријављује подстицање
волонтерског ангажовања родитеља као помоћ у учењу, минимално и бивших
ученика. Наставници разредне наставе у односу на предметне наставнике
учесталије стимулишу родитеље на сарадњу. Трећина наставника ипак сматра
да су се односи са родитељима током пандемије погоршали. Дате су
препоруке за веће уважавање партнерства са породицом и заједницом и
значајнију улогу припрема за сарадњу у склопу образовања и
професионалног оспособљавања наставника.
AB  - Cooperation with parents is an important aspect of the teaching profession. Within
teaching modalitiy changes due to the pandemic, parents become important
partners in the realization of educational goals. The aim of this paper is to consider
the key aspects of parental involvement in the context of pandemic education.
Data was collected by online questionnaire at the sample of 817 teachers (84.3%
female) from elementary schools in Serbia, age from 23 to 64, one third is
consisted of class teachers. Based on Epstein's Framework of Six Dimensions of
Parental Involvement: parenting, communication, volunteering, learning at home,
decision making, and collaborating with the community, were assessed. In relation
to other dimensions, teachers are most satisfied with the communication they
have with parents. Two thirds of teachers report that they are engaged in helping
parents how to support their children in learning. About a third report encouraging
the voluntary involvement of parents as learning volunteers, rarely for former
students and their parents. As it was expected class teachers more often stimulate
parents for cooperation comparing to subject teachers. One third of teachers,
however, believe that relations with parents made worse during the pandemic.
Recommendations for establishing greather partnership between school, family
and community, and preparing teachers through preservice and inservice
education are given.
PB  - Београд : Учитељски факултет
C3  - Нови хоризонти васпитања и образовања
T1  - Наставничка перцепција сарадње са родитељима за време пандемије
T1  - Nastavnička percepcija saradnje sa roditeljima za vreme pandemije
T1  - Cooperation with parents during pandemic: teachers’ perception
EP  - 128
SP  - 126
ER  - 
@conference{
author = "Ковачевић Лепојевић, Марина and Стојановић, Марија and Поповић-Ћитић, Бранислава and Буквић Бранковић, Лидија and Параушић, Ана",
year = "2022",
abstract = "Сарадња са родитељима представља значајан аспект наставничке професије.
Са променом модалитета рада школа услед пандемије, родитељи постају
важни партнери у реализацији образовноваспитних циљева. Циљ рада
представља сагледавање кључних аспеката сарадње наставник-родитељ у
контексту пандемијског образовања. Онлајн упитник је попунило 817
наставника (84.8% женског пола) из различитих градова у Србији, старости
од 23 до 64 године, где су једну трећину чинили наставници разредне наставе.
Пошло се од модела Епстaјнове (J.L. Epstein) о 6 кључних димензија сарадње
са родитељима: родитељство, комуникација, волонтирање, учење, доношење
одлука, сарадња са заједницом. Наставници истичу да су у односу на остале
димензије најзадовољни комуникацијом коју са родитељима остварују. Две
трећине наставника пријављује да је ангажовано око помоћи родитељима
како да подрже децу у учењу. Око трећине пријављује подстицање
волонтерског ангажовања родитеља као помоћ у учењу, минимално и бивших
ученика. Наставници разредне наставе у односу на предметне наставнике
учесталије стимулишу родитеље на сарадњу. Трећина наставника ипак сматра
да су се односи са родитељима током пандемије погоршали. Дате су
препоруке за веће уважавање партнерства са породицом и заједницом и
значајнију улогу припрема за сарадњу у склопу образовања и
професионалног оспособљавања наставника., Cooperation with parents is an important aspect of the teaching profession. Within
teaching modalitiy changes due to the pandemic, parents become important
partners in the realization of educational goals. The aim of this paper is to consider
the key aspects of parental involvement in the context of pandemic education.
Data was collected by online questionnaire at the sample of 817 teachers (84.3%
female) from elementary schools in Serbia, age from 23 to 64, one third is
consisted of class teachers. Based on Epstein's Framework of Six Dimensions of
Parental Involvement: parenting, communication, volunteering, learning at home,
decision making, and collaborating with the community, were assessed. In relation
to other dimensions, teachers are most satisfied with the communication they
have with parents. Two thirds of teachers report that they are engaged in helping
parents how to support their children in learning. About a third report encouraging
the voluntary involvement of parents as learning volunteers, rarely for former
students and their parents. As it was expected class teachers more often stimulate
parents for cooperation comparing to subject teachers. One third of teachers,
however, believe that relations with parents made worse during the pandemic.
Recommendations for establishing greather partnership between school, family
and community, and preparing teachers through preservice and inservice
education are given.",
publisher = "Београд : Учитељски факултет",
journal = "Нови хоризонти васпитања и образовања",
title = "Наставничка перцепција сарадње са родитељима за време пандемије, Nastavnička percepcija saradnje sa roditeljima za vreme pandemije, Cooperation with parents during pandemic: teachers’ perception",
pages = "128-126"
}
Ковачевић Лепојевић, М., Стојановић, М., Поповић-Ћитић, Б., Буквић Бранковић, Л.,& Параушић, А.. (2022). Наставничка перцепција сарадње са родитељима за време пандемије. in Нови хоризонти васпитања и образовања
Београд : Учитељски факултет., 126-128.
Ковачевић Лепојевић М, Стојановић М, Поповић-Ћитић Б, Буквић Бранковић Л, Параушић А. Наставничка перцепција сарадње са родитељима за време пандемије. in Нови хоризонти васпитања и образовања. 2022;:126-128..
Ковачевић Лепојевић, Марина, Стојановић, Марија, Поповић-Ћитић, Бранислава, Буквић Бранковић, Лидија, Параушић, Ана, "Наставничка перцепција сарадње са родитељима за време пандемије" in Нови хоризонти васпитања и образовања (2022):126-128.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB