Подршка наставника и повезаност ученика са школом: хијерархијско моделовање
Teachers’ support and students’ perceptions of school connectedness: a multilevel study
Article (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Повезаност са школом је значајан конструкт који има бројне позитивне исходе за ученике, те је стога важно испитати његове детерминанте. Повезаност ученика са школом
зависи од њихове интеракције са наставницима. Циљ овог рада представља испитивање
односа између социјалне подршке наставника и ученичких перцепција повезаности са
школом. У истраживању је учествовало 325 средњошколаца из 29 одељења. Коришћени
су истраживачки инструменти за процену ученичких перцепција подршке наставника,
подршке одељењског старешине и повезаности ученика са школом. У обради података
примењене су технике хијерархијског моделовања, будући да су ученици груписани у
одељења. Добијени резултати су показали да, након контролисања ефекта пола и типа
школе, подршка наставника на индивидуалном (ученичком) нивоу значајно предвиђа
повезаност ученика са школом. Поред тога, посматрано на нивоу одељења, подршка
одељењског старешине била је у позитивном односу са повезаношћу ученика са школом. Однос између подрш...ке наставника и повезаности ученика са школом није значајно
варирао по одељењима. Ова студија указује да подршка наставника има важну улогу у
развијању повезаности ученика са школом. Импликације овог рада су релевантне за иницијално образовање и професионални развој наставника.
School connectedness is a significant construct that has various positive outcomes for students,
so it is important to investigate its determinants. Students’ connectedness to school depends
on their interaction with teachers. The aim of this study was to examine the relationship
between teachers’ support and students’ perceptions of school connectedness. Participants
were 325 students from 29 high school classes. Data were collected using research tools for
assessing students’ perceptions of teachers’ support, homeroom teachers’ support, and school
connectedness. Multilevel modeling was applied, since students were nested within classrooms.
The obtained results revealed that, after controlling the effects of gender and type of school,
the teacher’s support significantly predicted the students’ connectedness to school at the
individual (student) level. In addition, class-level homeroom teacher’s support was positively
associated with students’ school connectedness at the clas...s level. The relation between teachers’
support and students’ school connectedness did not significantly vary across classes. This study
indicates that teachers’ support plays an important role in fostering students’ connectedness to
school. Implications of this study are relevant for teachers’ initial education and professional
development.
Keywords:
повезаност са школом / подршка наставника / одељењске старешине / хијерархијско моделовање / средња школа / school connectedness / teachers’ suppor / homeroom teachers / multilevel modeling / high schoolSource:
Зборник Института за педагошка истраживања, 2022, 54, 1, 41-59Publisher:
- Београд : Институт за педагошка истраживања
Collections
Institution/Community
IPITY - JOUR AU - Нинковић, Стефан AU - Кнежевић Флорић, Оливера PY - 2022 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/819 AB - Повезаност са школом је значајан конструкт који има бројне позитивне исходе за ученике, те је стога важно испитати његове детерминанте. Повезаност ученика са школом зависи од њихове интеракције са наставницима. Циљ овог рада представља испитивање односа између социјалне подршке наставника и ученичких перцепција повезаности са школом. У истраживању је учествовало 325 средњошколаца из 29 одељења. Коришћени су истраживачки инструменти за процену ученичких перцепција подршке наставника, подршке одељењског старешине и повезаности ученика са школом. У обради података примењене су технике хијерархијског моделовања, будући да су ученици груписани у одељења. Добијени резултати су показали да, након контролисања ефекта пола и типа школе, подршка наставника на индивидуалном (ученичком) нивоу значајно предвиђа повезаност ученика са школом. Поред тога, посматрано на нивоу одељења, подршка одељењског старешине била је у позитивном односу са повезаношћу ученика са школом. Однос између подршке наставника и повезаности ученика са школом није значајно варирао по одељењима. Ова студија указује да подршка наставника има важну улогу у развијању повезаности ученика са школом. Импликације овог рада су релевантне за иницијално образовање и професионални развој наставника. AB - School connectedness is a significant construct that has various positive outcomes for students, so it is important to investigate its determinants. Students’ connectedness to school depends on their interaction with teachers. The aim of this study was to examine the relationship between teachers’ support and students’ perceptions of school connectedness. Participants were 325 students from 29 high school classes. Data were collected using research tools for assessing students’ perceptions of teachers’ support, homeroom teachers’ support, and school connectedness. Multilevel modeling was applied, since students were nested within classrooms. The obtained results revealed that, after controlling the effects of gender and type of school, the teacher’s support significantly predicted the students’ connectedness to school at the individual (student) level. In addition, class-level homeroom teacher’s support was positively associated with students’ school connectedness at the class level. The relation between teachers’ support and students’ school connectedness did not significantly vary across classes. This study indicates that teachers’ support plays an important role in fostering students’ connectedness to school. Implications of this study are relevant for teachers’ initial education and professional development. PB - Београд : Институт за педагошка истраживања T2 - Зборник Института за педагошка истраживања T1 - Подршка наставника и повезаност ученика са школом: хијерархијско моделовање T1 - Teachers’ support and students’ perceptions of school connectedness: a multilevel study EP - 59 IS - 1 SP - 41 VL - 54 DO - 10.2298/ZIPI2201041N ER -
@article{ author = "Нинковић, Стефан and Кнежевић Флорић, Оливера", year = "2022", abstract = "Повезаност са школом је значајан конструкт који има бројне позитивне исходе за ученике, те је стога важно испитати његове детерминанте. Повезаност ученика са школом зависи од њихове интеракције са наставницима. Циљ овог рада представља испитивање односа између социјалне подршке наставника и ученичких перцепција повезаности са школом. У истраживању је учествовало 325 средњошколаца из 29 одељења. Коришћени су истраживачки инструменти за процену ученичких перцепција подршке наставника, подршке одељењског старешине и повезаности ученика са школом. У обради података примењене су технике хијерархијског моделовања, будући да су ученици груписани у одељења. Добијени резултати су показали да, након контролисања ефекта пола и типа школе, подршка наставника на индивидуалном (ученичком) нивоу значајно предвиђа повезаност ученика са школом. Поред тога, посматрано на нивоу одељења, подршка одељењског старешине била је у позитивном односу са повезаношћу ученика са школом. Однос између подршке наставника и повезаности ученика са школом није значајно варирао по одељењима. Ова студија указује да подршка наставника има важну улогу у развијању повезаности ученика са школом. Импликације овог рада су релевантне за иницијално образовање и професионални развој наставника., School connectedness is a significant construct that has various positive outcomes for students, so it is important to investigate its determinants. Students’ connectedness to school depends on their interaction with teachers. The aim of this study was to examine the relationship between teachers’ support and students’ perceptions of school connectedness. Participants were 325 students from 29 high school classes. Data were collected using research tools for assessing students’ perceptions of teachers’ support, homeroom teachers’ support, and school connectedness. Multilevel modeling was applied, since students were nested within classrooms. The obtained results revealed that, after controlling the effects of gender and type of school, the teacher’s support significantly predicted the students’ connectedness to school at the individual (student) level. In addition, class-level homeroom teacher’s support was positively associated with students’ school connectedness at the class level. The relation between teachers’ support and students’ school connectedness did not significantly vary across classes. This study indicates that teachers’ support plays an important role in fostering students’ connectedness to school. Implications of this study are relevant for teachers’ initial education and professional development.", publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања", journal = "Зборник Института за педагошка истраживања", title = "Подршка наставника и повезаност ученика са школом: хијерархијско моделовање, Teachers’ support and students’ perceptions of school connectedness: a multilevel study", pages = "59-41", number = "1", volume = "54", doi = "10.2298/ZIPI2201041N" }
Нинковић, С.,& Кнежевић Флорић, О.. (2022). Подршка наставника и повезаност ученика са школом: хијерархијско моделовање. in Зборник Института за педагошка истраживања Београд : Институт за педагошка истраживања., 54(1), 41-59. https://doi.org/10.2298/ZIPI2201041N
Нинковић С, Кнежевић Флорић О. Подршка наставника и повезаност ученика са школом: хијерархијско моделовање. in Зборник Института за педагошка истраживања. 2022;54(1):41-59. doi:10.2298/ZIPI2201041N .
Нинковић, Стефан, Кнежевић Флорић, Оливера, "Подршка наставника и повезаност ученика са школом: хијерархијско моделовање" in Зборник Института за педагошка истраживања, 54, no. 1 (2022):41-59, https://doi.org/10.2298/ZIPI2201041N . .